Skocz do zawartości

[5000 zł] rower MTB w rozmiarze s


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zamienić swój rower cross-owy (Kellys Cliff 90 https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-kellys-cliff-90-2015) na rekreacyjne MTB.

Powód: Potrzebny rower na nierówne, leśne ścieżki Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Kellys z 38 mm oponkami ładnie się zbiera na równym, ale do wyboistych ścieżek jest zbyt twardy. Początkowo chciałem zmienić opony, ale chyba max co tam wejdzie to 42 mm, a to niewiele mi zmieni. Dodatkowo, bardziej pochylona pozycja byłaby mile widziana i choć trochę lepszy amor.

Wymagania:

  • Koło 27,5", przy moim wzroście (165 cm) 29" to za dużo;
  • Napęd 1x12;
  • Mile widziana węższa kierownica np. 660 mm. Zakładam, że ten element zawsze można zmienić/przyciąć, więc nie jest to warunek konieczny.

Po wstępnym rizerczu spodobał mi się Giant Talon 0 (https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-0), ale jest problem z dostępnością rozmiaru S.
Na drugim miejscu był Cube Acid (https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/acid/cube-acid-greynaqua/). Ma większy przekrok od Giant-a, co ostatecznie mógłbym zaakceptować, gdyby był w ogóle dostępny w rozmiarze S.

Niestety, nie jestem w stanie znaleźć nic innego co spełniałoby moje (chyba niewielkie) wymagania. Wielu producentów pcha do małych rozmiarówek wielkie koła 29", co jak dla mnie jest pomysłem chybionym.

Może ktoś byłby w stanie zasugerować jakąś alternatywę do w.w.?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od razu mówię, że Cube to nie jest dobry pomysł, bo ma zwykłe QR, a do tego ciężki amorek z prostą sterówką...
Giant podobnie - albo ich amorek ze znakiem zapytania pod względem serwisowym, albo sprężynowy Judy + QR...
Oba rowery sporo ważą...
Spełnienie warunków typu szerokość kierownicy + napęd, może być niemożliwe bez samodzielnych ingerencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w innym wątku przeczytałem, że Cube ma geometrię raczej pod długie nogi, więc może to nie jest dobra opcja dla mnie.

QR to szybkozamykacz? Nie wiem, czy jest to coś na czym powinno mi zależeć (?)

Jeśli chodzi o kierownicę, to zakładam, że można ją przyciąć albo ew. wymienić na krótszą. Zastanawiam się tylko, czy linki nie okażą się zbyt długie jeśli takie 780 mm skrócę do 660 mm. Najważniejszy jest dla napęd - podoba mi się prostota modeli 1x12.

Za Trek-a z napędem 1x12 musiałbym wybulić 5400 PLN (X-Caliber 8). To o 1100 PLN więcej od Giant-a. Różnica wydaje mi się spora zważywszy, że nie widzę tu jakiejś przewagi pod względem osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Właśnie w innym wątku przeczytałem, że Cube ma geometrię raczej pod długie nogi, więc może to nie jest dobra opcja dla mnie.

Nie wiem co to za bzdury o geometrii pod długie nogi 😀 To po prostu rower mtb, którego rama ma mniej sportową geometrię niż bardziej zaawansowane modele carbonowe do XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QR to było kiedyś dobrze, a teraz jest żle, bo teraz dobrze to grubsza oś i jej sztywne mocowanie. Ale jak ktoś jest lekki i jeździ po lesie,  to nie powinien narzekać na QR tylko się cieszyć, że zdejmie koło bez narzędzi. A Cube ma powietrzny widelec, który lepiej można dostosować do masy, gdy giant ma sprężynę. I znów - prosta rura sterowa nie jest nowoczesna, ale przy umiarkowanym użyciu działa. Kierownicę uciąłem córce, a teraz by chciała dłuższą i to już jest trudniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś ciekawego: 
https://www.greenbike.pl/rower-gorski-kross-grist-20-2018-27-5-p-7077.html
https://www.greenbike.pl/rower-gorski-kross-grist-10-2018-27-5-s-16-p-7076.html

Jest co prawda sporo powyżej budżetu, ale może warto? Czy do rekreacyjnej jazdy po lesie to już totalny przerost formy nad treścią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym droższym dopłaca się sporo za sztyce a to na pewno byłby sporo na wyrost przy planowanym zastosowaniu. Jeżeli już to ten tańszy wariant.

To rekreacji taki trail może być lepszy niż niż coś co leci w klimaty XC, a czasy mamy takie, że trochę trzeba brać co jest dostępne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowaną sztycę zawsze warto mieć, tym bardziej że w Trójmieście nie jest płasko więc jak najbardziej można ją wykorzystać. Natomiast ten droższy ma beznadziejnie zestopniowany napęd. Najlżejsze przełożenie 32x42, co to ma być? W gravelu bym to wykorzystał ale w mtb to by się pod górę w terenie pchaniem skończyło. I to jeszcze na 3" walcach, ile to waży i jakie ma opory, toż to kretynizm.

W tańszym też bez rewelacji jak na opony 2,8 ale już da się żyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...