Skocz do zawartości

[Gravel] Marin Four Corners SE 3


Rekomendowane odpowiedzi

Na taki wypad wolałbym jednak wersję bez modyfikacji. Nie widzę sensu rezygnacji z baranka. Napęd natomiast jest lepszy i gorszy. Lepszy bo przerzutka ze sprzęgłem plus narrow wide eliminują spadanie łańcucha. Gorszy bo w przypadku awarii znacznie łatwiej dostać części do 9s z uwagi na kompatybilność ze wszystkim.

PS. Gdym miał modyfikować Four Corners pod kątem wypraw wymieniłbym przerzutkę na M4000 a korbę na MTB (pomiędzy 22/30/40 a 26/36/48 w zależności od potrzeb). Klamkomanetki będą kompatybilne.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chrismel napisał:

Na taki wypad wolałbym jednak wersję bez modyfikacji. Nie widzę sensu rezygnacji z baranka. Napęd natomiast jest lepszy i gorszy. Lepszy bo przerzutka ze sprzęgłem plus narrow wide eliminują spadanie łańcucha. Gorszy bo w przypadku awarii znacznie łatwiej dostać części do 9s z uwagi na kompatybilność ze wszystkim.

PS. Gdym miał modyfikować Four Corners pod kątem wypraw wymieniłbym przerzutkę na M4000 a korbę na MTB (pomiędzy 22/30/40 a 26/36/48 w zależności od potrzeb). Klamkomanetki będą kompatybilne.

Popieram. Co do awaryjności - w tamtych regionach (Gruzja) poza stolicą i może Batumi dostać coś z grup 10-rzędowych (i lepszych) raczej nie sposób, tam w ogóle dostępność jakichkolwiek części rowerowych jest prawie żadna (poza kilkoma większymi miastami).

Jeśli chodzi o napęd to też zdecydowanie radziłbym dobrać coś z przynajmniej dwoma rzędami z przodu. Nie napisali jaka tam jest zębatka na korbie, ale na Gruzję ( jeszcze do tego zakładam, że wyprawa z sakwami), celowałbym w coś co daje gain ratio na poziomie 1.4 albo nawet 1.3, generalnie w przełożenia z kategorii MTB.

Opony też do wymiany, bo na 38c to będzie mordęga a nie wyprawa. I albo tubeless albo jakieś Schwalbe Marathony z konkretną wkładką antyprzebiciową, bo tam wszystko, czego nie zeżarły krowy, ma kolce :) 

EDIT: No i zostaje jeszcze jeszcze "słoń w pokoju", czyli Four Corners z flat barem - na tym się chyba siedzi jak na taborecie. Ten rower przy standardowej kierownicy (drop bar)sadza jeźdźca w bardzo wyprostowanej pozycji, natomiast z płaskim kierownikiem efekt może być nieco zbyt drastyczny imho. Niby dali długi mostek, żeby to jakoś wyrównać, ale z kolei ten mostek może sprawić, że rower zacznie się prowadzić jak autobus przegubowy (FC jest bardzo długi). Raczej nie szedł bym w to bez wcześniejszej przymiarki. 
 

Edytowane przez krakonos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...