Skocz do zawartości

[​opony] Jakie opony do lekkiego trailu i XC


Rekomendowane odpowiedzi

Rower trail, full, 130 mm skoku. Zastosowanie: XC, lekki trail, czasem ciężki teren (korzenie, kamienie), okazjonalne niewielkie skoki, czasem wyjazd w góry. Jazda prawie wyłącznie w terenie.

Myślę o oponach 2.35 - 2.40:

Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Ground

Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Trail

Vittoria Agarro

Maxxis Ardent

Continental Mountain King

Continental Cross King

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Jest kłopot z dostępnością niektórych opon, które proponujecie.

Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Chodzi o wybór: Schwalbe Performance czy Evolution, Maxxis Dual czy 3C Maxxterra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moim zdaniem zawsze warto iść w wersje wyższe, bo te podstawowe to często nieporozumienie.
Jak ktoś nabija duże ciśnienie i ciśnie po asfalcie, to może tego nie widzi, ale jak się jeździ na niskim w terenie, to ryzyko uszkodzenia podstawowej wersji jest sporo większe - głównie chodzi mi o ścianki i w większym stopniu o oponę napędową.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Gradory napisał:

Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą?

Generalnie na przód bardziej miękkie, bardziej przyczepne mieszanki i tu moim zdaniem warto iść w te różne wynalazki jak 3C MaxxTerra, na tył raczej lepiej toczące się mieszanki jak 3C MaxxSpeed, ale akurat na tył to i dual compund wystarczy. Co do technologii ochrony przed przebiciem, to zawsze kwestia kompromisu między wagą, ceną a wytrzymałością to już musisz sam zdecydować, generalnie z tyłu ryzyko przebić jest z reguły wyższe. Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami”

Słuszna uwaga , to jak zakup drogiego sportowego samochodu i oszczędzanie na odpowiednich oponach, a to pierwszy kontakt z matką ziemią ;) Też używam z przodu miękkiej mieszanki ale z większym flakiem ..np przód 2,5 tył 2,4 , kwestia ustawienia ciśnienia i doboru bieżnika . Jakoś tak się składa ,że częściej w manualu przebijam z przodu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie autor ma wpisane "Gdańsk".

Moja odpowiedz zatem brzmi:

Większość szlaków rowerowych i pieszych w warunkach suchych - wystarczy vittoria mezcal.

To samo co powyżej, lecz w warunkach mokrych - vittoria barzo lub continental cross king.

Single big foot works, borodziej, brodway i tak dalej - continental mountain king niezależnie od pogody.

Osobiście w hardtailu mam mezcale a w fullu mountain kingi i po prostu w zależności od planów biorę jeden lub drugi rower.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Trzeba zacząć przestawiać myślenie, skoro tendencja jest do zakładania szerszych opon, to dlaczego nie wykorzystać ich większego potencjału ?
Obecnie np. w XCO mają już 2.4" ( rower Schurter'a : klik ), więc w Trail'u tym bardziej nie zaszkodzi...

PS
Latami na szosie były 23 mm, kiedyś nawet węższe, a teraz 25 -28 to norma, więc widać analogię również w MTB, zwłaszcza w nieco ambitniejszych zastosowaniach :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kemusi
Jak użytkujesz fifty -fifty, albo z przewagą utwardzonych dojazdówek, a jak docelowo niemal wyłącznie teren, to nie ma sensu się bawić w przekładki.
Teraz mam dość agresywny bieżnik z przodu, a balon przy tym jest chyba największy jaki miałem, choć opona specyficzna, bo francuski Taipan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
22 minuty temu, bogus92 napisał:

Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne.

Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie.

W oryginalnym Bontragerze 2.4 to 58-622 (58 mm szerokości), a w Schwalabe Nobby Nic 2.35 to 60-622 (60 mm szerokości). W Maxxis Rekon 2.4 to 61-622.

Tylko te Schwalbe Nobby Nic są dostępne. Wszędzie puchy. Macie jakieś dojścia do opon? Gdzie to kupujecie?

Edytowane przez Gradory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...