Gradory Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 Rower trail, full, 130 mm skoku. Zastosowanie: XC, lekki trail, czasem ciężki teren (korzenie, kamienie), okazjonalne niewielkie skoki, czasem wyjazd w góry. Jazda prawie wyłącznie w terenie. Myślę o oponach 2.35 - 2.40: Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Ground Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Trail Vittoria Agarro Maxxis Ardent Continental Mountain King Continental Cross King Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 (edytowane) Na takie lekkie zastosowania Vittoria Barzo pasuje jak ulał. Ciężkie to błoto, glina, roztopy ale tak to i Mezcal da radę. Barzo na przód, Mezcal na tył 2,25 wystarczy w zupełności. Edytowane 3 Maja 2021 przez wkg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Z mojej strony mogę na taki teren polecić Maxxis Forecaster na przód i Rekon na tył, pod warunkiem, że ma być szybko. Jak przyczepność jest priorytetem to trzeba pójść w opony enduro, ale to osobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 (edytowane) Przód WTB Vigilante 2.5 Light, tył WTB Trailbos 2.4 Tough. Wersja zależna od budżetu, są nawet w skinwall. Najszybszy z kompletów, na których się nie bałem w terenie. Edytowane 3 Maja 2021 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Nie słuchaj wkg, który jeździ najczęściej po DDR, albo na trenarzerze... Okolice 2.4 to optimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Dzięki za odpowiedzi. Jest kłopot z dostępnością niektórych opon, które proponujecie. Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Chodzi o wybór: Schwalbe Performance czy Evolution, Maxxis Dual czy 3C Maxxterra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Rozważyłbym Vittorie, nawet takie Barzo w rozmiarze 2.35 jest dobrym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Moim zdaniem zawsze warto iść w wersje wyższe, bo te podstawowe to często nieporozumienie. Jak ktoś nabija duże ciśnienie i ciśnie po asfalcie, to może tego nie widzi, ale jak się jeździ na niskim w terenie, to ryzyko uszkodzenia podstawowej wersji jest sporo większe - głównie chodzi mi o ścianki i w większym stopniu o oponę napędową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 4 godziny temu, Gradory napisał: Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Generalnie na przód bardziej miękkie, bardziej przyczepne mieszanki i tu moim zdaniem warto iść w te różne wynalazki jak 3C MaxxTerra, na tył raczej lepiej toczące się mieszanki jak 3C MaxxSpeed, ale akurat na tył to i dual compund wystarczy. Co do technologii ochrony przed przebiciem, to zawsze kwestia kompromisu między wagą, ceną a wytrzymałością to już musisz sam zdecydować, generalnie z tyłu ryzyko przebić jest z reguły wyższe. Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 „Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami” Słuszna uwaga , to jak zakup drogiego sportowego samochodu i oszczędzanie na odpowiednich oponach, a to pierwszy kontakt z matką ziemią Też używam z przodu miękkiej mieszanki ale z większym flakiem ..np przód 2,5 tył 2,4 , kwestia ustawienia ciśnienia i doboru bieżnika . Jakoś tak się składa ,że częściej w manualu przebijam z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 W opisie autor ma wpisane "Gdańsk". Moja odpowiedz zatem brzmi: Większość szlaków rowerowych i pieszych w warunkach suchych - wystarczy vittoria mezcal. To samo co powyżej, lecz w warunkach mokrych - vittoria barzo lub continental cross king. Single big foot works, borodziej, brodway i tak dalej - continental mountain king niezależnie od pogody. Osobiście w hardtailu mam mezcale a w fullu mountain kingi i po prostu w zależności od planów biorę jeden lub drugi rower. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Dokładnie. Bardziej terenowa opona będzie tylko kotwicą. Barzo to juz niezłe traktory jak na XC. Można wrzucić na przód 2,35 ale 2,25 spokojnie dadzą radę. No - chba, że błoto i grząsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 (edytowane) No właśnie..na xc śmigam na 2,25 i wygląda mi to optymalnie ,ale to też zależy Edytowane 3 Maja 2021 przez Kemusi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Wszelkie opony typowo enduro będą przerostem formy nad treścią, bo kamieniste sekcje w TPK można policzyć na palcach jednej ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Trzeba zacząć przestawiać myślenie, skoro tendencja jest do zakładania szerszych opon, to dlaczego nie wykorzystać ich większego potencjału ? Obecnie np. w XCO mają już 2.4" ( rower Schurter'a : klik ), więc w Trail'u tym bardziej nie zaszkodzi... PS Latami na szosie były 23 mm, kiedyś nawet węższe, a teraz 25 -28 to norma, więc widać analogię również w MTB, zwłaszcza w nieco ambitniejszych zastosowaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 No tak, trasy coraz trudniejsze..używam swojego xc po górach bo lekki łatwo się nosi , zakładam koło na przód z oponą 29 2,35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Szukam opon pomiędzy XC a trail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Pomyśl też o kasku... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne. Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Dokładnie - kupiłem Conti Cross King 2.0 do swojego starego fulla to miałem wrażenie, ze to opony do szosówki. Znacznie węższe niż poprzednie Specialized w tym samym rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Dochodzi też kwestia wielkości balona - wysokości profilu i objętości opony... Większe szerokości ( fizycznie, a nie na papierze ) pozwolą na zejście niżej z ciśnieniem, choć tu sama obręcz jest istotna ( zwłaszcza szerokość ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Maja 2021 Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Też kwestia bieżnika ,im agresywniej tym mniejszy balon , ogólnie..warto mieć dwa komplety kół do roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Tylko komu chce się to przekładać... Co do balonu zależnego od typu bieżnika się nie zgodzę, bo nie ma tu żadnych zależności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 Kemusi Jak użytkujesz fifty -fifty, albo z przewagą utwardzonych dojazdówek, a jak docelowo niemal wyłącznie teren, to nie ma sensu się bawić w przekładki. Teraz mam dość agresywny bieżnik z przodu, a balon przy tym jest chyba największy jaki miałem, choć opona specyficzna, bo francuski Taipan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2021 (edytowane) 22 minuty temu, bogus92 napisał: Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne. Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie. W oryginalnym Bontragerze 2.4 to 58-622 (58 mm szerokości), a w Schwalabe Nobby Nic 2.35 to 60-622 (60 mm szerokości). W Maxxis Rekon 2.4 to 61-622. Tylko te Schwalbe Nobby Nic są dostępne. Wszędzie puchy. Macie jakieś dojścia do opon? Gdzie to kupujecie? Edytowane 3 Maja 2021 przez Gradory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.