PawelW84 Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Panowie czy ktoś przerabiał jakieś uszczelnienie dolnego łożyska sterów? Zarówno w poprzednim RR XC 500 jak i w XC 900 zbiera się tam piach z przedniej opony. Myślałem że załatwię to małym blotniczkiem z tworzywa, mocowanym pod podkowę amora ale niewiele to daje. Drobinki piachu z pod opony wbijają się w szczelinę między przednim widelcem a główka ramy. Niby łożysko jest uszczelniane i nie powinno mu to zaszkodzić, ale piach wkleja się w smar i najzwyczajniej irytuje mnie jego obecność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 To wyczyść nadmiar smaru po montażu widelca i przetrzyj szmatką raz na jakiś czas. Ta szpara jest tak malutka,że nie ma co tego dodatkowo uszczelniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Oczywiscie Trzeba kupic stery z uszczelniona od dolu bieznia z uszczelnieniem do ramy lub miski. Dolny ster Cane Creek 40 lub drozszy 110. Jezeli masz kat biezni 36 to wystarczy kupic sama bieznie za 36. To stery zintegrowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Fajnie, są uszczelnione od dołu, ale akurat moje FSA (chyba) wytrzymują maks.4 sezony, potem ten gumowy kołnierz się kruszy, strzępi i tak nie chroni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Nie pisalem o fsa tylko cc. 4 lata to sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Według Deca są to stery pół zintegrowane z łożyskami maszynowymi. Zasadniczo nie wie co to znaczy. Mam dwa łożyska górne i dolne obsadzone w główce ramy na to pierścień blokujący i talerzyk x uszczelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 na sterach jest taki kołnierz niby kauczukowy (u mnie koloru zielonego) przylegający do bieżni widelca, ale jak mówię, u mnie w mtb się niszczy, a zdejmuje go raz na 2 lata ( po 2,albo 3 wyciąganiu wideł widziałem jak już go w połowie nie było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Zastanawiam się czy docięcie jakiejś podkładki z cienkiej gumy coś tu pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Bieżnie sterów masz z nim, jak już się uparłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 28 minut temu, PawelW84 napisał: Zastanawiam się czy docięcie jakiejś podkładki z cienkiej gumy coś tu pomoże Etam, do roweru za 10k ? Na widelcu masz bieżnię, na niej siedzi łożysko. Między nimi w tanich sterach nic niema i zbiera się brud. Musisz mieć taką bieżnię: https://www.cyklomania.pl/cane-creek-bieznia-40-52-40mm-1-5,id4924.html 38 PLN nie majątek, nawety gdyby ja trzeba było co kilka lat wymienić. Problem jest taki, że bieżnia i łożysko które na niej siedzi typowo ma 36 lub 45 stopni fazkę. Twoje łożysko najprawdopodobniej ma 45 a CC ma 36. Wtedy trzeba by kupić cały dolny ster - to jest bieznie i łożysko. https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html Oczywiście możesz sie szarpnąc na lepsze z dożywotnią gwarancja ale po co ? Te stery mają różne łożyska (wrzuciłem przykładowe 52 - zewn średnica), pewnie na twoim coś jest napisane - odczytaj to. Powinna być średnica zewn ale jak będziesz miał sczęście to i kąty Jak będzie 36 to kupujesz samą bieznię i problem masz rozwiązany praktycznie bezkosztowo. PS: U góry jest to samo PS: Cane Creek doradził mi https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-110-is52-40-1-5,id8384.html ale to chyba przerost formy nad treścią. Różni sie od 40-ki chyba tylko materiałem łozyska - nierdzewka. Jest też inne rozwiązanie - nie przejmować sie brudem, od czasu do czasu dobrze z bliska wymyć Karcherem a raz na rok, dwa wsadzić sobie nowe łożysko za 17 złotych https://pl.aliexpress.com/item/4001264752442.html i zapomnieć o temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Lizard skins ma cos takiego w ofercie: (niedostepne w tym sklepie) Wiggle | Lizard Skins Head Set Seal Protector | Frame Protectors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Naklej sobie folie bezbarwną dookoła główki. Sklejasz dwie ze sobą, żeby nie było kleju. Odsłonięty klej zostawiasz tylko tu gdzie masz przykleić do główki. Z tym że nie masz się czym przejmować. Stery i tak wypada raz na sezon rozłożyć i wyczyścić. Kupiłeś jakoś niedawno ten rower? Na początku każdy się przejmuje takimi głupotami. Lepiej nic z gumy nie przyklejaj, bo Ci się zablokuje kierownica i dopiero będzie wesoło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 27 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 9 godzin temu, Q_u napisał: Bieżnie sterów masz z nim, jak już się uparłeś 9 godzin temu, wkg napisał: Etam, do roweru za 10k ? Na widelcu masz bieżnię, na niej siedzi łożysko. Między nimi w tanich sterach nic niema i zbiera się brud. Musisz mieć taką bieżnię: https://www.cyklomania.pl/cane-creek-bieznia-40-52-40mm-1-5,id4924.html 38 PLN nie majątek, nawety gdyby ja trzeba było co kilka lat wymienić. Problem jest taki, że bieżnia i łożysko które na niej siedzi typowo ma 36 lub 45 stopni fazkę. Twoje łożysko najprawdopodobniej ma 45 a CC ma 36. Wtedy trzeba by kupić cały dolny ster - to jest bieznie i łożysko. https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html Oczywiście możesz sie szarpnąc na lepsze z dożywotnią gwarancja ale po co ? Te stery mają różne łożyska (wrzuciłem przykładowe 52 - zewn średnica), pewnie na twoim coś jest napisane - odczytaj to. Powinna być średnica zewn ale jak będziesz miał sczęście to i kąty Jak będzie 36 to kupujesz samą bieznię i problem masz rozwiązany praktycznie bezkosztowo. PS: U góry jest to samo PS: Cane Creek doradził mi https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-110-is52-40-1-5,id8384.html ale to chyba przerost formy nad treścią. Różni sie od 40-ki chyba tylko materiałem łozyska - nierdzewka. Jest też inne rozwiązanie - nie przejmować sie brudem, od czasu do czasu dobrze z bliska wymyć Karcherem a raz na rok, dwa wsadzić sobie nowe łożysko za 17 złotych https://pl.aliexpress.com/item/4001264752442.html i zapomnieć o temacie. Właśnie o coś takiego mi chodziło Moje łożysko ma oznaczenie MH-P16 ( fi52x7x45stopni). Średnica zewnętrzna 52mm, wewnętrzna 40, wysokość 7mm Czyli rozumiem że muszę iść w bieżnie z łożyskiem. Czy ta zaproponowana przez ciebie będzie pasować ? https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html Czy kąt góry łożyska, czyli tej części która wchodzi w główkę ramy również ma znaczenie ? U mnie ta fazka ma jakiś 1mm Czym zbić starą bieżnię żeby nie uszkodzić rury sterowej ? 30 minut temu, skom25 napisał: Naklej sobie folie bezbarwną dookoła główki. Sklejasz dwie ze sobą, żeby nie było kleju. Odsłonięty klej zostawiasz tylko tu gdzie masz przykleić do główki. Z tym że nie masz się czym przejmować. Stery i tak wypada raz na sezon rozłożyć i wyczyścić. Kupiłeś jakoś niedawno ten rower? Na początku każdy się przejmuje takimi głupotami. Lepiej nic z gumy nie przyklejaj, bo Ci się zablokuje kierownica i dopiero będzie wesoło. Masz rację z tym podklejaniem Rower jest nowy ale to nie w tym problem. W poprzednim miałem identycznie i denerwowało mnie to nawet po roku jeżdżenia. Po prostu uważam że jest to źle rozwiązane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Nie ruszaj sterów póki działają, tylko tyle Ci radzę. Czasami wychodzą jakieś kwiatki i zostaniesz bez roweru. Po sezonie sobie zmienisz komplet. Obdrapiesz sobie zaraz koronę widelca, będziesz latał do serwisu itd, tylko po to żeby nie było tak kilku ziarenek. Złóż, Izopropanolem lub odtłuszczaczem przejedź po szczelinie dookoła i zapomnij. Są miejsca gdzie robi się gorszy syf, a pewnie nawet o tym nie wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 27 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Tak planowałem Dlatego chciałbym obczaić temat a ogarnąć na spokojnie na zimę. Zastanawiam się jeszcze czy te łożyska muszą być takie ulepione w smarze. W obu rowerach gdy rozbierałem stery smar był nałożony w główce ramy, na rurze sterowej oraz bieżni. Przecież to są zamknięte łożyska maszynowe, po co ten smar ? Pamiętam że jak były wianki to dawało się grubo ale tu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Żeby nie trzeszczało połączenie metal/metal. Smar też odpycha wodę, więc Ci nie zardzewieją a brud nie dostanie się do środka, bo ma dodatkową barierę. Nie musi być nawalone tyle żeby się aż wylewało. Ja smaruję miskę i bieżnię cienką, ale widoczną warstwą. Łożysko biorę do ręki i całe dokładnie pokrywam smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 11 godzin temu, PawelW84 napisał: ale piach wkleja się w smar i najzwyczajniej irytuje mnie jego obecność Za 2 złote oring sobie tam dobierz na wymiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 2 godziny temu, PawelW84 napisał: Czy ta zaproponowana przez ciebie będzie pasować ? https://www.cyklomania.pl/cane-creek-ster-dolny-40-is52-40-1-5,id3819.html Czy kąt góry łożyska, czyli tej części która wchodzi w główkę ramy również ma znaczenie ? U mnie ta fazka ma jakiś 1mm Czym zbić starą bieżnię żeby nie uszkodzić rury sterowej ? Tak, ma dokładnie potrzebny rozmiar. Fazka przy misce zawsze jest 45 stopni. Różnią się tylko te katy przy biezni. Nie wiem, nie robiłem tego. 40 minut temu, dovectra napisał: Za 2 złote oring sobie tam dobierz na wymiar. Może się bardzo szybko przetrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Kupilem te stery ikilka lat temu i w sumie ta dolna bieznia z tym kolnierzem gówno daje. Gdyby to bylko takie dobre to wszyscy by to kopiowali :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 27 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Oo. Ten oring robi się coraz ciekawszym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Mozna w sumie samemu cos wyrzezbic klejem na goraco albo lepiej drukarka 3d jak ktos ma. Jak bede serwisowal amortyzator to pokombinuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 A co niby da ten oring? Do czego będzie przylegał żeby uszczelniał? Szukacie rozwiązania problemu który nie istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Problem jest taki, że: 1) Zbiera się tam brud i denerwuje, 2) Przy używaniu myjki cisnieniowej wcześniej czy później smar się wypłucze. Całkiem kolegę rozumiem. Oring zaś tylko się wkręci w szparę i dodatkowo ubrudzi a potem sie porwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Brud się zbiera też w szczelinie przy korbie z zintegrowaną osią, przy bębenku i piastach. No to myjki ciśnieniowej się nie używa, albo używa z dużej odległości z puszczonym spustem ( nie wszędzie się da). Ja zauważyłem że większa lipa jest w górnych łożyskach, bo tak woda jakimś cudem wpływa a nie ma jak wypłynąć. Serwis, to jest odpowiedź na problemy. Chyba że ktoś sądzi że uszczelni rower tak, że serwisu nie będzie potrzebował. Autor do zdjęć wybebeszył cały przód. A wystarczyło zrobić to w połowie sezonu i mieć spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Co tam kto lubi. Ja myjki używam i nie wyobrażam sobie inaczej. Doczyszczam nią kasetę i łańcuch z czarnego brudu i cały rower z zaschniętego błota a przy okazji i buty Swoja drogą tez nie mam uszczelnienia tylko wymieniam wszystkie łożyska co dwa lata i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.