Skocz do zawartości

[dożywotnia gwarancja na ramę] u jakich producentów w rowerach cross ?


komandor4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Szukam budżetowego roweru i już byłem zdecydowany na lazaro quantum V4 ale zapaliła mi się lampka bo na ramę dają gwarancję 2 lata... 

Czy ma ktoś wiedzę, którzy producenci dają dożywotnie gwarancję na swoje ramy i czy ma to sens - aby szukać dożywotniej gwarancji w sprzęcie za 3-4 k zł ? Miałem MTB Unibike i tam gwarancja była dożywotnia.. rower ma ponad 10 lat i nic się nie działo póki co ... 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi ...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym Unibike to chyba nie do końca jest tak jak mówisz. Owszem, dają dożywotnią gwarancję na ramę po rejestracji ale od niedawna, może 2-3 lat, wcześniej rejestracja przedłużała gwarancję na ramę do 5 lat, więc nie sądzę żeby 10 lat temu była dożywotnia. 

Generalnie teraz większość dużych producentów takową daje, ale jakoś niespecjalnie bym się tym sugerował - ramy, zwłaszcza w rowerach crossowych to element który jeśli się psuje i wychodzą jakieś wady produkcyjne to na początku użytkowania i po to jest gwarancja żeby takową wymienić. Potem - to tylko chwyt marketingowy. 

Czemu teraz nie chcesz np. Flasha? Unibike wypada lepiej jak Lazaro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker długo czytalem to forum i w zasadzie polecane przez wielu były rowery marek na które bym w ogóle nie spojrzał...

 

Lazaro quantum ma osprzęt najlepszy w stosunku do ceny , a Unibike jednak żeby mu dorównać to musiałby być model min. Viper GTS i też nie ma tylu dobrych podzespołów ...

 

Stąd wpadł mi w oko Giant roam z tego roku i najbardziej leży mi 1 lub 2, ewentualnie 3 dla ramy a z czasem jak osprzęt zajadę to pomyślę o lepszym supporcie mając dobre serce ... 

 

Nie wiem.. ten rok jest strasznie pomieszany .. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? Lazaro gorsze od Vipera? Przecież Viper ma 10 rzędową Deorkę, działa to znacznie płynniej jak 9 biegów ze starą przerzutką Deore. Ale - jak widać skutecznie robią roweru pokroju tego Lazaro, takie ulepy żeby wydawało się na papierze że mają "najlepszy stosunek osprzętu do całości". 

Patrz na rower jako całość a nie na to czy ktoś dał magiczne podzespoły Alivio czy Deore. 

Giant to dobry wybór, rok pomieszany, faktycznie, dostępność słaba, ceny wyższe, ale w taką markę warto celować biorąc pod uwagę rower na lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak - mam (jeszcze) Vipera, ale kupując drugi raz crossa, co już nie nastąpi, postawiłbym na coś pokroju Kands/Lazaro itp. Rama wytrzyma, a to że waży więcej 99% użytkowników nie odczuje. Nie widzę sensu przepłacania, no chyba, że bym ważył ponad 100 kg to może 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker@chudzinki oo a możesz rozwinąć dlaczego więcej Crossa nie kupisz ? Viper to przyzwoity sprzęt, wszędzie chwalony... Byłem właśnie w salonie firmowym unibike bo jestem z Bydgoszczy i po majówce dużo im zejdzie rowerów...

Dożywotnia gwarancja pod warunkiem corocznych przeglądów ramy u nich .. czy inni też tak mają??

Ważę sam 120 kg więc nie mało ... Stąd takie dylematy i poprzedni MTB Unibike służył dobrze ale miał dobry osprzęt ... Teraz właśnie ten lazaro wydaje się najlepszy ... Albo dopłata do gianta ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 120 kilogramach postawiłbym na solidne koła Unibike, jeśli nie chcesz często centrować. Jak nie Viper to może coś tańszego z ich gamy. 

A co do samej gwarancji - u nas, w lokalnym sklepie sprzedali setki albo tysiące tych rowerów. Wymienione zostały dwie - w obu przypadkach z winy użytkownika. Te ramy są pancerne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do gianta roam w wersji L i XL ale chyba ta pozycja nie jest dużo bardziej pionowa niż w MTB a to jest jeden z powodów chęci zmiany sprzętu .. mierzyłem evado i był bardziej pionowy ... 

Unibike również ma bardziej crossowa pozycję bo mierzyłem Vipera tylko rama dość archaiczna i ciężka ...

Pozostaje jeszcze kwestia tych lazaro , vellbergow , northec , kands... Ehh ciężki wybór bez oglądania na żywo ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to prawda, słusznie kombinujesz. Mam Treka DS, geo takie jak Roam i właśnie za to go lubię że to taki cross/MTB.

Z mojego serwisowego doświadczenie podpowiem tylko tyle że jakościowo Unibike wypada lepiej niż "te wszystkie inne" marki z Allegro. A że w sercu krainy tej marki mieszkasz to żal byłoby jej nie wesprzeć - pytanie kiedy i czy będą dostępne. 

Z drugiej strony Fusion 29 wcale nie jest jakimś sportowym rowerem. Można zmienić widelec na powietrzny, coś z mostkiem podziałać i wyjdzie podobnie jak cross a jest opcja szerszej opony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego Unibike miałem i mam nadal MTB 26" .. byłem w sklepie firmowym i po majówce mają mieć dużo rowerów które zejdą bo są w całości prawie złożone tylko brakuje detali, więc będzie wybór u nich .. 

Ale z drugiej strony zawsze chciałem gianta no ale cóż.. nie wiem czy jest sens dopłacać.. w roam 0 są manetki i przerzutki przednie microshift... Z tego co patrzyłem po cenach części to są dużo tańsze niż osprzęt deore dostępny chociażby w modelu roam 1 .. Giant kusi możliwoscia założenia szerokich opon .. w zasadzie drugi komplet kół mieć w garażu i w zależności od trasy sobie ewentualnie zmieniać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz, z tą szerokością nie poszalejesz - tam może wejdzie opona 1,95 - nie wiem, na pewno nie typowo od górala. Dwa - z tym kompletem na zmianę to na papierze to jest proste - w praktyce nie działa. Ma sens jedynie zmiana opon na jedną, dwie, trzy wycieczki parodniowe w roku. Ale kołami się nie żongluje z lenistwa. Ja mam w crossie oponke 37c, stosunkowo wąską, ale daje radę w każdym terenie a na asfalcie jest szybka. W dobie popularności opon CX jest w czym wybierać. 

No i jak sam piszesz - nie jest to geometria taka jak crossy pokroju Unibike. Ale też, z drugiej strony nie wierzę że nie da się takowej (pozycji na rowerze) osiągnąć - bo znam sporo osób które bliźniaczego Treka mają i chwalą za wygodę. 

Manetki są generalnie tanie, przerzutki przednie też, na to w ogóle nie patrz.
W Roam 0 masz z kolei tylną przerzutkę XT która działa znacznie lepiej jak Deorka. Dostajesz lepszy widelec, lepsze hamulce, według mnie jest to warte tych 700 złotych. Aczkolwiek nie mam żadnego doświadczenia związanego z Microshiftem tej wysokiej grupy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to faktycznie wysokiej grupy microshift .. czy lepiej zamiast lazaro quantum iść w tego gianta albo Unibike Viper lub zethos i mieć spokój na kilka lat ... 

 

Gdzieś czytałem mądra rzecz.. "z MTB zawsze zrobisz Crossa , w drugą stronę niekoniecznie " i to chyba wyczerpuje temat uniwersalności ram .. 

 

Apropos dożywotnich gwarancji ... Są pod warunkiem że coroczny przegląd się robi w serwisie i podbija pieczątkę ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, komandor4 napisał:

Pytanie czy to faktycznie wysokiej grupy microshift

No na pewno nie z grupy budżetowej skoro mają obsłużyć nowoczesny napęd 2x11. Poza tym microSHIFT ma stronę www ;)

Nie miałem styczności z manetkami mtb z tego Gianta, ale mam w swoim rowerze szosowe triggery microSHIFT z wysokiej grupy. I powiem Ci że okazały się bardzo miłym zaskoczeniem. Jakością pracy nie ustępują ich odpowiednikowi od Shimano (SL-RS700). Może nawet mają ciut bardziej wyrazisty i bezpośredni klik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, to ja nigdy Roama nie widziałem, świetnie to wygląda. Słyszałem kiedyś że Trek miał taki rower wypuszczać, DSa pod oponkę 2.0. To ja bym się nawet nie zastanawiał i szykował na Roama. Budżet pozwala, pozycja za kierownicą do dopasowania mostkiem/kierownicą, można wrzucić Race Kinga 2.0 i mieć bardzo uniwersalny rower. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że to niby kompromis ale tak jak pisaliście .. mostek można wstawić regulowany i kierownicę podnieść aby mieć bardziej wyprostowana pozycje jak mi nie spasuje .. a czy w takim rowerze warto szukać sztywnych osi ? Giant nie ma .. ogólnie chyba w crossach tego brak...

 

Założyłem temat z pytaniem na co zwrócić uwagę przy zakupie Crossa... Co powinien mieć na wyposażeniu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadam jeszcze bardziej pokrętne pytanie ... Czy jest moze sens kupić MTB przyzwoicie wyposażony na sztywnych osiach , Aby ta zmiana kol była łatwiejsza i sprawniejsza i mieć np. drugi zestaw z cieńszymi  oponami trochę jak w crossie i np. mostkiem pozycje pionizowac ?

 

Może za chwilę okaże się że mojego MTB Unibike  26' na zwykłych vbrake zmodyfikuje o inne koła i mostek i osiągnę żądaną pozycje bez wywalania kasy na drugi sprzęt ... Chociaż to chyba mało realny scenariusz aby to mogło się uda z pełną satysfakcja ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu. Z tego co mówisz wynika że potrzebujesz roweru z bardziej wyprostowaną pozycją, więc idź w tą geometrię a nie pchaj się w sztywne osie z których nie odczujesz żadnego pożytku. 

Z obecnym góralem spokojnie można coś działać, ale zobaczysz że przesiadka na koło 28/29 będzie tak satysfakcjonująca że o 26" zapomnisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie to mogę wam zmierzyć, jaka oponka wejdzie do roama. Ale przy standardowej 40ce jest jeszcze spoooro luzu.

 

Co do gianta - dożywotnią gwarancja nie wymaga żadnych serwisów/przeglądów. Wymagany jest jedynie pierwszy przegląd w ciągu miesiąca od kupienia.

 

Warto też zwrócić uwagę, że do każdego nowego roweru Giant daje za darmo 1 rok assistance (w razie awarii/wypadku darmowy transport roweru do domu/serwisu i właściciela do szpitala). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dudson3 jeżeli byłbyś w stanie zmierzyć i np. porównać to do szerokości na jakiej wyjeżdża fabrycznie talon to byłbym wdzięczny... 

 

Ciekawe co piszesz o tej gwarancji bo zarówno w salonie niby firmowym Giant jak również u dystrybutora usłyszałem że gwarancja taka jest ale po zarejestrowaniu roweru online i dokonywaniu regularnych corocznych przeglądów (przy nich w książce serwisowej) byłaby wbijania adnotacja o kontroli stanu ramy ..

 

O assistance też nie wiedziałem .  .. o tym nikt nie mówił .. 

 

Mikeskywalker już dużo wyjaśnił .. ale orientujecie się ile by kosztował drugi zestaw kół z szerszymi oponami na moją wagę 120 kg który byłby w garażu i w razie eskapad w teren mógłbym je zakładać .. piszecie że to problematyczne przy tarczach .. ale bardzo skomplikowane czy do ogarnięcia bez wizyty w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...