Skocz do zawartości

[bębenek] Kiedy uzupełnić olej?


MD11

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku kupiłem koła Gianta z wyższej półki. Tylna piasta posiada bębenek z mechanizmem zapadkowym, który od nowości jest bardzo głośny. Pasuje mi to, ale czytałem, że producenci  rowerów żałują smarów i olejów,  więc zastanawiam się czy nie należałoby tego oleju tam dolać. Tylko że jak oglądam na yt jak to się robi to z rozkręceniem bębenka jest dużo roboty, a oleju i tak dają parę kropel, więc myślę, że mogę szukać problemu tam gdzie go nie ma.

Po czym poznać, że bębenkowi brakuje oleju i co może się stać jeśli będzie go za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz problemu na siłę. Bębenek może być głośny i nic mu się nie stanie. Niektórzy wręcz czyszczą zapadki dla tego efektu.

Przy składaniu rzeczywiście można dać oleju na zapadki, ale dosłownie kroplę. Laniem to bym tego totalnie nie nazwał😆 Jak chcesz robić serwis łożysk to przy okazji. Inaczej szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci żałują, ale w innych miejscach, nie w bębenku - bo tam jak zostało wspomniane powinno być praktycznie sucho. Możesz spróbować dać parę kropli oleju, pokroju zielonego FL do bębenka bez rozbierania piasty, z reguły idzie to wkroplić (nie wiem jaka jest konstrukcja tej piasty) po rozebraniu piasty ale bez dobierania się do bębenka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...