Skocz do zawartości

[szosa, dual pivot] Hamulce ustawiaja sie niesymetrycznie do obreczyShimano 105)


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Mam taki problem z  przednim hamulcem, po każdej praktycznie jeździe, szczeki są niesymetrycznie ustawione względem obręczy. Sam zacisk jest odpowiednio mocno dokręcony do ramy. 

Czego próbowałem:

Kręcenia śrubką regulująca

Przekręcania całego zacisku

Obie metody działają doraźnie, ale po jeździe(jazdach) zacisk i tak ustawia się krzywo. Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? No chyba ze taki urok tych hampli? Nie miałem nigdy szosy, wiec i porównania nie mam.

 

Zacisk to 105 R7000, mocowany na jedna śrubę w ramę

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij oczyść dokładnie gniazdo, przykręć mocno ale tak z wyczuciem nie najmocniej, przejedź się i niech ustawi się asymetrycznie tak jak w kółko to robi (pewnie trafi karbowanie śruby w te od gniazda), dokręć mocniej i wyreguluj do położenia, w które hamulec sam się w kółko ustawia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, skom25 napisał:

Odpowiednio mocno, to znaczy?

Może masz za długą tulejkę w widelcu. Przez to zacisk nie dociska się do widelca, tylko do końcówki tulejki.

Według manuala shimano https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RACBR01-02-ENG.pdf powinno byc 8-10 nm. Sprawdzałem kluczem i tyle jest na pewno. 

@Garlock
Tak zbliżają się równomiernie, jeśli ustawie go symetrycznie, to obie szczeki zacisną się równoczesne, jeśli nie, to wiadomo jedna będzie szybciej. 

Jeśli chodzi o bicie, to możliwe ze jest ale dosłownie takie minimalne, poniżej 1mm. Ciężko mi to nawet wyczuć -  na pewno nic, co mogło by sprawić ze koło przesuwałoby zacisk. 

@abdesign
Dzięki sprawdzę to rozwiązanie 

Edytowane przez soks
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź jeszcze jedną rzecz. Zmierz jaka jest odległość klocków od obręczy przy symetrycznym ustawieniu. I jak się przestawią, to to zmierz ponownie. Jak z jednej strony się zwiększa a z drugiej zmniejsza, to znaczy, ze cały hamulec się obraca (i tu jest problem). Jak z jednej strony pozostanie bez zmian, a z drugiej się zmniejszy, to znaczy, że jedna szczęka nie odbija do końca.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Garlock napisał:

To sprawdź jeszcze jedną rzecz. Zmierz jaka jest odległość klocków od obręczy przy symetrycznym ustawieniu. I jak się przestawią, to to zmierz ponownie. Jak z jednej strony się zwiększa a z drugiej zmniejsza, to znaczy, ze cały hamulec się obraca (i tu jest problem). Jak z jednej strony pozostanie bez zmian, a z drugiej się zmniejszy, to znaczy, że jedna szczęka nie odbija do końca.

cały zacisk się przestawia.

@dovectra
O tym nie pomyślałem w sumie. Tutaj sam nic nie wskóram. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem się niemal w stanie założyć (9/10) że na sucho ustawiasz go równo, tyle że nie trafia w delikatne wyżłobienia bo tego nie da się wyczuć czasem, kilka ruchów klamką i hamulec ląduje tam gdzie mu wygodnie.. tyle - cała tajemnica. Jak ktoś ustawiał w swoim życiu więcej niż dwa hamulce to się z tym spotkał - nie walcz z tym przykręć go w miejsce "które sobie już dawno wybrał" i do tego miejsca zrób regulację i zrób to stosunkowo szybko bo te "obroty" szkodzą gniazdu i zaraz się będzie kręcił bez opamiętania.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, abdesign napisał:

Jestem się niemal w stanie założyć (9/10) że na sucho ustawiasz go równo, tyle że nie trafia w delikatne wyżłobienia bo tego nie da się wyczuć czasem, kilka ruchów klamką i hamulec ląduje tam gdzie mu wygodnie.. tyle - cała tajemnica. Jak ktoś ustawiał w swoim życiu więcej niż dwa hamulce to się z tym spotkał - nie walcz z tym przykręć go w miejsce "które sobie już dawno wybrał" i do tego miejsca zrób regulację i zrób to stosunkowo szybko bo te "obroty" szkodzą gniazdu i zaraz się będzie kręcił bez opamiętania.

no ale w właśnie to już robiłem. Zostawiłem go jak był po jeździe  (krzywy), ustawiłem ta śrubką na zacisku i po 60km znów był krzywo. Sprawdzę jeszcze raz, jak nie pomoże to go wykręcę a jak i to nie pomoże to ide na serwis, bo moze faktycznie pancerz go ciągnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób mazakiem kreskę na łączeniu ramy i zacisku. Będziesz widział czy przestawia się zawsze o ten sam kąt. Jeśli tak, to jest jak pisze @abdesign. Jeśli za każdym razem zacisk ustawia się inaczej, coś jest nie tak z mocowaniem. Poruszaj kierownicą w obie strony i patrz jak układa sie pancerz hamulcowy. Jak w którymś położeniu się napina, to on prawdopodobnie ciągnie zacisk. Choć wg. mnie, gdyby zacisk był dobrze dokręcony, to poczułbyś na kierownicy opór napinającej się linki.

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie... jak za krótki pancerz to czemu nie? No ale to mało prawdopodobne, bo przecież autor jak sam pisze boryka się z tym problemem od jakiegoś czasu, kilka razy ustawiał. Ciężko uwierzyć, że nie zauważyłby ograniczeń obrotu kierownicy, które musiałby wywoływać taki przykrótki pancerz. o kolega mnie ubiegł.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oki. Bede działał, dzięki za podpowiedzi!  Muszę tylko poczekać na pogodę :D

Pancerz mam sporo luźniejszy niż na tym zdjęciu. Sięga do mostka. Zero napiec na kierownicy itd. Pancerz tez nie rusza się przy ciągnięciu klamki. Wiec to chyba nie to. 

 

Jeśli te moje regulacje nie pomogą to oddam na serwis gwarancyjny, niech się bawią z tym. 

Edytowane przez soks
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;) Filip nie ma tak lekko. Sytuacja hipotetyczna więc dlatego napisałem że autor nie mógł nie zauważyć... ale załóż oba pancerze na styk... poprowadź tylny tak żeby od frontu obejmował przedni i skręć kierę mocno w prawo... to zobaczysz co DWA krótkie pancerze robią sobie nawzajem i co robią z przednim hamulcem.

Edyta: Akurat zdjęcie @Garlock'a jest świetne - skróć w wyobraźni tylny pancerz, jeszcze sobie wyobraź że na tylnym i na przednim masz regulacje umiejscowione tak, że potrafią się zakleszczyć... więc hipotetycznie możesz kręcąc kierownicą tylnym pancerzem pośrednio przez przedni pancerz ciągnąć za przedni hebel. 

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co zamontowałem ponownie zgodnie z manualem shimano. Nie judziłem, bo czasu nie było ale może jutro się przejadę i jeśli się rozreguluje, to ustawie śrubką i zobaczymy czy  zaskoczą te wyżłobienia. Czy po kolejnej jedzie będzie nadal lipa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...