Skocz do zawartości

[rozmiar ramy] na granicy L/XL. Mniejszy czy większy?


Clip

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, 

Chcę kupić Decathlona RR XC 900 (bez s). Wymiary185,5cm wzrostu 85cm noga. 

Do wyboru L i XL i mam niezły mętlik w głowie. Wg tabelki Decathlona od 185cm XL.

image.png.40aaef8dfd441bbebdc44191b581381f.png

 

Tuż przed lockdownem jeżdziłem po sklepie na niższym modelu z minimalnie dłuższą ramą i L-ka wydawała się jak najbardziej OK.

W związku z obecną sytuacją nie ma możliwości przymiarki w sklepie.

Obecnie jeżdżę na 26 calach i długość ramy (TT Length) ma około 60,5cm ale za to mam sztycę z offsetem (pewnie dodaje ze 2cm) i jednak długi mostek (zgodnie ze standardami z przed nastu lat) do tego wąska kierownica która z automatu podnosi pozycję. Rower ogólnie nie jest szczytem wygody ale w sumie to nie wiem do końca z czego to wynika.

W RR rama ma długość 62,5cm dla L i 64,5cm dla XL do tego sztyca bez offsetu i mostek 8cm dla L oraz 9cm dla XL

Jakie będą wady i zalety wyboru większej / mniejszej ramy?

Czy patrzenie głównie na TT Lenght to dobry trop? Jakoś nie do końca czuję Reach. Ten pierwszy jest chyba bardziej namacalny ...

Gdzieś pojawił się też pomysł XL i ewentualnego skrócenia mostka bo te 9cm to jednak sporo.

 

z góry dzięki za pomoc

P.S.

Wiem, że jest cały wątek o doborze wielkości ramy ale celowo założyłem osobny w tasiemcu takie posty z reguły giną.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzalem RR AM 100 S, w rozmiarze Xl. Przy moim wzroscie 183cm i nodze 84, był w sam raz. 

Ostatnimi czasy mam wrażenie że rozmiar L sie kurczy. Nie u wszystkich producentów,  ale kiedys L bralbym w ciemno, a teraz niekoniecznie.

Nie podpowiem jak ten konkretny model, jego nie przymierzalem. Sam wole trochę wiecej,  także patrzylbym na Xl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupilem bo nie ma chwilowo L

Chyba zrobie tak ze jak sie pojawi to zamowie dwa do sklepu wiekszy i mniejszy. I jeden od razu zostawie. Cos czuje ze stanie jednak na L

O co chodzi z ta jazda nie sztycy niecalkowicie wysunietej? To jest jakis problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dzisiaj rano zamówiłem 2 rowery. W czwartek powinny być w sklepie.

Byłem też wczoraj w sklepie i przymierzyłem się do L w podobnym modelu aluminiowym. Przy ustawieniu pode mnie sztyca miała jeszcze sporo zapasu a ja wcale się nie czułem jakby na stojąca rama była w połowie uda.

Sprzedawca cofnął mi trochę siodełko i pozycja zrobiła jakby wygodniejsza a jednocześnie nie czułem tendencji do podrywania koła przy mocniejszym depnięciu na pedały (o ile w sklepie można mocniej depnąć)

Myślę że XL będzie jednak za duża. W XC 900 górna rama jest kilka centymetrów wyżej ponieważ zacisk sztycy jest na równo z poziomą rurką a nie powyżej niej jak w aluminiowej xc 500 Rozmiar jest liczony od suportu do końca zacisku. Także dodawanie 5cm na rozmiar i kilku kolejnych na przebieg górnej rurki to chyba będzie za dużo.

Na co zwrócić główną uwagę podczas porównania? Bo nadal ze względu na warunki w sklepie będzie to raczej statyczna przymiarka. Może zrobię kółko po parkingu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 190 cm wzrostu i nogę 94 cm

Wybrałem XC 900 w rozmiarze XL. Czy to słuszny wybór trudno powiedzieć. Wcześniej miałem XC 500 w rozmiarze XL i czasem zastanawiałem się czy nie jest zbyt duży ale mogła to być pozostałość po moim wcześniejszym rowerze ( był dużo za mały).

Niedawno jeździłem przez 2 tygodnie na AM 100 w rozmiarze L i kolejne 2 tygodnie na E-ST 500 w rozmiarze L. Oba były zdecydowanie za małe ale  to inne ramy.

XC 500 miał sztyce z offsetem 2 cm, XC 900 ma prostą. Poza tym zawsze można zmienić mostek i kierownicę. W rozmiarze Xl to 80mm

 

Na marginesie na stronie www Deca nie zmienili jeszcze opisów. Teraz XC 900 ma przednią tarczę 180mm, przerzutkę, manetkę i kasetę GX lunar oraz opony zwijane Hutchinson Kraken 690 g/szt więc to chyba 127TPI

Dla mnie to było miłe zaskoczenie przy odbiorze roweru

Tu masz jakiś  art o doborze rozmiaru ramy 

https://blog.decathlon.pl/sport/kolarstwo-mtb/rozmiar-ramy-roweru-jak-dobrac-rame-roweru-do-wzrostu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego bloga mamy:

  • Rozmiar: XS. W calach: 14. W centymetrach: 36 cm. Dla jakiego wzrostu? 152-157 cm.
  • Rozmiar: S/M. W calach: 15. W centymetrach: 38 cm. Dla jakiego wzrostu? 157 – 162 cm.
  • Rozmiar: S. W calach: 16. W centymetrach: 41 cm. Dla jakiego wzrostu? 162 – 167 cm. 
  • Rozmiar: S/M. W calach: 17. W centymetrach:43 cm. Dla jakiego wzrostu? 167 – 174 cm.
  • Rozmiar: M. W calach: 18. W centymetrach: 45 cm. Dla jakiego wzrostu? 174 – 179 cm.
  • Rozmiar: M/L. W calach: 19. W centymetrach: 48 cm. Dla jakiego wzrostu? 179 – 185 cm.
  • Rozmiar: L. W calach:  20. W centymetrach: 51 cm. Dla jakiego wzrostu? 185 – 190 cm.
  • Rozmiar: L/XL. W calach: 21. W centymetrach: 53 cm. Dla jakiego wzrostu? 191 – 195 cm.

 

A tutaj L-ka ma 45cm a XL ma 50cm (w zaokrągleniu)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala na sztycy jest do 20cm, u mnie piątka jest minimalnie schowana, czyli tyle można by jeszcze do góry.

 

IMG_20210509_104516b.jpg

 

Czy to jest idealne ustawienie? Nie wiem myślę że jeszcze pół centymetra mógłbym dać do góry. Jeden to już raczej za dużo.

W sumie to przez tydzień zrobiłem 325km i trochę czuję w plecach. Muszę poeksperymentować z ustawieniami. Nie wiem czy mostek -20 stopni z dodatkowo opuszczonym mocowaniem kierownicy to jednak nie za dużo jak dla mnie.

Co do samej długości ramy to gdzieś słyszałem teorię że kierownica powinna być w linii wzroku i przedniej osi. I u mnie idealnie tak wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie amor mi się nie podoba, spuściłem cisnienie z 110 do 90 i nadal jest jakiś taki drewniany.

Jedyna zmiana że teraz się bardziej ugina.

Zastanawiam się czy cisnąć decathlon żeby mi to zrobił w ramach gwarancji.

I tak chcę żeby mi sprawdzili przedni hebel bo przy delikatnym hamowaniu trochę szarpie, podczas gdy tył chodzi idealnie.

 

Co do krakenow nie bardzo mam punkt odniesienia, przesiadłem się z rocket ronów 26x2.1

Na asfalcie nie czuje się szerokości zrobiłem 106km (Karwia -> Hel -> Karwia) i zero problemów oprócz tego ze buczą.

Tak się też zastanawiam czy nie napisać do Deca że sprzedali mi towar niezgodny z umową i żeby dali Skeletony ;)

W terenie nie testowałem, trochę lasu i suchego piachu. Tu jest przepaść vs 26x2,1 to oczywiste więc nie ma co komentować.

Cały rower waży ~11,3 (na wadze łazienkowej) zamiast 10,5 katalogowego. 200g opony, większa kaseta i przerzutka pewnie 100g. Pedały pewnie z 300g i wychodzi prawie na to samo ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę generalizować ale jakoś nie ufam serwisantom Deca, chyba wolałbym żeby mi rąk do amora nie wkładali.

Przedni hamulec powinien się ułożyć, ewentualnie zajrzyj czy klocki dobrze lezą, może coś jest źle założone.

Uważaj żeby ci nie odpisali żebyś oddał GX Lunar bo powinien być zwykły i przedniej tarczy 180 bo powinna być 160 :)

10,7kg dla rozmiaru L ważone jest bez pedałów i na tubeless 

Mój w Xl bez pedałów i z dętkami ważył 10,73 kg  z pedałami 11,25 kg na wadze rowerowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, Clip napisał:

Cały rower waży ~11,3 (na wadze łazienkowej) zamiast 10,5 katalogowego. 200g opony, większa kaseta i przerzutka pewnie 100g. Pedały pewnie z 300g i wychodzi prawie na to samo ...

Kaseta i przerzutka GX Lunar w porównaniu do zwykłego GX to różnica kilku gramów, a nie 100.

Opony sprawa zmienna. Mogłeś reklamować niezgodność jak były nieużywane, a teraz pojeździłeś i stwierdzasz, że nie pasują to oddam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...