Skocz do zawartości

[Opony] Tematu opon raz jeszcze


adamsanders

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak wiem, temat wałkowany na milion sposobów ale chciałem przed wszystkim się upewnić co do słuszności wyboru (skoro mam wywalić prawie 400stówy na parę opon, a i czy coś przypadkiem się nie zmieniło w ciągu ostatnich 12 miesięcy w branży ogumienia.

Czego szukam?  Lekkich i szybkich opon głównie na stosunkowo proste trasy polskich maratonów.  Wydaje mi się że technikę mam całkiem niezłą więc powinienem sobie dać radę na trudniejszych odcinkach - nie ścigam się o miejsca w czołówce więc jak pewne odcinki przejadę nieco wolniej ale bezpieczniej to korona z głowy nie spadnie). Trenuje ze średnimi pod 26 na plus minus 50km z przewyższeniem do 500m ale raczej mało wymagające technicznie.

Co mam teraz? 29x2.25 Maxxis Rekon race (oryginalne opony kupione razem z rowerem więc TPI 60 i zapewne są to druciaki - więc zero porównania do 120TPI zwijanych.

Co chciałbym mieć? Na początku spodobały mi się Wolfpack speed na tył i race na przód. Mało recenzji i mało opinii. Aktualnie oglądam Continental Race King RaceSport - bardzo niska masa i opory toczenia. Miałem Schwalbe racing ralph w starym rowerze ale za cholerę nie dało się pozbyć wężyka i jakoś najmniej mi pasują. Może ktoś wypowie się o CST jack rabbit II?

 

Wszelkie sugestie pomagające podjąć decyzję będą mile widziane. W pewnym sklepie rowerowym powiedziani mi że jeśli wybiorę którekolwiek z nich to będzie to dobry wybór...

aha, będą zalane mlekiem, czy rzeczywiście potrzebuję Tubless ready czy zwykła wersją będzie zbyt podatna na przebicia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Napiszę trochę z innej beczki, ale przekonałem się o tym na własnej skórze. Zwróć uwagę na opory toczenia. Czasem te kilkadziesiąt gram na oponie mniej nie będzie nic warte jeśli będzie stawiała bardzo duży opór.

Tutaj mam porównanie Maxxis Ikon vs. Vittoria Mezcal. Maxxisy lżejsze o około 120g na sztuce, a czuć było jakbym ciągnął za sobą kotwicę.

Ponadto przy bezdętkach szedłbym raczej w opony TR, zawsze to lepsza ochrona i łatwiejsze uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wolfpack chyba słuszny kierunek - jeździ na tym np. młody zawodnik elity Michał Topór ( w zależności od warunków kombinuje jeszcze z wersją Cross - ostatnio w Krynicy ), możesz spróbować go podpytać.
Przeciwległy kraniec to np. CST B-Trail : klik , ale to dość radykalny kierunek, i chyba trzeba być dobrym technikiem ( jeden z zawodników jechał na nich błotnistą Krynicę, i twierdził, że go nie ograniczały ).
Co do Rabbit'a : klik ( TheJW używał - założył temat, ja mam pierwszą wersję, więc nie będę się wypowiadał ).
Jakich byś nie wybrał, to bierz wersje wzmacniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CST w wersji SF paskudnie się uszczelniają, ale się uszczelniają.
EPS - pomimo niskiej masy - są bardzo wytrzymałe, nie zdarzyło mi się ich przebić, rozciąć ani uszkodzić ścianki. Miałem wcześniej Królika jako oponę napędową, w tym roku kupiłem komplet i jestem bardzo, bardzo zadowolony. :) Trzeba tylko uważać z ostrym skręcaniem na piasku, bo opona w niespodziewanym momencie potrafi złapać uślizg i jak się nie umie skontrować, to pewna gleba. :D Ale nie wiem jaki bieżnik trzeba by założyć, żeby nie tańczyć na wirażach w piasku. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2021 o 20:48, KrissDeValnor napisał:

Wolfpack chyba słuszny kierunek - jeździ na tym np. młody zawodnik elity Michał Topór ( w zależności od warunków kombinuje jeszcze z wersją Cross - ostatnio w Krynicy ), możesz spróbować go podpytać.

Właśnie widziałem te opony na jednym jego filmiku, przeczytałem jedną recenzję na polskim portalu i kilka randomowych opinii na zagranicznych forach. Ogólnie rzecz biorąc skłaniam się właśnie ku nim...

...chociaż te CST też kuszą szczególnie wagą, tyle że mam na uwadze co pisał Bogus...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co, że będą miały większe opory? Króliki same jadą! Jak założyłem na tył zamiast nowego Racing Ralpha to nie wiedziałem, o co chodzi, nagle duuużo lżej się zrobiło i prędkość podskoczyła! I nie przesadzam, nowy RaRa się u mnie zupełnie nie sprawdził, to dopiero było kowadło...

Ale z drugiej strony Wolfpacki też faktycznie chwalone. Pytanie tylko, ile w tym marketingu, a ile opinii opartych na praktycznych doświadczeniach, bo opony chyba dość świeże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi dokładnie powiedzieć która wersję używasz?

Ja widzę trzy, zwykła o wadze 490g, z EPS 550g, i z EPS oraz TBL 650g. Rozumiem że rozmawiamy o tej środkowej która bez bez systemu bezdętkowego i że da się ją uszczelnić z problemami ale się da odnosząc się do poprzedniego Twojego postu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CST Jack Rabbit II Pro od premiery miały chyba jedną zmianę i doszedł jeden model.
Najpierw były tylko SF i EPS w rozmiarze 2.2", teraz są w rozmiarze 2.25" i doszła do tego jakaś najcięższa "skin wall" z oplotem 60TPI (pozostałe mają 120TPI)

SF i EPS też są oczywiście pod bezdętkę. EPS uszczelnia się bez problemu, natomiast SF jest kapryśna z uwagi na swoją papierowatość - po prostu przy użyciu kiepskiego lub zbyt rzadkiego mleka wszystko wycieka przez ścianki, bo się poci. ;) Oczywiście po jakimś czasie pory się zalepią i opona się uszczelni, ale warto mieć to na uwadze.

Mam wersję EPS, realnie ważą coś około 570-580g. W wątku o nich wstawiałem ostatnio info o wadze ->

Jeśli go nie czytałeś, to przejrzyj, bo chyba wszystko o nich zostało tam napisane. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie post pod postem.

 

Wybór padł na CST, wahałem się do ostatniej chwili miedzy nimi a Wolfpackami ale znalazłem wersję EPS za 155zł sztuka więc aż grzech było nie wziąć. Jak objeżdżę to wrzucę na pewno krótką reckę w temacie który zapodał TheJW.

Przy okazji (bo mleko mam a obręcz uszczelnię zwykłą taśmą ze sklepu budowalnego) jakie do tego dobrać wentyle żeby w miarę tanio wyszło? Szukać konkretnych czy nie ma to żadnego znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...