Skocz do zawartości

[Amortyzator tył] Damper do ramy Pivot Mach 5


STF

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem posiadaczem roweru Pivot Mach 5, rama jest oparta o damper Fox rp23 200x57, w którym niestety pojawił się dość spory wyciek. Po wstępnej diagnozie w serwisie, stwierdzono wymianę wszystkich uszczelek (olejowych +powietrznych) koszt ponad 500zł - tak wycenił to serwisant.  Zwracam się do was z prośbą o pomoc, czy ratować wysłużonego już Fox'a czy może warto zainwestować w coś nowego w budżecie do 1000zł ?  Jeśli zmiana to na co ? W tym przedziale cenowym widziałem coś takiego jak: 

- MANITOU SWINGER EXPERT 200mm, 

- X-Fusion Stage RLX 200/56, 

-X-Fusion O2-RL 200/56, 

- Suntour Edge LOR 200x57

Niestety, nie jestem na bieżąco w tematach części rowerowych także z góry dzięki za wskazówki  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ten Pivot ma DW-Link z tyłu? Jeśli tak , to musisz być dosyć ostrożny z doborem tłumika, który musi mieć odpowiednie tłumienie kompresji . 

Swinger to trochę zabytek, X-Fusiony są dosyć egzotyczne w naszym kraju. Prywatnie wolałbym naprawić fabryczny tłumik i mieć pewność ,że tłumik ma odpowiednie nastawy do kinematyki ramy.

Jeśli jednak szukasz nowego to Manitou Mcleod powinien być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie bał tych X-fusionów z serii o2. Kupiłem za 500zł (albo podobnie) 190x57mm o2 RCX z myślą, że jak się zniszczy to się zniszczy, a ten śmiga bez zarzutu 4 sezon. Pod moją sporą wagą pracuje nawet zadowalająco. Jeżeli ceny się jakoś mocno nie zmieniły w stosunku do innych marek, to jest to nawet niezły kompromis cena/jakość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, durnykot napisał:

Ten Pivot ma DW-Link z tyłu? Jeśli tak , to musisz być dosyć ostrożny z doborem tłumika, który musi mieć odpowiednie tłumienie kompresji . 

Swinger to trochę zabytek, X-Fusiony są dosyć egzotyczne w naszym kraju. Prywatnie wolałbym naprawić fabryczny tłumik i mieć pewność ,że tłumik ma odpowiednie nastawy do kinematyki ramy.

Jeśli jednak szukasz nowego to Manitou Mcleod powinien być OK.

Tak zawieszenie typu DW link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uszczelki do Foxa:

komora powietrzna, 132pln:

https://sklep.twr.com.pl/product-pol-2225-FOX-zestaw-Boost-Valve-RP23.html

tłumik, 85pln:

https://sklep.twr.com.pl/product-pol-2501-Uszczelki-Fox-Kit-RP-23.html

razem 217pln. Jak czujesz się na siłach możesz spróbować samemu go przeserwisować, bo jak widać za robociznę sobie słono liczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nowsze technologicznie dampery nie mają sensu jeśli nie są idealnie dobrane do tej ramy ? Pytam bo ten damper pewnie ma z 10 lat ... ?

@sznib dzięki za namiary na uszczelki ... Moze faktycznie sam do tego siądę, kiedyś powietrzna rozbierałem to może i z tłumikiem sobie poradzę :,-) a tak btw to mi same olejowe serwisant wyliczył za 200zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W przypadku tego typu zawieszenia nastawy tłumika są szczególnie ważne. DW-Link jest dosyć miękki, czuły, a siły potrzebne do ugięcia nie muszą być wysokie. Dlatego zakładając tłumiki ustawione np. do klasycznych czterozawiasów możne bardzo pogorszyć pracę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...