marek_t Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 cześć, chcę kupić opony do gravela, upatrzyłem sobie Vittoria Terreno Dry. W tej chwili nie chcę przechodzić na system bezdętkowy (może w kolejnym rowerze ;) ), zatem tradycyjnie opona + dętka. Terreno Dry znalazłem w dwóch wersjach: TNT (tube no tube) i zwykłej (bez dodatkowych oznaczeń). Czy ktoś z Was próbował obu wersji? Czy, skoro chcę jeździć z dętką warto dopłacać do TNT? Czy TNT, poza tym, że znacznie lżejsza, jest też lepiej wykonana? Inna guma? Wzmocnienia? I, generalnie, jak Wasze doświadczenia z Terreno Dry? Daje radę na piachu / leśnych trasach? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Opony Vittorii w wersji TNT to opony pancerne. Mają tak grube wkładki i wzmocnienia ścianek, że można się w rowerowego fakira bawić. To niestety przekłada się na ich wagę. Jeśli będziesz jeździł po piachu i lesie, to zakładanie wersji TNT nie ma najmniejszego sensu. Gdybyś jeździł po sypkim, ostrym żwirze, tłuczniu, kamieniach to można by je rozważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_t Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Rzecz w tym, że te bez dodatkowych oznaczeń (Kod producenta: 11A00286), są jeszcze cięższe (707 g), pytanie czy bardziej wytrzymałe na przebicia? niestety nie mam możliwości bezpośredniego porównania, do sklepów daleko ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Sprawdzę to jak wrócę do domu, bo coś mi tu nie pasuje...;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Z tą pancernością TNT to bym nie przesadzał. Mam Mezcale i Barzo w takiej wersji i obie dałem radę przebić. Mezcale nawet kilka razy ale też więcej na nich przejechałem. Nie są złe, to spory kawal gumy ale nie pancerne. Za to też się chętnie dowiem czegoś o Terreno Dry, bo jak mi się Maxxisy Ramblery skończą to będę chciał Vittorię spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Różnie z wiarygodnością testów bywa, ale tutaj https://granfondo-cycling.com/best-gravel-tire-test/ można poczytać o tych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_t Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 W dniu 13.04.2021 o 16:04, TheJW napisał: Sprawdzę to jak wrócę do domu, bo coś mi tu nie pasuje...;) @TheJWi jak? sprawdziłeś które z nich ciężkie i pancerne? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Zapomniałem. Zerknąłem na szybko w katalog i widzę, że są w 4 wersjach - TLR, TNT, zwijana i drut. I zwijana faktycznie jest tam dużo cięższa niż TNT. Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.