Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] SR Suntour : NRX Air RL 700C 75mm - cieknie


discuspl

Rekomendowane odpowiedzi

Nowo kupiony rowerek crossowy.

Rower przejechał około 30 km , nie było mokro a na widelcu pojawiły się mokre zacieki , oddawać na gwarancje taki przypadek ?

Fotki wrzucam w załączniku .

Pozdrawiam forumowiczów i liczę na pomoc w ocenie sytuacji.

 

IMG_20210412_185021.jpg

IMG_20210412_185016.jpg

IMG_20210412_185009.jpg

IMG_20210412_184958.jpg

IMG_20210412_184955.jpg

Edytowane przez discuspl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest amortyzator najniższych lotów. Tam wszystko jest nie tak bo tak ma być. Smar owszem może się wydostawać na łączeniu goleni górnych z dolnymi ale to się przeciera suchą szmatką i tyle.. Nie ma żadnych podstaw do reklamacji. Inaczej gdyby np. powłoka galwaniczne zaczęła nagle odłazić z goleni po kilku dniach użytkowania. U ciebie coś zacieka raczej z korony ale jesli sie da zmyć to zmyj i obserwuj. W tym amortyzatorze nie ma żadnych płynów ustrojowych poza olejem w szczelnie zaprasowanym cartridge'u w prawej goleni. Gdyby to się rozczelnilo to pod rowerem byłaby mała tłusta kałuża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory tej marki tak mają. Uszczelki kurzowe służą.głównie do ozdoby. Co jakiś czas trzeba amortyzator rozebrać, dokładnie usunąć (benzyna ekstrakcyjna i szczotka do mycia butelek) resztki smaru pomieszanego z wodą i pyłem (ssie wszystko jak odkurzacz), zaaplikować świeży smar do amortyzatorów i jeździć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

 

Odgrzewam temat aby nie zakładać nowego.

Mam taki sam amortyzator  w moim rowerze krosowym który mam od nowości w związku z tym następujące pytania:

1. Rozebrałem go stwierdziłem brak gąbek/uszczelek pankowych chociaż jest miejsce na nie. Czy to normalne w tym amortyzatorze ? 

2. Jakbym chciał dokupić gąbki to jaki rozmiar.

3. Co polecacie w zamian tego amortyzatora bo mam wrażenie, że kończy mu się żywot a nic w nim się nie rozbiera. Koło 28 cali, mocowanie qr 9mm, oś 100 mm, skok do 100 mm może być używane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli skok faktycznie 100mm (w crosaach raczej egzotyka) to można iśc w manitou markhor. A jeśli skok to okolice 70mm proponuję rs paragon gold.

W budżetowych konstrukcjach nie montują gąbek fabrycznie. Sens ich istnienia w przyladku takich konstrukcji jest nieiwielki. Tam nie ma mowy o zwiększeniu czułości pracy gdyż plastikowe ślizgi+stalowe golenie+smar stały działają potwornie ospale i zmniejszanie tarcia na uszczelkach kurzowych (swoją drogą skrajnie luźnych w tych widłach) niczego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź 🙂

Swoją drogą po co w robią wyżłobienie pod gąbki skoro ich potem nie montują 😞

Jakbym chciał zostać ze względów budżetowych przy Suntour przy skoku 70 mm to który z nich polecasz ?

Chciałbym mieć możliwość od czau do czasu  rozebrać i przesmarować sprężynę powietrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...