Skocz do zawartości

[hamulce canti] Na co wymienić?


bioly87

Rekomendowane odpowiedzi

W ogóle za dużo kombinujesz. Jak ma luzy w klamkach to niech włoży nawet alivio z niesparciałymi klockami ~20PLN albo LX ~40PLN, póki będzie miał pieniądze na wymianę całości czy to canti LX czy vbrake. Rower ma za 200 PLN, więc nie wiadomo czy na użytek więcej niż rekreacyjny.

@kamilmozejróżnie ostatnio Alhonga HJ-900.13

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, abdesign napisał:

. to klocki mogły albo sparcieć i się rozpaść albo zamienić i tak twardą gumę w coś w rodzaju plastiku... jak mają nie piszczeć?

W ogóle grunt to regulacja. Poza tym nie musisz na siłę wciskać hamulców, a wymienić klocki zwłaszcza gdy jeździsz po suchym jak najbardziej. 

Obręcze nie są zużyte w miejscu hamowania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bioly87 napisał:

Lx bo to nowsza i lżejsza konstrukcja, za to w DX nie ma co się popsuć, są wieczne. Ale za te pieniądze lepiej wziąć miniV jak radzi abdesign  tam masz wszystko. A do tych kanti prawdopodobnie trzeba by dokupić jeszcze nowe klocki, bo stare mogą mieć 20 lat albo i więcej, nowe wieszaki bo ich brak, więc dodatkowe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.olx.pl/d/oferta/hamulce-cantyliever-shimano-deore-lx-m560-retro-mtb-CID767-IDIJBHO.html

https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-klamek-i-hamulcow-vbrake-shimano-deore-lx-m600-retro-mtb-CID767-IDJkD7k.html

Obie opcje komplet z klockami w db stanie, sprawdzony sprzedawca. .Canti ma wieszaczki. Tylko co do vbrake ja mam pewne wątpliwości w Twoim przypadku.....bo @abdesign miał powody dla których polecał Ci mini-v a tez nie wiadomo jak tam u Ciebie pancerz wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie producent wolał dać dłuższe piwoty niż miały by być przy krótkie.

Kilka dobrych rad: Pewnie to już zrobiłeś, albo zrobił sprzedawca, ale przed montażem używanych klocków należy powydłubywać z nich opiłki aluminium (bardzo często są powbijane w gumę).  Jeśli mają wystający rant to wyrównuje się go ostrym nożem i dopiero papierkiem. Na piwot daje się trochę smaru, niektórzy smarują też sprężynę żeby dodatkowo zabezpieczyć ją przed korozją. Na końcu można przemyć klocek i obręcz jakimś odtłuszczaczem. Regulacji dokonuj zawsze dobrym kluczem oczkowym, nigdy płaskim, ponieważ płaski niszczy nakrętkę która sama w sobie jest dość płaska i łatwo się obmykuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...