Skocz do zawartości

[amortyzator Rockshox Dart 2] serwis zaniedbanego amorka


Ciaston

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Kupiłem sobie jakiś czas temu stojak serwisowy na rower, żeby nie musieć się przy jakichś drobnych pracach mocować z przewracającą się maszyną, a przy okazji zacząłem serwisować rowery znajomym, żeby podłapać trochę praktyki. Dostałem od kumpla starego Gianta do serwisu, amorek do RS Dart 2 (jeszcze nie sprawdziłem rocznika), zdjęcia załączone.

Wydaje mi się, że te wszystkie zapieczone ślady oleju i innego brudu można bez problemu zmyć, natomiast nie wiem jaki rodzaj oleju tam podejdzie oraz czy znajdę gdzieś zestaw nowych uszczelek do takiego amorka? Może są jakieś zamienniki, lub pasują od innego modelu?

I dodatkowe pytanie, czy ten sam olej, który podejdzie do Darta, przypasuje również do mojego RSa 30 Silver Solo Air? Taniej by było wziąć większy baniak i przeserwisować od razu dwa amorki.

WhatsApp Image 2021-04-12 at 12.19.43 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-12 at 12.19.43 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-12 at 12.19.43.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ślady oleju mogą być zapieczone? Przecież nikt tego do piekarnika nie wkładał.

Według mnie to jest rdza i brud. To drugie zetrzesz, pierwsze niekoniecznie.

Co do tego co i ile. Jak wyżej, instrukcje Rock Shox akurat ma wybitnie dobre.

Natomiast prawda może być taka, że jeżeli na górze ten amor jest taki zapuszczony, to w środku może być znacznie gorzej.

Rozłóż i obejrzyj, żeby się nie okazało że wywalisz kasę na coś czego nie warto ratować.

Jestem praktycznie pewny że znajomy używał Brunox lub coś podobnego, a w środku jest bagno.

Wydaje mi się też, chyba że to kwestia zdjęcia, że jedna goleń z przodu jest zdarta do gołego metalu.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspominałem, dla mnie to szansa na złapanie trochę nowej wiedzy w kwestii majsterkowania, gorzej na pewno chodził nie będzie, a nowe uszczelki i olej na pewno mu nie zaszkodzą. Kolega nie chce aktualnie inwestować w całkowicie nowy amortyzator, stąd pomysł. Dlatego jednak mimo wszystko proszę o radę jakie uszczelki będą do niego OK. Taki, czy taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew namowom na zezłomowanie amora, rozkręciłem, wyczyściłem, przesmarowałem (bez wymiany uszczelek, o dziwo były we w miarę dobrym stanie), sok nowy zalałem, działa o niebo lepiej, preload, rebound i blokada skoku działają, a i wygląda też spoko, także ogólna rada dla domowych rowerowych serwisantów, nie poddawać się za szybko :)

WhatsApp Image 2021-04-22 at 10.37.56 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-22 at 10.37.56.jpeg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...