Skocz do zawartości

[szosa używana] Ocena stanu napędu Triban 520/2018r


Indzynier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tydzień temu zakupiłem używanego Tribana 520 z 2018 roku i chciałbym żebyście zobaczyli zdjęcia i powiedzieli mi jak "zdrowo" wygląda napęd, czy ma jakieś widoczne usterki/wady, ile mógł mieć przejechane.

Kupiłem go od gościa, który mówił, że jest 2 właścicielem odkupił go od kolegi który nią jeździł, ale kupił lepsza szosę, a on przejechał 100 km i stwierdził, że szosa nie dla niego, bo go plecy bolały i kupił jakiś specjalistyczny rower i ten sprzedaje, był radcą prawnym, co nawet sprawdziłem, bo spisaliśmy umowę sprzedaży i miałem jego dane.

Bo ogólnie to moja 1 szosa i co mogę powiedzieć po tygodniu to wszystkie przełożenia wchodzą ładnie, jedyne co to nie wiem czy kwestia mojej kondycji, bo szczerze mówiąc od początku Covida w sumie porzuciłem jakąkolwiek aktywność fizyczną, do tego palę papierosy, ale przejechałem już z jakieś 4 razy odcinki od 20-30 km i średnia moja prędkość to 20-25 km/h, max jaką wyciągnąłem to 45 km/h to znaczy nie czuć żeby jeździło się ciężko, ale myślałem, że będzie lżej :d Opony mam napompowane do 7 barów sprawdzałem na stronie producenta dla szerokości 25mm i wagi 100 kg takie jest rekomendowane.

No po prostu chciałbym wiedzieć czy to kwestia treningu czy napęd jest dobry, niezajechany, czy może zrobić jakiś podstawowy serwis jak tak to jaki? I te opony na ile przebiegu wyglądają, bo są to fabryczne dawane do Tribana, więc pewnie od początku kupna jeżdzone przez 2 poprzednich właścicieli.

 

PS: Nie wiem do jakiej kategorii wrzucić temat jak coś proszę o moderatora o przeniesienie do odpowiedniejszego działu. A i jeśli chodzi o zabrudzenie to wybrałem się w pochmurna pogodę i złapał mnie deszcz zmokłem jak kaczka, i jeszcze na szybko wracałem utwardzoną piaskową najkrótszą drogą przez las do domu :d

Tu macie zdjęcia:

https://ibb.co/DpbV1d1

https://ibb.co/d02HSHB

https://ibb.co/C2TyxGy

https://ibb.co/Dp8GDtP

https://ibb.co/CzJQ7L1

https://ibb.co/R7gh0tK

https://ibb.co/GPT0ybz

https://ibb.co/ZWs9CZj

https://ibb.co/47nRhtC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie spoko, prawie nowy rower (kilkaset kilometrów ten blat przejechał) oprócz tego łańcucha. Nie dość , że rdza to jeszcze ani kropelki smaru na nim nie ma

Im wyższa prędkość tym większą rolę odgrywa aerodynamika. A aerodynamika na rowerze to przede wszystkim ustawienie ciała kierownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spróbuj wyczyścić, takie rzeczy się przy rowerze benzyną ekstrakcyjną ogarnia.

Nowy, w miarę dobry łańcuch 9rz to na dzień dzisiejszy 80-100 zł, np. hg93

Opony nie są zużyte. Inna sprawa, że już mają kilka lat więc właściwości na pewno trochę spadły. Ale to już sprawdzisz podczas jazdy co ci przeszkadza i ewentualnie wybierzesz nowe pod kątem swoich potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd oceniam w miarę spoko nie jest zajechaniu,prawdopodobnie rower gdzieś stał gdzie jest wilgoć,widać to po łańcuchu.Moje dwie opcje to zdjąć łańcuch umyć w rozpuszczalniki ewentualnie benzynie ekstrakcyjnej i każde ognisko nasmarować kropelka oliwki.A druga opcja to zakup nowego łańcucha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/oliwka-smar-do-roweru-lancucha-100-ml-nigrin-9724660510

To jest jedna z najtańszych.

 

https://allegro.pl/oferta/olej-finish-line-teflon-plus-dry-lube-120-ml-8991121969

Ja na daną chwilę stosuje taką,łańcuch napęd czysty,ale minusem jest to że trzeba często smarować,u mnie jest około 100 kilometrów.

A ,która nazwałem jedna z najtańszych wystarczy na jakieś 250 kilometrów bez smarowania,ale za to napęd, łańcuch,przyciąga strasznie brud 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli budżet pozwala to ja bym nie używał tego łancucha tylko kupił odrazu nowy. Nie dość, że pewnie i tak niedługo pożyje to jeżdzenie z zużytym łancuchem może zużywać droższe elementy: kasete i zębatki korby. Niektórzy by nawet powiedzieli, że taki łańcuch jest niebezpieczny bo większa szansa że strzeli 🙄

A co do oliwienia łańcucha to preparatów jest od groma. Ze swojej strony polecam przetrzeć delikatnie łańcuch wilgotną ściereczką po każdej dłuższej jeżdzie (np, co 100km), żeby zebrać brud z zewnątrz. To jak często smarować napęd zależy od tego co użyjesz - generalnie jeśli napęd zrobi się głośniejszy to już pora. No i dodatkowo, po każdej jeżdzie w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.04.2021 o 18:57, Mihau_ napisał:

Na każdym forum rowerowym na świecie masz tematy po kilkadziesiąt/kilkaset stron czym smarować łańcuch😎 miłej lektury

Mógłbyś napisać jeszcze czy w tym modelu hak przerzutki nie jest zintegrowany z ramą jak w tańszych modelach typu Triban 100, ale wydaje mi się, że na 100% nie jest zintegrowany jak w tańszych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I po 19 dniach nie wiesz jaki masz hak?

Kilkanaście lat temu znajoma dziadka po dwóch tygodniach od przeprowadzki z domu do mieszkania nie wiedziała czy ma w łazience wannę czy prysznic😁

Zintegrowane haki są praktycznie tylko w najtańszych modelach, w 520 na pewno masz dokręcany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ Ok dzięki za upewnienie mnie w tej kwestii, i mam pytanie, bo dziś zauważyłem problem z tylnim hamulcem, ale to od początku już słabo hamuje, tak słabo, że jak wciśnie się klamkę z całej siły to da się rower pchać, natomiast przedni jak maczeta lekko się ściśnie i przednie koło się nie ruszy. I jak łapie tylnie szczęki palcami i poruszam lewo prawo to jest spory luz, z przodu prawie w ogóle. Z czym może być problem zużyte okładziny szczęk, coś z naciągiem linki, może coś trzeba dokręcić? Tu jest film mógłbyś zobaczyć -> 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziaku Dzięki wielkie za film już ogarnąłem, trzeba było poluznić śrubę na imbusa z tyłu przesunąć całe ramiona V-brake'a, dokręcić, poprawić pozycję szczęk, trochę beczką zwiększyłem naciąg linki, no i dźwigienkę na dół dać i hamują z taką siłą jak przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...