Skocz do zawartości

[Do 11 000] Rower MTB XC


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, wkg napisał:

No zgodnie z opisem przewody przód 1000mm, tył 1700mm.  Prawdopodobnie trzeba będzie skrócic w jakims warsztacie albo w Decu jak otworza. Nie wiem jak z tarczami - dopytaj albo spróbuj albo kup Shimano  sprzedając oryginały :)

No właśnie chyba skompletuje taki secik i od razu dam do przełożenia jak pojadę po odbiór roweru. 

Dec jest cały czas otwarty :)

6 minut temu, Lextalionis napisał:

Mogę Ci sprawdzić czy będzie problem z tarczami po weekendzie (odezwij się w wiadomości). Mam Level T zamontowane fabrycznie i chce przełożyć Deorki 6100(a rozmiary zacisku są identyczne jak w XT) więc mogę sprawdzić czy spasują z tarczą Srama.

Super, będę barabanił, tylko opróżnij skrzynkę żeby PW doszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn przewody już są skompletowane :)

24 minuty temu, Lextalionis napisał:

Mam Level T zamontowane fabrycznie i chce przełożyć Deorki 6100

O ! to od razu koledze opisz wrażenia bo w końcu mogłem kiepsko trafiać :D

17 minut temu, PawelW84 napisał:

żeby PW doszło :)

W sumie to reszta też może być zainteresowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

28 minut temu, PawelW84 napisał:

Super, będę barabanił, tylko opróżnij skrzynkę żeby PW doszło :)

Dziwne bo pokazuje że wykorzystane mam tylko 2% miejsca.

Wrażeń nie opiszę bo Levele nie będą używane. Nówki sztuki zostaną przełożone do roweru na sprzedaż a do mojego wrzucę Shimano, które kupiłem w zeszłym sezonie i przejechane mają może max 300km. W poniedziałek będę miał możliwość żeby się tym zająć to napiszę jak to wgląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
9 godzin temu, PawelW84 napisał:

Więc mam dwie opcje, założyć tarcze 200/180 i wymienić klocki na polmetaliki które mi zostały po XC 500, poszło by bez kosztowo, albo szukać innych hamulców.

Po zmianie klocków w Levelach odczułeś różnice przy hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że tak ale to może być subiektywne.

Tak samo jak zawsze po odkurzeniu i umyciu auta wydaje mi się że lepiej jeździ  :)

8 godzin temu, Lextalionis napisał:

  

Dziwne bo pokazuje że wykorzystane mam tylko 2% miejsca.

Wrażeń nie opiszę bo Levele nie będą używane. Nówki sztuki zostaną przełożone do roweru na sprzedaż a do mojego wrzucę Shimano, które kupiłem w zeszłym sezonie i przejechane mają może max 300km. W poniedziałek będę miał możliwość żeby się tym zająć to napiszę jak to wgląda.

Koniecznie. Bo już się zdecydowalem na te xtr. 

Popatrzyłem na filmiki na yt z wymiany i ogarnę to sam. 

Pytanie tylko czy muszę kupić też tarcze bo mam nówki sram 200 i 180 mm oraz co z adapterami PM bo mam oryginały Sram 160-200 i 160-180 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc założyłem zacisk Deore z tarczą Sram 180mm na przód i nie widzę przeciwskazań żeby tak jeździć. Test jedynie na sucho, nie w terenie ale mam nawet wrażenie, że zacisk siedzi na tarczy lepiej niż oryginalny - tzn. że oryginalny zacisk Srama brał tarczę nieco niżej (na żebrach tarczy) nie wykorzystując ok 2mm od zewnętrznej strony.

Możesz spokojnie dojechać tarcze i wymienić dopiero w momencie zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważymy, zobaczymy, na ile da się  z tego RR XC 900 zbić wagę

Niby podają 10,7kg dla Xl. 

Chyba ciężko będzie dojść do 10 kg samą zmianą opon, mlekiem i hamulcami.

Z drugiej strony RR XC 500 fabrycznie z dzwonkiem miał 12,6kg. Po kilku zmianach waga spadła do 11,8 kg. Tu  takiego radykalnego spadku wagi się nie spodziewam, ale nawet te 10,5 to będzie odczuwalny przeskok względem poprzednika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee bez przesady.

W mojej ocenie do katowania po lesie ten sprzęt w zupełności wystarczy. Hamulce zmieniam tylko dlatego że Level T przy mojej masie własnej + RR XC 500 okazały się niewystarczające. Chociaż dla kogoś lżejszego spokojnie mógłbym je polecić.

 Wymiana opon i mleko to spora oszczędność wagi przy zachowaniu jeszcze rozsądnego poziomu cenowego, pozostałe rzeczy to już ogromny nakład finansowy przy niewielkiej redukcji masy. Koła, sztyca, mostek, kiera,  ... w mojej ocenie nie warto, ale to oczywiście indywidualna sprawa związana z zasobnością portfela i realnymi potrzebami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...