Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Altus


tokio04

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądam forum już kolejny dzień i nie trafiłem jeszcze na odpowiedź na mój problem. Po renowacji swojego roweru , wymianie łańcucha i korby , na stojaku po regulacji przerzutek wszystko było ok.

Na trasie zaczęły się schody, na największym trybie z tyłu jest jeszcze ok, ale po zmianie na niższy i trzeci z kolei zaczyna przeskakiwać po wielotrybie, potem na niższych biegach jest już ok. Przeglądałem wielotryb z tyłu bo myślałem że najgorsze przede mną czyli wyłamane zęby którejś z zębatek. Na szczęście nie, regulacja tak jak pisałem wyżej na stojaku przebiegła sprawnie i wszystko było ok. Proszę o pomoc w rozwikłaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tokio04 napisał:

wymianie łańcucha i korby

A dlaczego nie wymieniłeś trybu???? To jest powód. Stary tryb jest zdewastowany (najczęściej używane biegi) i nie dogaduje się z łańcuchem.  Nie zakładaj starego łańcucha, ponieważ rozciągnięty łańcuch zajedzie nową korbę bardzo szybko, a to najdroższy element napędu.

Wymień kasetę/wolnobieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, woojj napisał:

A dlaczego nie wymieniłeś trybu???? To jest powód. Stary tryb jest zdewastowany (najczęściej używane biegi) i nie dogaduje się z łańcuchem.  Nie zakładaj starego łańcucha, ponieważ rozciągnięty łańcuch zajedzie nową korbę

Na chwilę jak założy stary  łańcuch,to potwierdzą się nasze przypuszczenia,więc warto to wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A dlaczego nie wymieniłeś trybu????

Szczerze mówiąc nie wiedziałem że napęd wymienia się w całości i przód i tył. Jak zakładałem nową korbę i łańcuch dość dokładnie obejrzałem kasetę i nie zauważyłem nadmiernego zużycia i na tej podstawie założyłem koło ze starym wielotrybem. Mam założona kasetę z  6 zębatkami, czy jak założę 7 to nie zaszkodzi dobremu funkcjonowaniu roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, wkg napisał:

No to pozostaje kaseta i dokupienie jednego, dwóch łańcuchów - najlepiej na spinkę. Potem rotacja łańcuchów co 1000 km.

Dobrze kolega podpowiada,dwa łańcuchy to minimum,sam tak załatwiłem kasetę na 1 łańcuchu,i koszta wzrastają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kwestia regulacji, na stojaku działała bardzo poprawnie. Rower  przywróciłem do żywych po 3 latach stania na wolnym powietrzu, jak jeszcze na nim jeździłem to ten Altus był jedną z lepszych przerzutek dla rowerów miejskich. Myślę że to kwestia kasety nawet jak zdjąłem koło to nie ma tego charakterystycznego "pykania" jak się kręci w lewo.

Dlaczego kilka łańcuchów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...