Skocz do zawartości

[Warsztat] narzędzia jakie stosujecie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich..

Zapraszam do wspólnej dyskusji,Poznaj mój warsztat.Dyskusja na temat Jakie narzędzia?,Jakie smary?,Jakie oleje? itd..Co zmienić?Co poprawić?Co dokupić?Praktyczne rozwiązania.

Bardzo mile widziane fotografie,Więc zaczynam  jako pierwszy...

Wiosna kalendarzowa już za nami,sezon rowerowy rozpoczęty.Mam nadzieje że każdemu z nas udało się przygotować Rower do kolejnych wyzwań?

Oto moje narzędzia.......

IMG_20210329_191055.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Q_u napisał:

Kolejny ogórkowy temat założony przez mechanika.🤣

Miło mi jestem Radek

A co do imbusów,to za zestaw zapłaciłem 45zł,i sprawdzają się bardzo dobrze,po przeciwnej stronie widać torx-y cena była podobna,ale brakuje w nich jakości są poprostu dużo gorsze jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Thomass13 napisał:

 sztuka jakoś 48 zł kosztuje firmy bondhus. 

Za sztukę to trochę dużo,moje imbusy za 45 zł kpl.Ostatnio robotę robiły w warsztacie samochodowym i znajomy stwierdził że chce takie same kupić 

6 godzin temu, Q_u napisał:

Kolejny ogórkowy temat założony przez mechanika.🤣

A co do ogórków,to muszę działkę przygotować,będziemy mogli wtedy dyskutować,tylko to nie to forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markowe imbusy nie zajeżdżają gwintów, i na pewno nie w tej cenie za komplet. Klucze do konusów od bikehand?, one są z plasteliny niestety...Czerwony finish line na ile km Ci starcza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony finish line smaruje co 150 kilometrów,napęd zaczynam słyszeć tak po około 60-70 kilometrach.Uwazam że jest całkiem spoko, napęd czysty a to się dla mnie liczy najbardziej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dawid29er napisał:

Serio co 150km smarujesz łańcuch? 

Tak serio co 150 kilometrów,a co często?rzadko?

17 minut temu, TheJW napisał:

Na 150km, to raczej cała butelka tej wody schodzi. :P No chyba, że pchasz rower, to inna sprawa. :D

To wszystko zależy w jakich warunkach się jeździ ja śmigam z reguły w ładne dni pogodne,głównie szosą,więc jak mówię około 150 kilometrów i smaruje ponownie,fakt jest trochę wodnisty,ale za to zachowuje super estetykę napedu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym otworzyć skrzynkę z narzędziami i popatrzyć, co tam dokładnie jest. :D

Powiem w skrócie - mam lub jestem w stanie zrobić z dostępnych "przydasiów" wszystkie narzędzia potrzebne do kompletnego serwisu (czyli rozebranie wszystkiego, co jest rozbieralne) współczesnego hardtaila i szosy.
Niektóre narzędzia są "markowe", niektóre to najtańsze Bike Handy, niektóre zrobiłem sam. Z pamięci ciężko mi wszystko wymienić...

Generalnie kupując narzędzia biorę pod uwagę to, jak często będę z nich korzystał. Nie widzę sensu kupowania do domowego warsztatu najdroższego klucza do kaset i bacika, skoro napęd wymieniam raz w roku. Ale już np. imbusy warto mieć dobrej jakości, bo używa się ich często. Podobnie ze smarami - tam, gdzie to istotne, używam markowych, dobrej jakości (PM600, SRAM Butter, Motorex Bike Grease 2000, Shimano Anti Seize), a tam, gdzie po prostu potrzeba jakiegokolwiek zabezpieczenia i uszczelnienia - ŁT-43 z Orlenu, którego nie zużyję chyba do końca życia. :D

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiem czuł, że do zakładania kasety i tarczy. To jedno z tych narzędzi, które osobiście uważam za całkowicie zbędne w domowym serwisie. Ale jak samemu wykonane i jest na nie miejsce, to czemu nie?! :)

Wracając jeszcze do mojego poprzedniego posta, małe sprostowanie: nie mam narzędzi do budowy/centrowania kół - centrownicy, tensometru itd. Są to czynności tak rzadkie, że nie opłaca się inwestować w narzędzia, chociaż swojego czasu przeszło mi to przez myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę narzędzie całkiem ciekawe,ale uważam,że jest zbędne to taki bardziej spoko gadżet,ale każdy tworzy swój własny warsztat wedle uznania,ja stosuję imadło i a w środek wkładam kawałek płaskownika z otworem 10mm i skręcam,zasada działania taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wkg napisał:

takie małe cóś w imadło do rozkręcania DT żeby łożyska samemu wymienić

Masz jakiegoś linka? 

@mechanikrowerowy1986 masz rację. Czymś trzeba się zająć, jak wszystko zamykają a pogoda nie zawsze sprzyja jeździe. Sam ogarnąłem kawałek miejsca do zabawy z rowerami. 

IMG_20210321_114128.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Eathan napisał:
14 minut temu, wkg napisał:

takie małe cóś w imadło do rozkręcania DT żeby łożyska samemu wymienić

Masz jakiegoś linka? 

Proszę uprzejmie: https://pl.aliexpress.com/item/1005001413978445.html

Wkładasz w imadło, nakładasz koło z oponą ! wciskając ten wielowypust zamiast ratcheta w piaście i kręcisz kołem :)

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...