Skocz do zawartości

[Amortyzator] DT Swiss XRC 100 Twin Shot - porady serwisowe


beztarczowy

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio naszło mnie reaktywowanie rowerów 26”. 
Czekał w pudle wiele lat wideł XRC 100 w pełnym carbonie.

Rura 1 1/8”

 średnica pod bieżnię sterów jest za duża - do tego stopnia że nie ma szans zamocowania standardowej bieżni.

Rozwiązalem to stosujac bieżnię race face przeciętą.

Czy w waszych widłach ta bieżnia też jest taka gruba?

Płyny serwisowe:

Panolin Factory Oil 7ml w dolne golenie

Panolin Lube Fluid - gąbki i uszczelki wewnątrz

smarowanie uszczelek kurzowych - slick honey

 

 

 

Edytowane przez beztarczowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, beztarczowy napisał:

Ukształtowana bieżnia na widelcu??? To teraz dałeś do pieca.

Co w tym dziwnego? Nie zastanowiło Cię, że musiałeś przeciąć bieżnię w widelcu o standardowej konstrukcji? 

Pomijam już ,że amorki DT Swiss są ....kiepskie ( delikatnie mówiąc ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pisze o widelcu z 2010 r 1 1/8” do MTB. A Wy tu szukacie technologii kosmicznej.

Jak nie wiecie skąd to nietrzymanie średnicy na bieżnię to nie spamujcie.

Może ktoś rozkminił czy wersje XRC sprzedawane przez Bike Atelier były może nieprecyzyjnie wykończone?

 

Edytowane przez beztarczowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura sterowa w miejscu na bieżnię ma średnicę powiększoną ale przesadnie,  tak że nie sposób nabić bieżni bez zeskrobania carbonu.
Nie chce teoretyzować - poczekajmy na odpowiedź kogoś kto ją zna.

Panom „nie znam się ale się wypowiem” dziękuję za dobre nic nie wnoszące rady.

A jakby ktoś pisał ponownie że DT robi słabe widły - to lepiej niech się nie ośmiesza bo wszystko jest kwestią do czego porównujemy.

A w DT szczególnie czym serwisujemy. Tu gąbka ma 3mm, a nie 10mm jak w wielostronicowym wątku o Rebie.

XRC100 waży 1130g z płynami i „gwiazdką” wiec nie porównujmy go do 2kg 36

 

 

Edytowane przez beztarczowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beztarczowy ale jakieś minimum wysiłku z twojej strony to chyba się nam należy. Zmierz, bo to chodzi o twój widelec. Jak my mamy wiedzieć co jest z nim nie tak, jeśli nie podasz nam średnicy rury??? Mamy zgadywać??? 

Tak ci się wydaje, czy może tak jest, a może jeszcze inaczej....Zarysowanie rury z carbonu podczas jej nabijania nie jest niczym nienormalnym. Trzon jest inaczej wykonany niż w alu. Normą jest użycie rozciętych misek sterowych lub też ich rozcinania dla sterów maszynowych.  

Proszę łaskawie dokonać odpowiednich pomiarów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć niezły tupet, żeby na forum gdzie pomoc jest "charytatywna", walić teksty o ośmieszaniu się i zbędnych postach.

Wygląda na to, że Ty jesteś ekspertem, więc po co pytasz na forum gdzie nikt się nie zna?

Proponuję kontakt z DT Swiss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, beztarczowy napisał:

A jakby ktoś pisał ponownie że DT robi słabe widły

A co w nich takiego dobrego? Są wykonane z gównolitu, tłumik potrafi strzelić na otwartej pozycji przy mocniejszym dobiciu, anoda w miejscu ślizgu po 1 sezonie robi się zielona mimo dwukrotnego przelania dolnych goleni. Monopol serwisowy, kosmiczne ceny, brak części zamiennych chyba że za setki zł u producenta.

 

Co do rury, jak zbierzesz trochę karbonu w tym miejscu nic się nie stanie. Można zastosować bieżnię naciętą i po problemie. 

Przy nabijaniu na alu też się zbiera materiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
10 godzin temu, beztarczowy napisał:

A jakby ktoś pisał ponownie że DT robi słabe widły - to lepiej niech się nie ośmiesza bo wszystko jest kwestią do czego porównujemy.

Ja pisałem i się ośmieszałem. Ale co mogę wiedzieć o amorkach DT , w końcu jeździłem tylko na 3 różnych z których zostały mi 2 . Wszystkie z systemem SS lub TS są kiepskie w porównaniu w dowolnym amorkiem klasy Recon/Epicon i wyżej. Nieco lepsze są/były amorki z LCII ,który jest modyfikacją systemu Pace z tłumikiem w otwartej kąpieli , łatwiejszym w serwisie. Problemy z DT z SS/TS są dwa- fatalna komora ABS oraz zbyt duże tłumienie kompresji plus olej o lepkości 100cSt . Dodatkowo jeździłem na tłumikach DT- opinia taka sama jak w przypadku amorków. Wszystkie wspomniane DT były kupione jako nowe, wersja BOX, naprawiane  w Dt4You, zalewane olejami Motorex Supergliss 100 , DT Swiss Factory Fork Oil oraz Panolin zgodnie ze specyfikacją.

Amorki DT porównywałem np do Foxa F32 wersje RLC i Terralogic, Manitou Minute i R7 ( wersje ABS z tłumikami w wersji XC, Trail i Custom ) , Magura Menja, RS Reba, Reba WC. 

Pytania jakieś?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie obrazajcie sie na mnie, ale nerw mi puszcza na posty w stylu szajbajkowej gimbazy.

Zdjecia zrobie jak z fabryki wyjdę.

Durnykot: Ja wypowiadam się tylko o modelu XRC100Race mod.2013, a Ty dalej porównujesz go do widelców o 500g cięższych.

Być może pózniejsze wypusty były cięzsze - nie wiem nie miałem.

Nie mozna porownac auta o silniku o 0,5l większego. To inne zabawki.

Wypust XRC był zrobiony dla scigantów - wymaga częstych serwisów. 
Uszczelki z gabkami kosztuja 40zl !!! w dt4you maja wszystkie czesci zamienne. 
Uszczelki do Reby ok 80zl a do Foxa 160zl wiec nie o ceny tu chodzi.
możesz DT XRC 28,6mm porównać tylko ze starym Sidem 28mm, a nie z ciężkimi Rebą 32mm czy Foxem 32mm, a manit minute to już wchodził w allmountain.

Czego oczekujesz od widelca? Kanapy? - to wideł na zawody nie do ujezdzania po górach, na kanapach nikt z czołówki się nie ściga.

Kiedyś zawodnicy obnizali skok nawet do 4cm zeby nie tracic watów, pisze o czasach przed mykmykiem.

I ostatnie zdanie w obronie tego widelca: zastosowanie go do reaktywowanego starego 26” carbona z lekka przerobka ala gravel daje widelcowi drugie życie. On zamiast do scigania moze sluzyc jako sztywny widelec z opcja amortyzacji. Waga 1170g jest na tyle przyzwoita ze nie przeszkadza w ultra przejazdzkach typu carpatia czy wisla. No i ekologicznie - zamiast na smietnik dalej jeździ 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, skom25 napisał:

Trzeba mieć niezły tupet, żeby na forum gdzie pomoc jest "charytatywna", walić teksty o ośmieszaniu się i zbędnych postach.

Wygląda na to, że Ty jesteś ekspertem, więc po co pytasz na forum gdzie nikt się nie zna?

Proponuję kontakt z DT Swiss.

Skom25: wyluzuj troche - wymyśliłeś odpowiedz ze tak wrócę do tej bieżni 😂 to Ci podziękowałem za pomoc. Jak coś nie istnieje to nie wymyślajmy.

 

23 godziny temu, siejak1 napisał:

A co w nich takiego dobrego? Są wykonane z gównolitu, tłumik potrafi strzelić na otwartej pozycji przy mocniejszym dobiciu, anoda w miejscu ślizgu po 1 sezonie robi się zielona mimo dwukrotnego przelania dolnych goleni. Monopol serwisowy, kosmiczne ceny, brak części zamiennych chyba że za setki zł u producenta.

 

Co do rury, jak zbierzesz trochę karbonu w tym miejscu nic się nie stanie. Można zastosować bieżnię naciętą i po problemie. 

Przy nabijaniu na alu też się zbiera materiał...

Są lekkie, wątłe i na oś 9mm takie to były czasy sztywności.

A pamietasz Manitou z carbonu, albo RS. To dopiero był gównolit ale 15lat wczesniej 🤭

Anoda sie wyciera ad suchych gąbek. Moim zdaniem serwis zerowy powinien być co 50h.

Puszcze fotke po 5tys jak wyglada ale to za 6miesiecy 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
8 godzin temu, beztarczowy napisał:

Durnykot: Ja wypowiadam się tylko o modelu XRC100Race mod.2013, a Ty dalej porównujesz go do widelców o 500g cięższych.

Różnica wagowa wynika z materiałów ,a nie z zastosowanych systemów.  Systemy tłumiące i sprężyna są takie same i stąd moja opinia o amorkach. Możliwe ,że XCR ma inaczej skonfigurowany tłumik w porównaniu innych amorków.

8 godzin temu, beztarczowy napisał:

Czego oczekujesz od widelca? Kanapy? - to wideł na zawody nie do ujezdzania po górach, na kanapach nikt z czołówki się nie ściga.

Oczekuję odpowiedniego tłumienia kompresji i powrotu w zależności od przeznaczenia i szerokich możliwości ustawienia charakterystyki plus bezawaryjności. DT potrzebowało zbyt dużej siły do otwarcia zaworów w tłumiku ,co powodowało bardzo tępą pracę, w modelach TS regulacja wolnej impresji to kpina jakaś. W temperaturach poniżej 10 stopni amorki praktycznie przestawały pracować ze względu na bardzo wysoki parametr cSt w stosowanych olejach. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 3 razy padła komora ABS , co nie zdarzyło mi się w żadnym posiadanym amorku. 

7 godzin temu, beztarczowy napisał:

Anoda sie wyciera ad suchych gąbek. Moim zdaniem serwis zerowy powinien być co 50h.

Mały serwis robiłem co 20h z zastosowaniem wspomnianych wyżej olejów. Mimo to anoda wykazywała oznaki wytarcia .

Nie mam nic do Twojego amorka i jego zastosowania- Twój wybór. Uważam jednak,że  DT nigdy nie miało i nie ma pomysłu na dobre amorki dla "normalnego " użytkownika . Zawodowcy to inna kwestia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...