Skocz do zawartości

[15 000] MTB rower trialowy, lub HT rekreacja dl emeryta


Rekomendowane odpowiedzi

Temat szybko się rozwija ale trzeba rozmawiać realnie o tym co możesz dostać. To jest największy problem. W 15 tys rowery są już jak na twoją jazdę kompletne. Można dywagować tylko czy chcesz Srama, Shimano, fulla czy HT. A jak to drugie to czy zwykłego czy agresywniejszego. Nie sugeruj się cenami bo taniej nie będzie. Rynek nakręca się już sam z siebie i covid nie ma tu już znaczenia. Za chwilę to co dziś wydaje się drogie będzie znowu +20% droższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko nieśmiało wtrącę - bo mam wrażenie, że decyzję podejmujesz pod wpływem impulsu ze sporym rozstrzalem typów - od ścigacza HT, przez ścigacz full po ścieżkowca.

Cena przy kasie to początek - mnie przy 8 tys km rocznie utrzymanie HT średniej klasy kosztuje 2 tys. Full wysokiej klasy będzie znacznie droższy. I do tego musisz mieć serwis który to ogarnie i nie będziesz czekał tygodniami. Bo nic Cię tak nie wpieni jak wyskoczenie z 20k na rower który potem będzie stał bezczynnie w oczekiwaniu na jakąś duperelke od dampera.

Narty przynajmniej się nie psują i jak już się obkupisz w te wszystkie szpeje to same narty są tanie - choć ślizgi, krawędzie trzeba często robić :( Rower się niestety zużywa od jazdy. A wyższy osprzęt wcale nie jest bardziej trwały. RockShox ma opinię tańszego w eksploatacji niż Fox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj zapewne masz świętą rację.

 

Problemem jest, że zostałem bez roweru i zaczynam się motać w temacie, bo boję się, że sezon mi ucieknie. A w erze covidowej, każdy sezon jest na wagę złota, dosłownie.

Zastanawiam się już, czy nie kupić, nie wiem np. HT Krossa level 13 za 7900 (jest na wyprzedaży) i przejeździć 2 sezony i poczekać jak ten bajzel się skończy.

Potem go opchnąć i kupić coś docelowego.

Będę już wiedział, czy iść w fulla czy w Gravela, czy też mieć i jedno i drugie.

Mógłbym mieć do Ciebie, ostatnią prośbę?

Czy ten kross w tej cenie, to dobra opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o tym ? https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/level-13-0-czarny-niebieski-grafitowy-polysk

Ja jakoś Krossa nie lubię - może to uprzedzenie. 

Patrze na górną rurę TT 630 przy XL - możesz się trochę czuć jak na dziecinnym rowerku. Słabe koła i hamulce ale to standard. Hamulce może wystarczą. Cała reszta całkiem całkiem, podstawowy Fox i tak pracuje nieźle. 

To są wszystko duperele jeżeli się nie ścigasz, do jazdy się nadaje i się od razu ie rozpadnie ale najważniejsze jest czy możesz się przymierzyć. Bo wygoda to podstawa a przykrótka rama to podstawowa przyczyna bólu kręgosłupa. Wiem cos o tym ! Miałem kiedyś przykrótki rower i jestem bardzo wdzięczny złodziejowi który mi go ukradł. 

Wrzuciłem tego Radona bo ja bym go sobie kupił - ze względu na osprzęt, geometrię. Ale nie za bardzo wiedząc co się chce może lepiej wziąć tańszy. To lekki rower z przyzwoitym (z wyjątkiem kół) osprzętem. Ale - jako, że prowizorki są najtrwalsze - musi być wygodny. Jeżeli masz długie ręce (pewnie tez długie nogi) to krótsza rama może pasować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wkg

U nich XL to rama 20 cali, a nie 21 cali, dlatego tak krótko.

Ok. Nie będę już marudził. 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc. 

 

2 minuty temu, erzurum napisał:

W przyszłym roku będzie dostępny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pewien, że chcesz ramę XL? Mam też 191 i zawsze wybieram L, nie ścigam się, więc nie potrzebuję się wyciągać. Pozycja mniej pochylona jednak lepsza dla pleców.

Też brałem Epica i OIZ pod uwagę i oba w rozmiarze L pasowały zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymieniane wcześniej Epic i Orbea, to chyba tylko gratka dla fanbojów marki, zwłaszcza z tym osprzętem i za 2 dychy...
Widać kolega marcusling to filantrop, i jeszcze wyzywa ich od dziadów ;)

Długie ręce, długie nogi, a rama krótsza :icon_question:
wkg, wyjaśnij, chociaż nie, bo autor widzi, że to zła droga...

Jak dla mnie, to Radon jest najciekawszy, tylko może być pewien problem - koledzy będą dostawać jeszcze większe wciry :icon_wink:
W związku z problemami z dostępnością, i chęcią jak najszybszego nabycia sprzętu, można także szukać nowych rowerów z poprzednich roczników - często zostają skrajne rozmiary, więc powinno być łatwiej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Długie ręce, długie nogi, a rama krótsza :icon_question:
wkg, wyjaśnij, chociaż nie, bo autor widzi, że to zła droga...

To proste i oczywiste, już kiedyś było wałkowane. 

Długie kończyny = krótszy korpus przy tym samym wzroście. Czyli wyżej siodełko, niżej kierownica ale rama krótsza, bardziej kwadratowa, w typie Cube. Przy krótkich kończynach korpus jest relatywnie dłuższy więc i rura pozioma dłuzsza - rower bardziej prostokątny. Stąd długonodzy wybierają imho rowery z dolnej części tabelki a krótkonodzy - z górnej.

Ty jestes zdaje się doskonałym przykładem na potwierdzenie tej zasady - wybierasz krótkie ramy. Ale oczywiście przymiarka jest najważniejsza. 

45 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Wymieniane wcześniej Epic i Orbea, to chyba tylko gratka dla fanbojów marki, zwłaszcza z tym osprzętem i za 2 dychy...

Już nawet nic nie pisałem, no po prostu okazja  :D

45 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Jak dla mnie, to Radon jest najciekawszy, tylko może być pewien problem - koledzy będą dostawać jeszcze większe wciry :icon_wink:

To chyba kolega @Fokat jakoś zniesie :)

Co nie zmienia faktu, że jak kupowac na chwilę to brałbym XC500 i zmienił tylko hamulce.

19 minut temu, grabek napisał:

Zauważyłem, że rozmawiacie o Radonie Slide 10. W teście zwracają uwagę na mała ilość miejsca na tylną oponę, brak sztywności wahacza i przez to ocieranie opony o widełki.

https://enduro-mtb.com/en/radon-slide-trail-10-2020-review/

To był poboczny wątek, jako kiedyś drugi rower na góry. Ale w tym review nie o sztywność wahacza chodziło chyba : )

Nieważne, nie proponujemy tego roweru koledze. Na pewno się nie nadaje do głownie XC - tu raczej Skeen Trail jezeli już ale i tak oba nie są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Począwszy od XC 500 za 5700, a kończąc na Orbea za 20 000 zł. Od sztywnego XC po trailowego fulla. Dawno takiego tematu nie widziałem. Jak baby, bez obrazy dla kobiet 😊. A myślałem, że to ja jestem niezdecydowany 😉.

5 godzin temu, Fokat napisał:

waga 79kg.  szukam czegoś uniwersalnego (wiem że to oksymoron ), jazda z żoną po ścieżkach, asfalcie i lekkim terenie, z kolegami dłuższe trasy i 10% chciałbym spróbować w górach.

33 minuty temu, wkg napisał:

brałbym XC500 i zmienił tylko hamulce.

  Co Wy macie z tymi hamulcami? No chyba, że często z Rysów zjeżdżacie 🤣.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fokat napisał:

ylko powiedzcie mi proszę, czy amortyzacja tyłu, rzeczywiście daje, tak duży komfort w jeździe codziennej ?

Jeśli szukasz fulla dlatego, że jeździsz z tyłkiem przyklejonym na stałe do siodełka, to pewnie tak - daje "duży komfort w jeździe codziennej" cokolwiek by to nie znaczyło.

Co z drugiej strony nie znaczy, że zawieszenie wybiera wszystko i suniesz jak na latającym dywanie przez korzenie, kocie łby i krawężniki czy co to tam ma być w tej "jeździe codziennej".

A tak naprawdę to to służy do polepszenia trakcji tylnego koła w trudnym terenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

służy do polepszenia trakcji tylnego koła w trudnym terenie. 

o, o, o własnie.

 Do tego żeby tyłek na mieście nie bolał jest siodło żelowe albo na sprężynach....

Jak full

https://www.yt-industries.com/detail/index/sPreview/1/sArticle/374

 Ale nie wiem czy to w ogóle przypłynie z USA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, KrissDeValnor napisał:

...i usiedli na ramie, bo to działa w dwie strony...

To również było dyskutowane - jak z pewnością pamietasz. Zadałem wtedy ogólne pytanie czy ktoś miał kłopoty albo zna kogos kto miał kłopoty albo zna kogoś kto zna kogos kto miał kłopoty z - modne tu kiedyś słowo - "nabiałem". Nikt. A innych kontuzji tu co niemiara :) Co zresztą mniej istotne bo przekrok można sprawdzić. 

33 minuty temu, chudzinki napisał:

Począwszy od XC 500 za 5700, a kończąc na Orbea za 20 000 zł. Od sztywnego XC po trailowego fulla. Dawno takiego tematu nie widziałem.

Kolega ma rozstrzał pośpiesznie szukając roweru. I w końcu zapodał pomysł, że jak nie wie co chce to wziąc coś tańszego na moment. W sumie pomysł niegłupi bo jak nie wiadomo co się chce a dodatkowo nic nie ma to może wziąc tańsze, dobre to co jest :D

33 minuty temu, chudzinki napisał:

Co Wy macie z tymi hamulcami? No chyba, że często z Rysów zjeżdżacie 🤣.

Z Rysów to zjeżdżałem raz i więcej nie będę. Na nartach. Ale te podstawowe Levele - Ty próbowałeś kiedyś tym zahamować ? To jakaś kompletna porażka. Ani modulacji ani siły.

 

13 minut temu, dovectra napisał:

służy do polepszenia trakcji tylnego koła w trudnym terenie. 

o, o, o własnie.

 Do tego żeby tyłek na mieście nie bolał jest siodło żelowe albo na sprężynach....

Prawdę mówiąc to zdanie jest tak chwytliwe jak nieprawdziwe. Tak, polepsza trakcję ale też bardzo ułatwia na wertepach. Miasta bym tu nie mieszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale te podstawowe Levele - Ty próbowałeś kiedyś tym zahamować ?

Nie miałem okazji, ale najprawdopodobniej będę miał od tego sezonu. Gościowi, który waży 80 kg i chce spróbować sił w górach (10% ogólnej jazdy) pisać od razu, że hamulce do wymiany? 👎

Napisałbym coś jeszcze o hamulcach, ale by mnie tu większość zjadła, a poza tym nie będę śmiecił autorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...