Skocz do zawartości

[15 000] MTB rower trialowy, lub HT rekreacja dl emeryta


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Tyfon79 napisał:

Dlaczego bieda? Wszystko jest w tym Krossie na wysokim poziomie w tym rewelacyjne koła. Radonem się ludzie podniecają tylko jakoś tak dziwnie się składa, że rzadko się je widuje. Teraz też nikt nie ma rowerów na stanie a Radon ma. Co najmniej dziwne bo z logicznego punktu widzenia ludzie powinni się o nie bić. 

Dziwisz się, chciałbyś tak brzydkim rowerem jeździć? Główka to już w ogóle wisienka na torcie tej pokracznej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Radon HT to rzeczywiście ścigancka maszyna, choć osobiście dalej wolałbym fulla Krossa :)

Reba to jest bardzo dobry amor, a nie najniższy sensowny. W moim własnym fullu jest słabszy RS30 Gold i żyję mając góry za oknem ;) SID w Radonie jest poziom wyżej, inna sprawa czy będziesz w stanie wyczuć różnicę. Po prostu na tym poziomie nie ma już efektu WOW między modelami tylko bardziej niuanse.

Hamulce w Radonie lepsze to fakt. Ale z drugiej strony do SLX też się kompletnie nie ma do czego przeczepić. Może by to miało znaczenie jakbyś ważył 100kg i łomotał cały dzień po górach w 30 stopniach. 

Full jest po prostu wygodny. HT będzie trochę lżejszy i szybszy. 
Scott z kolei jest troszkę lżejszy od Krossa, a to zawsze plus no i masz Srama zamiast Shimano, ale to już co kto lubi.

17 minut temu, wkg napisał:

Fox 36 Factory FIT4 3-Pos vs Reba 32.

Ale co Ty porównujesz? Fulla XC ze ścieżkowcem? To zupełnie inny rower ważący 14kg. I po co mu to na co dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porównuję rowery o których pisał założyciel watku - rowery w podobnych cenach. I odpowiadam dlaczego to bida w tej cenie.

Napisałem, że zamiast tego Krossa wolałbym Sparka - to porównywalne rowery. 
 

Co do Reby - wiem, mam. No cudo to to nie jest w wybieraniu nierówności - umówmy się. Jest trwała i bezobsługowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kipcior napisał:

W moim własnym fullu jest słabszy RS30 Gold i żyję mając góry za oknem ;)

Jasne, ale mówimy o rowerach w budżecie z tytułu wątku. Zresztą kolega nie szuka roweru głownie w góry - to wątek który wziął się z propozycji Krossa od której padły lepsze alternatywy w tym budżecie - tak na XC jak i na góry.

2 minuty temu, Kemusi napisał:

@wkg baletnicy spódnica przeszkadza ? ;) ..dodaj token

Ha ha ha :)

Ja lubię Rebę, dla mnie jest całkiem OK na moje jazdy ale w rowerze za 16 tysi ?

12 minut temu, kipcior napisał:

Scott z kolei jest troszkę lżejszy od Krossa, a to zawsze plus no i masz Srama zamiast Shimano, ale to już co kto lubi.

W Scoccie jest i SRAM i Shimano - w zależności od wersji.Ale to za co ludzie go chwalą to TwinLock Scotta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wkgnapisałem ogólnie by nie nazywać po wyposażeniu tego Krossa jako bida opcji. Jak już to można go odnieść do zakupu tego HT Radona. 

@erzurumwygląd to kwestia indywidualna i rzadko to oceniam. Z kolei Radon od lat ma rewelacyjne ceny i całkiem normalny wygląd a o popularności względem Canyona może zapomnieć. 

Tych gór ma być mało więc i nie podchodził bym tak, że musi być full czy myk myk. By przejechać ze Skrzycznego na Baranią czy pojechać na Turbacz nie trzeba mieć fulla czy tej sztycy. A myk myk to też kłopot bo jak by nie patrzyć ma się co zepsuć, trzeba to serwisować i w niskich temp pracuje kiepsko. Ścieżki, lekkie/długie trasy, sporo asfaltu to w niczym nie przeszkadza jak nie dają tego myk myka. Osobiście widzę tu dwóch wzorowych kandydatów czyli tego Marina i sztywnego karbonowego Radona.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na łatwe trasy wolałbym HT. Faktem jest, że najbardziej marzę o fullu gdy jadę szybko po nierównościach wybijających z rytmu - dziurskach wymytych w glinianej nawierzchni przez wodę, paskudnych poprzecznych korzeniach, dołkach które sprawiają, że koło traci kontakt z nawierzchnią. Wtedy trzeba albo zwolnić albo stanąc na pedałach a długo się tak nie pociągnie. Koledzy na fullach w takich miejscach przepływają. 

Czasem, gdy na maratonie trafi się kilka kilometrów takiej trasy pociagniętej nawet po polu, rzysku czy łące można szału dostać patrząc jak mnie wyprzedzają. Ale w turystycznej jeździe poza górami - jednak HT.

Full jednak musi być konserwowany, ma masę łożysk, damper, przeglądy i wymiany tego wszystkiego kosztują. Jest cięższy. W górach zdcydowanie wygrywa ale przy takich codziennych  jazdach jak piszesz - zostanę przy swojej opinii. 

Co do myk-myka - do kazdego roweru go dołożysz. W górach na stromych zjazdach - imho bezcenny.

4 minuty temu, chudzinki napisał:

Myślisz o fullu za 15 tys. zł, a nawet żadnym nie jeździłeś? Hmmm... Dziwne, ale kto bogatemu zabroni 🤣. Nie gniewajcie się na mnie.

No co Ty :) Niektórzy mają droższe samochody a przeciez ich nie trzeba napędzać mięśniami : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fokat Napiszę konkretnie. Jestem młodszy od Ciebie ale po 40tce. Nie baw się w żadne HT bo nie masz 20 lat aby cały czas łupało Cię w kręgosłup. Tylko full lekki. Ceną się nie przejmuj. Że będzie koło 20 to co z tego? Nie jesteś 20 latkiem przecież. Myk myka nie potrzebujesz. Do rekreacyjnej jazdy taki rower jest w sam raz - wielu powie, że to przerost formy nad treścią ale ich nie słuchaj bo jak wspomniałem inaczej patrzy 50 latek na pieniądze, inaczej student 20 letni na utrzymaniu rodziców. 

Wybierz to co jest dostępne i nie słuchaj takich szczegółów jak to, że Reba to nie top, że nie ma tego czy owego. Za 20 tys każdy full dostępny od ręki będzie dobry. I tak wiele rzeczy możesz sobie w nim z biegiem czasu wymienić i upgradować. To tyle co można napisać choć zaraz tu powstanie całe 20 stron bicia piany o jakiś szczegółach typu kąt główki i inne pierdoły.

Reasumując - szukam co jest od ręki, potem kupuję i jeżdżę bo zaraz będzie kwiecień i można już fajnie pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, chudzinki napisał:

Myślisz o fullu za 15 tys. zł, a nawet żadnym nie jeździłeś? Hmmm... Dziwne, ale kto bogatemu zabroni 🤣. Nie gniewajcie się na mnie.

Pojeździłem parę godzin na fulach kolegów. Było lepiej na kręgosłupie i wygodniej.

Pytam o długodystansowe odczucia.

15 tys, to nie są jakieś duże pieniądze za rower (dla 99% naszego społeczeństwa to fura kasy i mam tego świadomość) , podobny budżet mam w sprzęcie skitourowym. Sam plecak lawinowy to 4 tysiące.

Znam sporo ludzi, którzy taki "kapitał", noszą  w tylnej kieszeni spodni.

Na ich tle, jestem biedakiem. 

Nie gniewam się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fokat napisał:

Tylko powiedzcie mi proszę, czy amortyzacja tyłu, rzeczywiście daje, tak duży komfort w jeździe codziennej ?

Na asfalcie nie. Ale na każdej innej, nierównej i dziurawej nawierzchni już tak. Tylko ja mam gravela i fulla. Już to kiedyś pisałem ale po przesiadce na każdy z tych rowerów mam wrażenie, że to jest dokładnie to czego potrzebuję tylko z kompletnie różnych powodów ;) Ostatnie HT miałem 6 lat temu i nie chce więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravel to HT :D Ale masz racje, na takie jazdy jak kolega napisał w poście  otwierającym watek wielu ludzi wybiera szoske endurance z nieco grubszymi oponami, gravela czy fitnessa :)

Kolega @Fokatpowinien jeszcze odpowiedzieć na jedno pytanie - czy lubi się może nie ścigać ale czy jednak traktuje to półsportowo. Z opisu aktywności wynikałoby,  że to drugie. 

Jeżeli jednak full - moja rada z małym skokiem zawieszenia. Ja - gdyby kasa nie była ograniczeniem - brałbym Sparka na XTR- ze względu na zawieszenie. Szczególnie, że w sklepie na rogu mogę go kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wkg napisał:

Gravel to HT :D Ale masz racje, na takie jazdy jak kolega napisał w poście  otwierającym watek wielu ludzi wybiera szoske endurance z nieco grubszymi oponami, gravela czy fitnessa :)

Kolega @Fokatpowinien jeszcze odpowiedzieć na jedno pytanie - czy lubi się może nie ścigać ale czy jednak traktuje to półsportowo. Z opisu aktywności wynikałoby,  że to drugie. 

Jeżeli jednak full - moja rada z małym skokiem zawieszenia. Ja - gdyby kasa nie była ograniczeniem - brałbym Sparka na XTR- ze względu na zawieszenie. Szczególnie, że w sklepie na rogu mogę go kupić. 

Nie lubię się ścigać, ten etap w życiu mam za sobą. Kiedyś myślałem na kick boxingu, że jestem  w stanie rywalizować z 20-latkami. MYLIŁEM SIE :)

Podobno Scott nie realizuje zamówień

Jeżeli mają rozmiar XL, to chętnie podjadę i zakupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Fokat napisał:

 Tylko powiedzcie mi proszę, czy amortyzacja tyłu, rzeczywiście daje, tak duży komfort w jeździe codziennej ?

Chodzi mi o Wasze odczucia.  

Zadajesz to pytanie akurat jak triumfy świeci coś takiego jak gravel czyli umownie stary MTB-ek na cienkich laczkach z barankiem jak to niektórzy przerabiali. Nawet ci co łupią trudne trasy na endurakach idą w tą stronę. Nagle znikają problemy z kręgosłupem i że wytrzepie jak dywan na święta:P. Sam byłem lata fanem fulla ale wróciłem do HT na prostsze trasy. Tylko ja się nie ścigam. Nie jest to rekreacja ani jazda na pełen ogień. Coś pośrodku. Oczywiście full fullowi nie równy bo inaczej się jedzie takim Earthem i inaczej taką landarą jak 16 kg enduro. Nie ta pozycja, nie ta geometria. Z kolei współczesne sztywniaki to zupełnie inne rowery niż dawniej. Już pomijam możliwości takiego roweru jak ten Marin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Fokat napisał:

Jeżeli mają rozmiar XL, to chętnie podjadę i zakupię

Miesiąc temu mówili, że mogą mi sprowadzić M, zadzwoń, może mogą i XL. Niekoniecznie XTR :D

 

 

3 minuty temu, Fokat napisał:

Realnie nic nie mają w 21 cali, wystawiają LIPĘ :) jak wszyscy na rynku.

Do tego bardzo tanie koła, tanie hamulce, wysoka cena ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kipcior napisał:

Ale to się ma nijak do wygodny prawdziwego fulla.

Co racja ,to racja..

jednak z ht nie rezygnuję, ma swoje zalety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...