Skocz do zawartości

[code 5 i inne] Zacierający się tłoczek klamki.


Booby

Rekomendowane odpowiedzi

Bry rowerowa ferajno. Temat stary jak świat. Zaczęły mi się zacierać tłoczki w klamkach w Avidach CODE 5. Znaczy klamka wraca bardzo powoli do stanu wyjściowego. Jako że mam te hample we wszystkich rowerach to chciałem się za to zabrać. Problem w tym że w wielu miejscach w necie opisywaną przyczyną tego stanu rzeczy jest puchnący tłoczek. Po rozebraniu klamki i zwymiarowaniu tłoczków niestety trzymają one wymiar. Po wyjęciu uszczelek z tłoczka ten wpada do klamki i odbija bez najmniejszych problemów. Tak więc pozostają uszczelki. Najpierw wyjąłem te pierwszą typu o-ring i po wsadzeniu tłoczka na miejsce ten pracował bez żadnego problemu - bingo. Po dopasowaniu uszczelki typu o-ring (oczywiście odpornej na dot 5.1) osadziłem wszystko i zmontowałem klamkę. Całość działała może 10 minut po czym wszystko wróciło do "normy" - oporna praca i powolny powrót do stanu wyjściowego. Zestawu serwisowego do klamki CODE 5 to ze świecą szukać a biorąc pod uwagę ile bym tych zestawów potrzebował to bym na nie nie zarobił. Czy ktoś z Was zna skuteczną metodę naprawy wyżej opisywanego problemu? Oczywiście po za wymianą hamulca na nowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co gumowe z biegiem czasu zaczyna pęcznieć lub parcieje, dodatkowo DOT5,1 jest bardzo agresywny i może ten proces przyspieszać, żre prawie wszystko a szczególnie ręce. Zacznij myśleć o wymianie uszczelek w zaciskach i klamkach. Jeżeli uszczelki po wyjęciu wizualnie wyglądają na dobre można pokusić się o ich lekkie przetarcie papierem ściernym o bardzo drobnej granulacji, przecierasz miejsca styku z tłokiem, cylindrem. Robota jest conajmniej zegarmistrzowska bo są to dziesiąte milimetra.    Nowe O- ringi zakupione w jakimś byle sklepie mimo że wyglądają na takie same jak oryginały mogą być zrobione z innej mieszanki gumy i mogą nie trzymać wymiaru, mogą być nad wymiarowe, może się okazać że trzeba je będzie również potraktować papierem ściernym. Sposób ten jest kontrowersyjny i nie musisz z niego korzystać, zawsze możesz kupić nowe hamulce lub szukać zestawu naprawczego, lub czekać na lepsze pomysły od innych.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za wskazówkę. Okazała się trafna. Papier o gradacji 1000 i o czwartej nad ranem pełen sukces. Mam nadzieje że to podziała jakiś czas. Przy okazji przelałem płyn. Hample chodzą jak nowe. Robota żmudna i monotonna ale zaoszczędzony tysiak cieszy bardziej. Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...