Skocz do zawartości

[8500 zł] Merida One-twenty 7.600 - full na co dzień.


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem bikerzy!

Piszę do Was z prośbą o pomoc w doborze roweru MTB. Mój wzrost to 178 cm, waga 110 kg. Co do stylu jazdy to we większości tereny leśne, rzadziej góry czy zjazdy.  

Zawsze chciałem mieć fulla i oto pojawia się okazja (?) - no właśnie czy ten sprzęt Meridy jest godny tej kwoty 8,5 tyś zł ? Waszym zdaniem, będzie ok pod moje skromne oczekiwania?  Wydaje mi się, że sprzęt jest grubo na wyrost ponad moje potrzeby, ale ma być full, bo tak 🙃 Poza tym, rama karbonowa to już tak przy okazji, no taki sprzęcik z 2017 roku (chyba) zalega na magazynie jednego ze sklepów, za to przecena jest fajna - podobno z 14 tyś - a rocznik jest mi obojętny.

 

Co myślicie o tej konfiguracji?

  • rama:  CARBON,  wahacz Alu

  • rozmiar: "M"
  • damper:  FOX

  • widelec: ROCK SHOX REVELATION 130 MM
  • przerzutka tył: SRAM GX
  • manetka: SRAM GX
  • korba: Truvativ 25T
  • kaseta: SRAM Eagle  12s 10-50t
  • łańcuch: SRAM Eagle
  • hamulce: SLX Shimano M7000
  • tarcze hamulca: Shimano Centerlock 180/180  SM-RT54
  • obręcze: Merida Expert
  • opony: Continental Mountain King 27,5 x 2.4
  • siodło: Prologo
  • wspornik siodła: king shocks
  • kierownica: Merida Expert
  • mostek: Merida Expert

Z góry dziękuję za merytoryczny komentarz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak geometrii brak, to ciężki temat.

Nie wiem czy wypaśna, ale korba 25T jakoś tu nie pasuje. Do tego kaseta 11-50, czyli miękko. 

Jeździłeś kiedyś na rowerze? Teraz pomyśł ze możesz jeździć tylko na małej zębatce z przodu, a kaseta jest znacznie miększa niż to co było kiedyś.

Musisz wyjaśnić, bo mi to wygląda na błąd.

Aha, no i jedna sprawa. Rower niby super wypasiony, same zalety, to dlaczego wisi już 4 lata i chętnych brak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Musisz wyjaśnić, bo mi to wygląda na błąd.

To musi być błąd 😄. A nawet jak nie to przecież musi być miejsce żeby założyć większą.

Cytat

dlaczego wisi już 4 lata i chętnych brak?

Czeka na niego 😉.

Ja bym jechał przymierzyć i kupić albo kupiłbym wysyłkowo, bo zawsze można oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- można założyć, że gemetria będzie jak one-twenty 7.600 (2017) na alu ramie, jeszcze ustalę jak jest, tymczasem screen z wymiarami tego z alu.

W zasadzie to trudno powiedzieć czemu się nie sprzedał, wiem tylko że tam ktoś zaimał śrubkę mocującą zawias dampera i był kłopot ze sprowadzeniem nowej, ale to ne problem dorobić ;)

geometria.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ten opis? Nie ma info o damperze za bardzo. Właściwie to brakuje sporo informacji.

King Shock? Chyba Kind Shock.

Nie sugeruj się że to będzie te same geo. Jeżeli Merida trzymała się oznaczeń w innych modelach, to M powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest model bliźniaczy, osprzęt się różni diametralnie. To jest Alu, a Ty piszesz o karbonie. Różnice będą na 100%, bo to inna technologia.

Weź też uwagę poradę powyżej, bo ja sam się na tym przejechałem. Na szczęście u mnie była sztywna sztyca i dość tanio kupiłem nową.

Jedź, przymierz się i jak będzie dobrze to może warto wziąć.

Mnie tylko martwi że jeżeli sprzedawca nie jest w stanie poprawnie stworzyć opisu, to czy Ci coś sensownie doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25Tia, cos w tym jest 🤣 (z tym doradzeniem) dlatego też, trochę, piszę do Was 😉  Sprzedawca jakkolwiek życzliwy i przyjemny w rozmowie to w końcu ma cel - sprzedać, wiadomo.

Co do błędów w opisie to kwestia tej korby że 25T oraz nie "King Shock" tylko  "Kind Shock" , to jedyne błędy?

 

17 minut temu, chudzinki napisał:

To ja dodam od siebie coś. @arkadioo, jeżeli nogę masz 79-81 cm to możesz mieć problem ze sztycą powyżej 120 mm. Szczegół, ale jednak. Ja bym się przymierzył...

- nogę to mam 83-85 - tak z szybkiego pomiaru w biurze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, KSikorski napisał:

Mając nogę 82cm i rurę podsiodłową 44cm mam sztycę 120mm skoku

Kwestia wysokości suportu. U mnie przy nodze 80 cm 43/150 jest OK, ale 48/120 niekomfortowo. 

6 minut temu, arkadioo napisał:

nogę to mam 83-85

To nie powinno być żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje śruby z zawiasie i trudno to było załatwić? Sam masz sobie dorabiać? Nie wiadomo co to dokładnie za model bo niby jakiś nieoficjalny. Nie wiadomo czy gdzieś nie poobijany bo 4 lata w magazynie to różnie bywa. Trzeba zrobić w sumie po takim czasie cały przegląd wszystkiego czyli rozebrać i złożyć. Kto to ma zrobić i za ile bo jak to poza tymi 8,5 tys to zaraz się zrobi się 10 tys i  jak na średnie koło już oferta atrakcyjna nie jest. Może to jakiś ulep jest bo tak też może być. Mi na razie to pachnie szukaniem jelonka ze strony sprzedawcy. Za mało konkretnych informacji a łaszenie się bo karbon jest bez sensu. Nigdy nie było blatów korby 25T. Sram wsadzał czasem 28T ale też rzadko i nie trwało to długo. Zresztą to nie problem bo jak coś to się blat wymienia. Stan roweru to jest postawa przy tego typu zakupie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że coś tu lekko pachnie. Tak jak pisałem wyżej. Dobry rower w dobrej cenie, nie będzie stał 4 lata.

Nie ma czegoś takiego jak nieoficjalne wersje. Dlaczego taka miałaby trafić do przeciętnego sprzedawcy? 

Pojedź, obejrzyj, może akurat się trafiła okazja. Chociaż ja w okazje nie wierzę. W sklepie do którego jeżdzę też wisiał ze 4 lata jeden rower, przecenili go bardzo mocno, chyba z 8k na 4500 zł czy coś takiego. Tyle że to było XL, chyba 23', a nie rower w jednym z najbardziej chodliwych rozmiarów.

Właśnie, a co z tą śrubą? Ja zrozumiałem że ją zamówili i zamontowali, ale teraz mam wątpliwości.

Zresztą, jak ktoś mógł ją wykręcić w sklepie? Może to rower z wystawy lub jakiś targów itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy w tym okresie kupowałem rowery to można było się dogadać w kwestii konfiguracji. Ktoś nie chciał Shimano albo na odwrót. Amor też mogłem dać inny więc teoretycznie ulep może powstać w sklepie i nie misi to być nic złego ale trzeba jasno znać jego historię. Nawet w celu dalszej odsprzedaży jak coś. Ogólnie rzecz biorąc bez pomacania tego i szczegółowych oględzin nie ma co zawracać sobie głowy. Na razie to taka rozmowa jak by kupować "prawie nową używkę z przelotem 100km po asfalcie na Mazowszu z jedną niewyrażną fotką". Śrubę tą czy inną można wykręcić nawet z salonowego roweru prosto z kartonu ale pasuje to potem uzupełnić a nie, że "się dorobi" i takie rzeczy sadzić klientowi. Pachnie jakąś amatorką i sklepem gdzieś na końcu ulicy z boku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
4 godziny temu, arkadioo napisał:

Sprzedawca utrzymuje, że to konfiguracja niestandardowa w  sensie, że w katalogu Meridy go nie ma. Taka droższa/wypaśna opcja na karbonie miała być,  jakby "poza konkursem".

Bzdura. 

Jakim cudem ten sprzedawca ma rower zrobiony "poza konkursem"?

Poza tym Merida standardowo oferowała modele z karbonowym przodem i aluminiowym  tylnym trójkątem z tą samą geometrią co modele aluminiowe - to był model Merida One-Twenty 8000 27,5  lub 29".

https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Merida/One-Twenty-8000-27-5,20251

Standardowo były montowane tłumiki RSa i korby 32t. Jeśli w tej ramie brak śruby ,ktora jest osią obrotu dolnych widełek to jest spory problem. 

Zrezygnowałbym z tego sklepu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower stoi, cały i zdrowy - przynajmniej na oko. Wygląda dobrze, nie ma obić, uszkodzeń, nie widać by było na nim latane. Śrubę Gość zamówił, czekał na dostawę z Meridy i doszła o nieco innym wymiarze. Podobno norma, że coś spierdzielą. Ja z dorobieniem tej sruby nie mam najmniejszego problemu bo w tym pracuję. By się przejechać, potrzeba sruby - no taka sytuacja. Jest plan by użyć nieco innej na czas przejazdu, testu., tudzież wspominał o wykręceniu z innego. roweru. 

Generalnie, to dla mnie legenda brzmi wiarygodnie. Facetowi dobrze z oczu patrzy, robi pozytywne wrażenie. Jest też gwarancja. 

Podpowiedźcie proszę na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, co negocjować i może będzie z tego dobry deal :)) 

Trochę bym chciał, żeby to siadło, no bo wiadomo 😉 No ale wtopić też nie chcę. W sumie nawet jak ulep, ale poskładany dobrze, osprzęt dobrany rozsądnie, do tego gwarancja Meridy - to chyba nie problem, co? 

 

Opcja alternatywna - inny sprzęt w tym budrzecie, może być alu - wydaje się jednak, że to kiepski czas na zakupy, podobno sprzętu nie ma i ceny z doopy (?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konfiguracjach Meridy jestem kiepski ale fota robi już bardzo dobre wrażenie i warto się zainteresować. Jak stał tyle czasu w takich warunkach to też plus ale "zerówkę" amora z damperem pasuje zrobić. Cóż więcej napisać? Jak gdzieś jest haczyk to raczej sam naocznie zobaczysz. Kwota, osprzęt bardzo dobry biorąc pod uwagę obecną chorą sytuację i takie same ceny. Wynegocjować możesz po prostu sprawdzenie roweru po tak długim czasie o ile sklep ma takie możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...