Skocz do zawartości

[opony] Opony szosowe na kiepską nawierzchnie


xanax

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Szukam opon szosowych, które mają zastąpić moje aktualne drutowe Schwalbe Lugano 28c. Sprawa jest tego typu, że okolica po której jeżdżę nie jest lotniskiem i asfalt jest raczej w większości kiepskiej jakości. Dlatego też szukam opon, które nie muszą być mega szybkie, ale koniecznością jest żeby były trwałe i odporne na przebicia. Czytałem o Duro Hypersonic, Continental Grand Sport Race, Conti Gatorskin. Może ktoś podzielić się własnymi doświadczeniami i doradzić? Celuje w 150zł max za sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duro są spoko opcją jak na to ile kosztują, z droższymi oponami nie mogą konkurować trwałością a przede wszystkim przyczepnością (na mokrym jest słabo)

Grand Sporty to fajny kompromis, miałem, polecam choć również, przynajmniej u mnie dość szybko się zuzyły

Gatorskiny to już typowy kartofel, ciężkie, wolne ale i wytrzymałe

Polecę Ci opony, na których przejeździłem cały ubiegły sezon, trochę mniej oczywiste - tufo comtura duo. Miałem 28c, spoko waga jak na tak wytrzymałe gumy (moje miały 251 i 252g), realna szerokość na obręczy 17c to 30-31mm. Nieźle się kleją, w deszczu wchodzisz w zakręty bez żadnych obaw. No i świetne wykonanie, handmade in czech republic

https://www.cyklomania.pl/tufo-opona-comtura-duo-28x700-czarna,id14037.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie jestem z Challenge zadowolony patrząc na relację cena/ jakość. Nie toczą się tak lekko jak Mavici lub Hutchinsony ,ale nigdy nie miałem z nimi problemów ( wliczając w to zakładanie i zdejmowanie ). Jedyne przebicie miałem na Strade Bianca 33c ( nie zauważyłem sporego kamienia ). W moim przypadku to doskonałe opony właśnie na bardzo zniszczony asfalt i jako zimówki . 

Na Strade Biance objechałem większość tras w okolicach Wisły i Szczyrku i bardzo przyjemnie się jechało. 

Roubaix lżej się toczy, ma mniejsze opory toczenia niż Strade Biance, ta druga ze względu na większą objętość ma lepsze właściwości tłumiące na brukach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej. duro są dobre jeśli porównujesz je z produktami w tej samej kategorii cenowej, czyli jak na opony rowerowe po prostu budżetowymi. To nie jest tak, że duro sprzedaje za 80 złotych oponę w jakości, która u uznanego producenta kosztuje 150-170

Ja się już w mojej szosowej, trzepackiej karierze nauczyłem - lepiej raz a porządnie. I dotyczy to każdego rowerowego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...