Skocz do zawartości

[sr suntour] uciekające powietrze z komory


zelekwgardlee

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Dokumosa napisał:

Wykręć zawór z komory powietrznej i nalej ze 3ml oleju przekładniowego

już to zrobiłem ale potrzymał 2 dni 80 psi i na 3 dzień zostało już tylko 50 

 

9 minut temu, Dokumosa napisał:

Jeśli nie pomoże trwale to konieczna wymiana uszczelniacza na tłoku.

chyba trzeba będzie tak zrobić ale czy na pewno to coś da ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz rys czy innych uszkodzeń w cylindrze (wewnątrz goleni w której pracuje tłok) a powietrze ucieka ewidentnie do środka to pomoże bo wyjścia nie ma. Żeby to stwierdzić musisz całkiem wykręcić korek górny (nie tylko zawór) i z dołu wyciągnąć cały zespół tłoka i patrzeć pod światło na gładź cylindra.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3ml tego oleju to mało, ja bym zalał około 10ml, lepiej się uszczelni i będzie ciut bardziej progresywny. Warto też przesmarować wszystkie uszczelki gęstym smarem, np sram butter. Jeśli to nie pomaga to możliwe są opcje:

-Uszkodzona uszczelka tłoka

https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/oringi/korklw-komory-powietrznej_oring-uszczelniajacy-korek-komory-powietrza-suntour-aion-auron-35mm/1655

-Uszkodzona uszczelka korka komory powietrzenej

https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/oringi/korklw-komory-powietrznej_oring-uszczelniajacy-korek-komory-powietrza-suntour-aion-auron-35mm/1655

-Uszkodzony wentyl (można wykręcić i wkręcić taki jak od dętki samochodowej)

-Porysowana komora powietrzna od środka.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zwykłe normalne oringi.😄  To tak samo jak DOT 5.1 Sram i DOT 5.1 w motoryzacyjnym, to sama tylko srama 10x droższe.
Po za tym nawet jak by były V-ringi czy X-ringi to bez problemu dokupi takie same w sklepie z łożyskami. 

Edytowane przez Cycek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz15 napisał:

Przy takiej ilości gęstego oleju praca amortyzatora może się pogorszyć, zalepi to go. Do komory powietrznej nie więcej niż 5ml 

Jak miałem ten amor to tak robiłem i nie zauważyłem żeby pracował gorzej, wręcz przeciwnie - pracował dużo płynniej.

 

 

2 godziny temu, Cycek napisał:

To są zwykłe normalne oringi.

Ta, ale o nieco innych parametrach. Te uszczelki są ogólnie bardziej miękkie niż standardowe oringi

Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, To_JaT napisał:

Ta, ale o nieco innych parametrach. Te uszczelki są ogólnie bardziej miękkie niż standardowe oringi

Ten temat też przerabiałem i nawet dawałem do badania oringi np. z damperow a sklepowe. Wyszło że sklepowe mają twardość 70NBR a te w damperach 58NBR

Edytowane przez bogus92
Moderacja zawartości posta.
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...