Skocz do zawartości

[cross około 2000zł] Kands Avangarde/Maestro czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam roweru croos/treking za około 2000zł i Kands mocno wyróżnia się osprzętem. Skąd wynika tak niska cena i czy może polecacie coś innego? 

Drugie pytanie czy warto dopłacić kilkaset złotych do hamulców tarczowych z przerzutkami alvio czy lepiej brać vbrake na deore?

Trzecie czy zamiana hamulców hydraulicznych stronami prawy z lewym stanowi jakiś problem czy można je łatwo przepiąć tak jak w przypadku linek? 

Maestro:

https://allegro.pl/oferta/rower-28-cross-kands-maestro-men-alu-nowy-2020-r19-9546421319

Avangarde:

https://allegro.pl/oferta/rower-28-kands-avangarde-czarny-alivio-m19-10124020217

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, drunkenstein napisał:

Skąd wynika tak niska cena

Nie płacisz za napis na ramie. W tej cenie raczej nie ma konkurencji. A są dostępne w ogóle?

21 minut temu, drunkenstein napisał:

Drugie pytanie czy warto dopłacić kilkaset złotych do hamulców tarczowych z przerzutkami alvio czy lepiej brać vbrake na deore?

Ja jestem zdania, że lepiej tarczówki. Więcej zalet niż wad. Napęd z czasem wymienisz, a hamulców z v-brake na tarcze nie zmienisz.

21 minut temu, drunkenstein napisał:

Trzecie czy zamiana hamulców hydraulicznych stronami prawy z lewym stanowi jakiś problem czy można je łatwo przepiąć tak jak w przypadku linek?

Tego nie rozumiem... Chodzi o zamianę przód - tył? Można, ale będzie trzeba zmieniać przewody, bo braknie oczywiście, zresztą podobnie jak z linkami.

Możesz zerknąć na https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside900/_/R-p-300794?mc=8578872 - prosty napęd, lekki, dobra gwarancja tylko czy dostępny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, chudzinki napisał:

Tego nie rozumiem... Chodzi o zamianę przód - tył?

Dzięki za odpowiedź. Chodzi tylko o to żeby przód był z prawej strony a tył z lewej jak w motocyklach bo z jakiegoś powodu we wszystkich nowych rowerach jest odwrotnie ;d. W moim starym rowerze nie było problemu z zamianą linek stronami ale trochę obawiam się o te hydrauliczne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce tył z lewej i przód z prawej funkcjonują w rowerach w UK, Chinach i Australii i bez prob można to zamienić 

Co do ceny tych rowerów to jak już wspomniano - nie płacisz za markę, osprzęt jest z plastiku albo stary generacyjnie, wszystko czego nie widać na pierwszy rzut oka jakości skrajnie budżetowej (piasty, suport, szprychy, obręcze, łańcuch...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Co do ceny tych rowerów to jak już wspomniano - nie płacisz za markę, osprzęt jest z plastiku albo stary generacyjnie, wszystko czego nie widać na pierwszy rzut oka jakości skrajnie budżetowej (piasty, suport, szprychy, obręcze, łańcuch...)

To co w takim razie polecacie? Unibike z osprzętem turney/acera sprawdzi się lepiej? Znalazłem jeszcze orkana 4 z 2020 ale nie ma za wielu dostępnych ofert 

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-romet-orkan-4-m19-zielony-10220633695

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Musisz się pogodzić, że w takim pułapie cenowym muszą ciąć na wszystkim a jedynie zostawiają na pocieszenie nic nie znaczący jakiś ozdobnik w postaci np. przerzutki deore M592, która specjalnie wiele w stosunku do np. M4000 czy nawet M3000 nie wnosi (i jak łatwo się domyślić - nie dla tego, że M3/4000 są takie dobre ;)).

Pytałeś skąd taka cena więc już wiesz ;)

16 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Żaden problem, zamieniasz przewody miejscami. Często nawet nie trzeba odpowietrzać jak dobrze się to zrobi. 

W tej cenie patrzyłbym też na Unibike Flash, solidnie złożony, bez "zaskakiwania" osprzętem kosztem np. słabych kół jak w Kandsie. 

Jedno i to samo. Unibike ma przynjmniej ramę wyglądającą na faktycznie crossową w przeciwieństwie do rometa. Z tą różnicą, że we wspomnianym Unibike'u nie ma nawet jednej błyskotki i wszystko (tak, przede wszystkim z kołami) jest z najniższej, możliwej półki (szczerze to nawet szukając po typowo chińskich markach rowerowych ciężko znaleźć tańsze piasty czy przerzutki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze do czynienia z Unibike z 2021 ale dla poprzednich roczników na pewno krzywdzące jest to co piszesz. Nie jest z najniższej półki, bo od zawsze składali koła na solidnych, nierdzewnych szprychach i nawet po paru latach wyglądały one dobrze i nie trzeba było centrować co chwila. W takim np. Romecie szprychy, obręcze były zwyczajnie kiepskie, żeby nie nazwać tego gorzej co wychodziło zwłaszcza jak użytkownik nie był lekki jak piórko. 

I owszem, składali rowery bez błyskotek ale na rzeczach których nie widać typu właśnie suport, szprychy nie oszczędzali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Nie miałem jeszcze do czynienia z Unibike z 2021 ale dla poprzednich roczników na pewno krzywdzące jest to co piszesz. Nie jest z najniższej półki, bo od zawsze składali koła na solidnych, nierdzewnych szprychach i nawet po paru latach wyglądały one dobrze i nie trzeba było centrować co chwila. W takim np. Romecie szprychy, obręcze były zwyczajnie kiepskie, żeby nie nazwać tego gorzej co wychodziło zwłaszcza jak użytkownik nie był lekki jak piórko. 

I owszem, składali rowery bez błyskotek ale na rzeczach których nie widać typu właśnie suport, szprychy nie oszczędzali. 

Nie wiem jak wcześniej ale od 2020 roku we wspomnianym modelu koła są składane na piastach TX505 (to piasty bez absolutnie żadnego uszczelnienia, w których widać z odległości 2m kulki w "łożyskach"). Odnośnie obręczy to Stars Circle Disc - obręcz kosztująca w detalu 25-30zł. Co do szprych to mam wątpliwości czy oby na pewno są nierdzewne (moim zdaniem galwanizowane jedynie) ale tego na 100% nie badałem. Patrząc szerzej napęd oparty na grupie Tourney (p. tył i manetki Acera), kaseta sunrace, łańcuch kmc parszywej serii Z, suport bb-un101. Czy nie są to skrajnie budżetowe komponenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w 2019 dawali te piasty, wcześniej TX500, no prosta piasta ale jak się dba działa. Szprychy na pewno Sapim Leader, tanie i dobre, nierdzewne. Obręcze - owszem, Stars, żadna górna półka ale te koła po prostu działają. Według mnie obręcz o niczym nie przesądza, dobre szprychy+zaplot robią swoje. Ale zauważyłem że modele na rok 2021 to zlepek tego co udało się kupić/zamówić/zakontraktować - istna mieszanka części. Więc o tym jak się to sprawdzi będzie można powiedzieć za jakiś czas. 

Kandsów się przez moje ręce dużo nie przewinęło ale domyślam się że nie chwaląc się szprychami dają tam najtańszy szajs. Rometa jestem pewien że tak robią. Wielu producentów tak robi, nawet tych dużych, tną koszta na kołach aż miło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdzie nie twierdzę, że wszystko to jest złe/niedobre tylko wyjaśniam skąd się wzięła cena całości.

Jeśli faktycznie są tam Sapim Leader to owszem nierdzewka... chociaż wtedy wychodzi śmieszna sprawa bo komplet szprych jest droższy niż obręcze i piasty ;).

Co do wpływu obręczy na wytrzymałość i sztywność koła to jednak sporo one wnoszą. Te starsy są siermiężne i ciężkie więc sztywności im nie brakuje. Ale znam kilka obręczy "renomowanych" producentów, na których nie da się zbudować dobrego koła niezależnie od zastosowanych innych komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, drunkenstein napisał:

A co powiecie o Indiana x cross 4.0? Najładniejszy ze wszystkich i osprzęt wygląda sensownie ale nie mogę znaleźć nic o tych piastach Promax DB600 ani ile waży.

https://www.electro.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-4-0-m19-czarny-r20

Cena tego roweru wahała się pomiedzy 1699-1799 zł. po czym podnieśli ją bez żadnej przyczyny do 2799 zł. (haracz Covidowy :laugh:) i zrobili "promocję" na 2099 zł.. sam sobie odpowiedz czy warto kupować w sklepie który robi ludziom wodę z mózgu.

Z tanich marek przyjrzyj się jeszcze Lazaro / Vellberg podobno mają być dostępne od Marca. Ci pierwsi już mają dostępne pierwsze modele, np:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-x-force-v3-men-2021_pid=310

i7bunTI.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drunkensteinIndiana jest ogólnie polecana i chwalona, ale mając wybór postawiłbym na Kands. A Tobie proponuję się szybciej decydować, bo idzie wiosna i ludziska ruszą po rowery 😀.

6 minut temu, Dokumosa napisał:

Kands SpeedFight

Ciekawy rower na asfalt, ale jak nie ma pomyłki to są rozmiary 21 i 22 tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dokumosa napisał:

Zwróć jeszcze uwagę, na coś takiego jak Kands SpeedFight. To "lekki" cross na osprzęcie szosowym ze sztywnym widłem zamiast atrapy amortyzatora. 

Nie ma rozmiarów i trochę odpycha wyglądem ;(

12 minut temu, keltu napisał:

Cena tego roweru wahała się pomiedzy 1699-1799 zł. po czym podnieśli ją bez żadnej przyczyny do 2799 zł. (haracz Covidowy :laugh:) i zrobili "promocję" na 2099 zł.. sam sobie odpowiedz czy warto kupować w sklepie który robi ludziom wodę z mózgu.

Niestety ale prawie każdy sklep robi takie "promocje" i już przestałem zwracać na to uwagę. Obecnie jest już bardzo mało rowerów na rynku a do kwietnia nie chce i się czekać z zakupem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2021 o 13:51, drunkenstein napisał:

A co powiecie o Indiana x cross 4.0? Najładniejszy ze wszystkich i osprzęt wygląda sensownie ale nie mogę znaleźć nic o tych piastach Promax DB600 ani ile waży.

https://www.electro.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-4-0-m19-czarny-r20

Sam właśnie szukam roweru w tym budżecie i zastanawiałem się nad tym rowerem i doszedłem do wniosku że lepiej dołożyć te parę stówek do x-cross 5.0. Głównie przemawia korba na hollowtechu a nie na kwadrat tak jak w 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...