Skocz do zawartości

[Suport] Problem z przykręceniem.


vincek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dokręceniem suportu Hollowtech. Sprawa dotyczy prawej strony (od blatu). Korba chinska polecona na forum
https://a.aliexpress.com/_vXWRy1 Kupiłem z suportem, ale myślałem, że jest z wadą, bo prawa strona suportu przy dokręcaniu przekręcała się. Tak jakby nie łapała gwintu przy próbie dokręcenia z dużą siłą. Wobec tego, kupiłem suport Shimano BB52. Nie ma tragedii takiej jak w przypadku chińskiego suportu. Tu jestem w stanie dokręcić z dużą siłą. Jednak jak przycisnę na maxa i się zaprę, to mam wrażenie, że i ten suport będę mógł przekręcić. Nie chcę tego robić, bo obawiam się, że zniszczę i ten suport. Podkładki założone zgodnie z instrukcją z mufa 68 - jedna z lewej i trzy z prawej. Lewa strona przykręcona i nie ma takiego problemu. 

Rower Marin Muirwoods.

Pytanie, czy suport musi być mega na maxa dokręcony? Czy może być "tylko" mocno? Wiem, że ok. 40 nm. Jednak nie mam tego jak teraz zmierzyć :)

Obawiam się, że czeka mnie gwintowanie mufy. 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vincek napisał:

Pytanie, czy suport musi być mega na maxa dokręcony? Czy może być "tylko" mocno? Wiem, że ok. 40 nm.

Nie, ważne żeby się nie luzował. Z doświadczenia wiem że lepiej tego nie dokręcać na chama bo jak przyjdzie co do czego to tego nie wykręcisz bez kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie mocno skręciłem. Pewnie jakbym się zaparł, to jeszcze coś bym dociągnął. Obawiam się jednak, że wtedy suport od strony blatu przeskoczy na gwincie. Nie wiem czy to normalne lub czasami się zdarza. 

Na razie nie będę dotykał i pojeżdżę tak. Zobaczę czy się luzuje. Mam nadzieję, że nie dojadę do końca mufy w przypadku obluzowania. 

Od nowości jeździłem na fabrycznej korbie i suporcie. Czy w razie problemów można to podciągnąć pod gwarancję? Mam na myśli problem z instalacją suportu z zewnętrznymi łożyskami. Bo może coś przy skręcaniu w fabryce się stało z gwintem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vincek napisał:

Bo może coś przy skręcaniu w fabryce się stało z gwintem. 

Widzisz te rozmowy miały by sens jakbyś je podparł fotkami. A tak jest paplanina o niczym. Uszkodzić gwint w ramie stalowej to się trzeba bardzo postarać. 

Najłatwiej jak się jeździ na poluzowanej misce suportu, a to i tak bardziej w alu . Czemu nie podjedziesz do jakiegoś serwisu żeby do tego zajrzeli ?? Opowiadasz, opowiadasz ....a konkretów brak. 

Jak siedzi oryginalny suport??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, woojj napisał:

Widzisz te rozmowy miały by sens jakbyś je podparł fotkami. A tak jest paplanina o niczym. Uszkodzić gwint w ramie stalowej to się trzeba bardzo postarać. 

Jak siedzi oryginalny suport??? 

Teraz by zrobić zdjęcia, to muszę rozebrać wszystko. Chyba jeszcze raz to rozbiorę mimo wszystko. 

Oryginalnie kwadrat siedział ok. 

Nie mam kiedy podskoczyć do serwisu, a i tak pewnie nie zrobią mi tego od ręki. Dlatego szukam rozwiązania tu :) jesli jednak trzeba będzie to podjadę, ale to jak noc się nie uda ustalić. 

 

 

@Dokumosa fabryczny suport wyszedł bez problemu. 

 

Podkładki dałem zgodnie z tą instrukcją 

 

 

 

 

Screenshot_20210224_210852.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że piszę pod pod postem. Jednak nie mogę już edytować ostatniego postu. Rozkręciłem wszystko by zrobić zdjęcie gwintu. W załączniku. 

Wkrecielm tym razem suport bez najmniejszej podkładki od blatu (dałem ja po przeciwnej stronie). Tym razem wkręciłem bez problemu, czyli bez obawy, że jak mocniej pociągnę ro przekręcę gwint w suporcie. Linia łańcucha wygląda ok - wzrokowo i miarką. Wychodzi cos ok. 47,5-48 mm. 

IMG_20210224_232752.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Napisano (edytowane)

Niestey problem powrócił. Dziś zobaczyłem, że prawa strona suportu się poluzowała - musiała jeździć tam kiś czas, bo gwint wygląda tak:

IMG_20220507_192231.thumb.jpg.6f82542da6ed3bbc81fffa0daa6783fc.jpg

Próbowałem wkręcić inny, ale jakby brakowało dwa/trzy zwoje gwintu - jeśli założę wszystkie podkładki. Nie mogę zawsze jednej strony skręcić. Jeśli założę mniej podkładek - wszystko się skręca, ale powstaje lekka przerwa. Już pomijam linię łańcucha, bo na razie chcę wszystko skręcić z odpowiednią siłą. 

Czy iść w takie rozwiązanie, że spiłuje jedną z podkładek, tak by pasowała i wszystko dobrze się skręcało? 

Czy to jednak problem ramy/nagwintowania? 

Będę wdzięczny za pomoc :)

Edytowane przez vincek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kub to co poniżej linkuję. Ze względu na kompatybilność z DH gwint prawej miski jest dłuższy. Dodatkowo użyłbym do niego kleju do gwintów (nawet czerwonego - ew. odkręcanie będzie trzeba poprzedzić przysmażeniem mufy za pomocą palnika).

https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-suport-saint-sm-bb80-bsa-83mm,c68,p8339,pl.html

Widać, że część gwintu z ramy została na gwincie tego suportu. Gwintować można jeśli jest co. Powietrza się trwale nie nagwintuje.

 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...