Skocz do zawartości

[pancerz przerzutkowy] problem z linką


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wymieniając linkę przerzutkową z oplotu odgięła się jedna żyłka. Dociąłem odstajacy kawałek i wsadziłem linkę do pancerza. Po zmianie biegu wspomniana wczesniej pojedyncza żyłka odeszła na calej długości, a następnie zablokowała się w pancerzu. W końcu udało się wyciągnąć nieszczęsną linkę, jednak użyłem do tego dużo siły i kombinerek. Czy środek pancerza mógł się w jakiś sposób wytrzeć/uszkodzić? Przy manetce biegów zauważyłem nieco niebieskego pyłu, tak jakby starła się jakaś powłoka. Pancerz do wymiany czy śmigać dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po roku linka nierdzewna zardzewieje i tak co roku musisz zakładać nową linkę. A poważnie to chyba że linka wcześniej zostanie poważnie zniekształcona, naderwana, rozplecie się tak że trudno będzie  z powrotem spleść. Pancerze lubią pękać tak że nawet tego nie widać, dopiero jak trochę go powyginasz to ukazują się pęknięcia, dlatego wymiana okresowa pancerza jest wskazana nawet jak się nazywa taki pancerz Shimano XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Amarider napisał:

Co myślicie o najtańszych linkach za 7zl? Dobrym pomysłem jest kupno kilku takich i wymiana co np 3 miesiące? Czy jednak lepiej pójść w droższe shimano? 

Linka nierdzewna, ew. linka szlifowana, nic lepszego nie trzeba, profilaktyczna wymiana co sezon wystarczy (a nie są to kosmiczne pieniądze). Wszelkie droższe, z kosmicznymi powłokami to zwykle przerost formy nad treścią (te powłoki potrafią się też łuszczyć w pancerzu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...