Opat 4 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Cześć, w zeszłym roku wszedłem w posiadanie roweru Specialized Tricross Sport Disc. Dorwałem tego speca na olx, w dostatecznym stanie, zapłaciłem za niego jak za stan co najmniej bardzo dobry, powodem tego była moja niewiedza ze strony mechanicznej. Rower zacząłem rozbierać z powodu niekończących się odgłosów w postaci strzelania, stukania, skrzypienia. Nie jestem fanem oddawania od razu rzeczy do serwisów, bo wiadomo jak to bywa, właściciel zawsze nad swoim sprzętem pracuje z większą dokładnością. Chciałem przy okazji unowocześnić rower choć trochę wizualnie. Tak wyglądał po zakupie: Na początku zaczęło się od obsługi roweru, smarowania, czyszczenia, wymiany łożysk sterów, wymiany opon, wybór padł na pancerne Vittoria Randonneur w rozmiarze 28C, chciałem od początku coś szerszego, bo rama mi na to pozwala, ale niestety obręcz o wewnętrznej szerokości 15C - już nie. Dodatkowo kupiłem i wymieniłem tylną przerzutkę z grupy Acera (pokrzywiony wózek), na Alivio z systemem shadow. W takiej konfiguracji odbyłem sporo fajnych wycieczek, niestety dalej czułem niedosyt, że niewystarczająco poświęciłem uwagi mojemu "kumplowi". Stwierdziłem więc, że rozbieram go na części pierwsze i wymieniam większość komponentów, tak aby mieć praktycznie nowy rower. Więc zaczęło się od kupna niezbędnych, dziwacznych dla mnie narzędzi rowerowych i dopiąłem swego. Została pusta rama. Z każdym krokiem rozbiórki widziałem, że z tym rowerem dużo rzeczy było zupełnie nie tak jak trzeba. Między innymi adaptery zacisków były nieodpowiednio przykręcone, co doprowadziło do nierównego zużycia tarczy hamulcowej i klocków. Z tyłu była kaseta ośmiorzędowa a w specyfikacji nowego była dziewięciorzędowa. Stare klamkomanetki Sora obsługują dziewięć przełożeń z tyłu, więc taką kasetę założyłem. Dodatkowo ktoś zamontował z tyłu tarczę o średnicy 160mm która od dolnej rury tylnego widelca była jakiś 1mm, może i nawet mniej. Wróciłem do rozmiaru z początkowej specyfikacji tego modelu i założyłem 140mm na tył. Jestem fanem czerni, więc prawie wszystkie elementy srebrne wymieniłem na czarne, lub jeżeli była taka możliwość przemalowałem - tak było w przypadku klamkomanetek i zacisków Avid BB5. Przed malowaniem zacisków, zrobiłem pełną ich obsługę według instrukcji Sram'a. Tarcze wymieniłem na Shimano RT-81. W tym miejscu pojawił się chyba jedyny problem z modernizacją roweru. Pająk tarczy uderzał o zacisk, po prostu tarcza była niekompatybilna z zaciskiem. Nie miałem wyjścia i spiłowałem delikatnie zacisk i końcówki pająków - problem znikł. Zamontowałem nowy mechanizm korbowy Sora, suport Ultegra (ze względu na kolor ), kasetę 9s i rower już nabierał kształtów Potem został już montaż siodła, owijki, pedałów M520, nowego łańcucha KMC X9, przerzutki przedniej, no i moja ulubiona zabawa w przycinanie i montaż pancerzy i linek . W następstwie opisanych prac, rower wygląda następująco: Dodatkowo z czasem uporałem się z problemem wąskich obręczy Bontrager Nebula 15C, które mocno ograniczały mnie w doborze opon. Znalazłem na OLX, obręcze Comp CC, najprawdopodobniej od Meridy Big Nine z oponami kendy 50-55 mm. Teraz pozostaje mi tylko kupić właściwe dla mnie opony, zastanawiam się nad Continental Contact Speed 700x42C lub Kenda Piedmont 700x40C. 4 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtt80 250 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego W pewnym momencie tej opowieści pomyślałem że Ci go ukradli;) na szczęście nie, ładny jest. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Opat 4 Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego Zapłakałbym się na śmierć Dzięki bardzo Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo.k 4 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Miło przeczytać, że ktoś sam doprowadza swój rower do dobrego stanu. Gratuluję, rower ładny 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Opat 4 Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego Grzebanie przy rowerze - czysta przyjemność. Dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Opat 4 Napisano 18 Lutego Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego Kupiłem jakiś czas temu swojej partnerce nowy rower szosowy typu endurance za 1699 zł, z myślą o wspólnych delikatnych wycieczkach. Jest to Marin Ravenna na niepełnym Clarisie. Na pewno o kupnie zadecydowała cena, no i jak podaje producent możliwość montażu opon do szerokości 35C, co pozwoliłoby z tego zrobienie dosyć uniwersalnego roweru. No i zamówiłem jej Contact speedy 35C, ale jak przyszły okazało się, że według rozmiarówki ETRTO to 37-622. Teraz ma te z podstawowej specyfikacji - Schwalbe Lugano 25C. Niestety wykonywany zawód i obecna sytuacja wymaga załatwiania wszystkiego na odległość więc na razie nie mogę nawet sprawdzić czy podejdą - oby. Zastanawiam się i chciałbym poznać wasze zdanie, czy warto inwestować w zmianę korby FSA na kwadrat, na korbę Claris na hollowtechu, czy amator to odczuje w ogóle? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moskit 11 Napisano 21 Lutego Udostępnij Napisano 21 Lutego (edytowane) Tricross przepiękny. Ile cię wyniósł w obecnej konfiguracji ? Co do zmiany korby z kwadratu na hollowtech to ja taką zmianę odczułem bardzo tyle tylko, że w góralu i przechodziłem z kwadratowej najzwyklejszej podłej korby na taką kilka klas wyżej. Rowerem jeździłem po górach, a ty piszesz, że Marin będzie do delikatnych wycieczek (po płaskim ?) także odczuwalny zysk myślę, że marginalny. Edytowane 21 Lutego przez Moskit 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Opat 4 Napisano 21 Lutego Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego Sporo (co nie zmienia faktu, że świetnie się bawiłem przy budowaniu go na nowo) - w obecnej konfiguracji, biorąc pod uwagę zakup roweru i całość zainstalowanych części to ok. 3000zł. Nie brałem pod uwagę sprzedaży starych części, ale ok 150 zł odzyskałem. Jeszcze trochę gratów po nim mam, np. mechanizm korbowy, dodatkowe klamki przełajowe, mostek. Co nie zmienia faktu, że mam jeszcze opony i dętki do kupienia, więc końcowy koszt się zwiększy. Co do Marinka, to na razie zostawię go tak jak jest. Jak się panna wkręci w ten piękny sport, to będziemy upgrade'ować i tak ma jeszcze kierownicę do zmiany, bo powinna mieć szer. 360 mm a zamontowali tam 420 mm, gdzie na takiej ja jeżdżę . Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roballinho 121 Napisano 25 Lutego Udostępnij Napisano 25 Lutego W dniu 16.02.2021 o 15:32, Opat napisał: Tarcze wymieniłem na Shimano RT-81. W tym miejscu pojawił się chyba jedyny problem z modernizacją roweru. Pająk tarczy uderzał o zacisk, po prostu tarcza była niekompatybilna z zaciskiem. Nie miałem wyjścia i spiłowałem delikatnie zacisk i końcówki pająków - problem znikł. Też miałem ten problem, ale z BB7. U mnie na szczęście wystarczyła grubsza o 0,5 mm podkładka i lekkie przesunięcie zacisku do tyłu. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.