Skocz do zawartości

[Do 4500zl] Cross/MTB tylko nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuje w tym roku kupić rower Cross w cenie do 4500zl , obecnie mam rower  Crossowy z 2010r (po wymianie ramy) z osprzętem:

przerzutki tył - Alivio, kaseta CS-HG 30-8 (11-32T)

przód Nexave , korba 48x38x28T

hamulce V brake, amortyzator Rst Neon, koła 29" 700x38c

Mój wzrost to 178cm waga 95kg. Rocznie około 1500km. Jazda to 90% asfalt, reszta to ścieżki w lesie, parku czasem szutry żaden teren choć myślę  też o mtb(chyba ze cross da rade) bo czasami korci ruszyć na jakieś singletrack ale tylko w baaardzo amatorskim wydaniu bez żadnych szybkich zjazdów ,bardziej tylko przejechać bez szaleństw.

Ostatnio jeździłem rowerem z 2008r na osprzęcie Deore i różnica była ogromna wiec fajnie jak by nowy rower był na Deore(jest różnica miedzy Deore 2008r a nowymi z 2020/2021? ) hamulce hydrauliczne, amortyzator taki żeby działał ale nie był drogi w serwisowaniu i najlepiej jak najrzadziej serwis był wymagany . Cos sprzedawca mówił o amorze sprężynowo olejowym że serwis przy mojej jeździe wystarczy raz na 3-4 sezony. Ogólnie szukam najlepszego stosunku cena/jakość.

Ogólnie jestem zielony i każda rada będzie cenna, a to co udało mi się wybrać to:

Kellys Phanatic 70 4500zl https://www.kellysbike.com/en/cross-c515/phanatic-70-p48534

Giant Roam 1 3600zl https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2020

Giant Roam 0 4500zl https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc

Cube cross PRO 4500zl https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/tour/cross/cube-cross-pro-iridiumngreen-2020/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dominickpiekacz napisał:

W tej cenie najlepsze wyposażenie znajdziesz w Meridzie Big Nine 500 LITE. W sklepach Merida jest możliwość negocjacji ceny. Na pewno się dogadasz. Amortyzator powietrzny, obie osie sztywne, osprzęt w lepszej półki.

Kolega w 90% jeździ po asfalcie. Po co mu typowe MTB. Dystrybutorzy meridy byli skłonni negocjować w zeszłym sezonie, jak rowery były dostępne. W tym roku dostępność jest bardzo mocno ograniczona. Big Nine to świetny rower, ale nie kupiłbym go, gdybym jeździł przede wszystkim po asfalcie. 

Teraz, adammad napisał:

Jeszcze taki mam okazje odkupić w dobrej cenie(nowy przejechane 100km) w cenie 3500zl

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-greynred/

nie kupuj MTB na asfalt..

To jakbyś jeżdził Land Roverem Defenderem po autostradzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, adammad napisał:

Mój wzrost to 178cm waga 95kg.

Jazda to 90% asfalt, reszta to ścieżki w lesie, parku czasem szutry żaden teren choć myślę  też o mtb

 Cos sprzedawca mówił o amorze sprężynowo olejowym że serwis przy mojej jeździe wystarczy raz na 3-4 sezony.

Pod takie użycie to w ogóle nie myślałbym o amortyzatorze ale to jakby inny temat.

Natomiast uwaga generalna: Nigdy nie słuchaj sprzedawców. Będą kręcić, mataczyć byle by opchnąc to co mają na stanie. Waga 95 kg to waga poważna - najprawdopodobniej sprężyna w tym "amortyzatorze" będzie ustawiona na 65-70 kg. Wymiana sprężyny - mało kto to robi. Amor albo powietrzny albo wcale. I to nie z tych najtańszych - weźmiesz Suntoura to będzie ciekł czarnym świństwem, dostanie luzów ...

Wziłąbym serio cos w stylu gravela - nawet stalowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten profil użycia aż za terenowy :) Karbonowy widelec, sztywne osie, taper, napęd mtb.

Vbrejki to sobie bym odpuścił :)

2 godziny temu, adammad napisał:

Ogólnie szukam najlepszego stosunku cena/jakość.

Ten marin wypada bardzo dobrze imho. Oczywiście najważniejsze jest, czy pozycja na rowerze będzie dobra - trzeba sie przymierzyć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BartekMM napisał:

Dystrybutorzy meridy byli skłonni negocjować w zeszłym sezonie, jak rowery były dostępne. W tym roku dostępność jest bardzo mocno ograniczona. 

 

Tak się składa, że kupiłem tydzień temu Big Nine 500 LITE, z którego utargowałem 350 PLN. Okazało się, że ma wadę fabryczną w postaci korby nie od tego modelu i w ramach zadośćuczynienia zaproponowano mi model wyżej czyli Big Nine Limited i taki też posiadam, więc można się super dogadać, a Merida ma świetne podejście do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravel odpada. Jakoś nie mogę się przekonać. 

Na crossie jeździłem i mi odpowiada, MTB tylko krótki objazd w koło sklepu i szczerze nie czułem różnicy po tak krótkim dystansie. Znajomy ma mtb i 2 komplety opon na asfalt i w teren i mówi że to dobry pomysł.

Co do amortyzatora to czy przy mojej spokojnej jeździe serwisy też trzeba robić tak często czy można wydłużyć okres do 1 serwis na 2-3 sezony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, adammad napisał:

MTB tylko krótki objazd w koło sklepu i szczerze nie czułem różnicy po tak krótkim dystansie.

Bo cross to taki bidamtb, nie wyczujesz.

7 minut temu, adammad napisał:

Co do amortyzatora to czy przy mojej spokojnej jeździe serwisy też trzeba robić tak często czy można wydłużyć okres do 1 serwis na 2-3 sezony?

Przeczytaj ze zrozumieniem co pisałem o spręzynie.

8 minut temu, adammad napisał:

Gravel odpada. Jakoś nie mogę się przekonać. 

Nie każdemu podchodzi. Ale ten Marin ze zdjęcia powyżej jest godny zainetesowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, adammad napisał:

czy przy mojej spokojnej jeździe serwisy też trzeba robić tak często czy można wydłużyć okres do 1 serwis na 2-3 sezony

Mam treka x caliber 9 z roku 2015, mam amor powietrzny RS rc32, jeżdżę po suchym, chyba że mnie deszcz złapie to wiadomo, szutry, polne drogi, asfalty, leśne ścieżki, 4 tys km rocznie, serwis amora robię co 2 lata, w dolnych lagach zawsze jeszcze ciut oleju jest w środku wszystko czyste, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dominickpiekacz napisał:

Tak się składa, że kupiłem tydzień temu Big Nine 500 LITE, z którego utargowałem 350 PLN. Okazało się, że ma wadę fabryczną w postaci korby nie od tego modelu i w ramach zadośćuczynienia zaproponowano mi model wyżej czyli Big Nine Limited i taki też posiadam, więc można się super dogadać, a Merida ma świetne podejście do klienta.

Kolega chce kupić 500 lite w kolorze niebieskim w rozmiarze XL. W Trójmieście nigdzie nie ma i nie wiadomo kiedy będzie... 

Mógłbyś sprawdzić czy w sklepie, w którym Ty kupiłeś jest dostępny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wkg napisał:
1 godzinę temu, adammad napisał:

Co do amortyzatora to czy przy mojej spokojnej jeździe serwisy też trzeba robić tak często czy można wydłużyć okres do 1 serwis na 2-3 sezony?

Przeczytaj ze zrozumieniem co pisałem o spręzynie.

Piszę tu o amortyzatorze powietrznym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 18:30, wkg napisał:
W dniu 13.02.2021 o 17:57, adammad napisał:

MTB tylko krótki objazd w koło sklepu i szczerze nie czułem różnicy po tak krótkim dystansie.

Bo cross to taki bidamtb, nie wyczujesz.

Czyli jeżdżąc średnio 20-30km czasami po 50-60km głównie po asfalcie nie odczuję różnicy?

Mam możliwość zakupu Rockrider xc 50 lub xc 100 na kołach 29" .Czy na 2 kompletach opon jedne oryginalne w teren, drugi komplet z cieńszymi oponami na asfalt miało by to sens? Tam jest napęd 1x12 , odpowiedni do jazdy rekreacyjnej? Średnie prędkości to 18-22km/h więc typowo rekreacyjno-amatorskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nawet przez sekundę nie zastanawiał !! Tylko sprawdź, czy pozycja na tym rowerze nie będzie za bardzo wyciagnięta (pozioma, sportowa).

Brałbym XC500 jeżeli jeszcze jest bo te rowery o które pytasz mają sie do niego jak świnia do słońca a Dec kończy rozdawnictwo tanich rowerów :/

XC50 i XC100 mają tą samą ramę. 

Napęd dla tych prędkości idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...