Skocz do zawartości

[Nowy napęd] Pomoc w doborze


kalmara1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Stoję przed, dla mnie, trudnym zadaniem. Mam mętlik w głowie od informacji. Chciałbym wymienić uśmiercony napęd czyli kasetę i korbę z taką samą ilością zębów. Kasetę muszę wymienić całą ale czy da się w korbie wymienić tylko koła zębate? Jeśli muszę kupić całą nową korbę to jaką? jaką kasetę? Łańcuch mam nowy, nie używany. Celowałbym jakościowo w trochę lepsze części, niestety nie wiem jak to wszystko ze sobą pogodzić. Nie musi być Shimano, mogą być zamienniki. Czy jest ktoś chętny udzielić mi pomocy?

Kaseta zużyła się mocniej od korby.

Kross Evado 4.0 2014  R14KE28190025HJ

liczba biegów: 27
Przerzutka przód: Shimano Alivio M431
Przerzutka tył: Shimano Deore M591
   
   
   
Manetki: Shimano Alivio M430, 9 biegów
Korby: Shimano Acera M391 48/36/26T
   
Łańcuch: Shimano HG53
Kaseta / Wolnobieg : Shimano HG50-9 11-32T
   
   
   
   
   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kalmara1 napisał:

. Chciałbym wymienić uśmiercony napęd czyli kasetę i korbę z taką samą ilością zębów.

A jeździsz tym rowerem z przelotowymi ponad 40kmh? Jeśli nie to wkładanie kolejnej korby z tak dużą ilością zębów ma średni sens

3 godziny temu, kalmara1 napisał:

czy da się w korbie wymienić tylko koła zębate?

Wymienić się da, kwestia tego czy wszystkie blaty. Jeśli tak to na pewno się nie opłaci, zostaje też kwestia dostępności w obecnych, dziwnych czasach.

3 godziny temu, kalmara1 napisał:

Celowałbym jakościowo w trochę lepsze części, niestety nie wiem jak to wszystko ze sobą pogodzić.

Biorąc pod uwagę cały rower to te graty nie były złe. Inwestowanie większej kasy przy tej ramie/widelcu/kołach nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 17:34, Sk27 napisał:

Cześć, w Twojej korbie można wymienić tarcze. Pytanie czy wszystkie są zużyte czy np. tylko środkowa. Od tego zależy, czy warto dalej zainwestować w tę korbę. Co do kasety to możesz wybrać Alivio CS-HG400.

Dzięki za odpowiedź. Wszystkie są zużyte. Czyli nie warto kupować każdej oddzielnie, lepiej nową korbę? Tylko jaką?

W dniu 13.02.2021 o 17:38, Mihau_ napisał:

A jeździsz tym rowerem z przelotowymi ponad 40kmh? Jeśli nie to wkładanie kolejnej korby z tak dużą ilością zębów ma średni sensBiorąc pod uwagę cały rower to te graty nie były złe. Inwestowanie większej kasy przy tej ramie/widelcu/kołach nie ma sensu

Dzięki za odpowiedź. Nie jeżdżę dużo rowerem i od 2015 zużyłem tylko dwa komplety opon tylnych a teraz napęd się skończył. Faktycznie jest to rower tani. Rozumiem, że należałoby kupić całą korbę bo nie opłaca się wymieniać każdego blatu osobno. Jeśli chodzi o ilość zębów to czasami mi brakuje prędkości kiedy jadę z górki albo z wiatrem, wówczas przydałoby się więcej ale tak naprawdę rzadko używam przełożenia najszybszego, zazwyczaj 3x7. To mi odpowiada. Czyli korba cała nowa a kaseta, jak kolega wyżej podał, Alivio CS-HG400. Jeszcze kwestia korby i będę szczęśliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do korby to zależy od kilku rzeczy: ile chciałbyś na nią wydać, czy wkład suportu jest do wymiany czy brakowało Tobie sztywności. Za 80 zł jest Shimano Tourney TY301, która jest ciężka i nie ma wymiennych tarcz. Możesz też wybrać coś ze zintegrowaną osią np. Shimano Alivio FC-T4060. Korba będzie sztywniejsza, wraz z suportem zauważalnie lżejsza, ale łączny koszt to około 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...