Skocz do zawartości

[Pomoc w wyborze] Szosa do 5000


gorczanski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę kupić szosówkę, ale wypadłem "z obiegu" jeśli chodzi części rowerowe, nie wiem które komponenty są lepsze od innych. Wstępnie wybrałem trzy modele, będę wdzięczny za rzucenie okiem, porównanie i poradę, który bardziej się opłaca kupić. Wszystkie, oprócz Bullsa, przekraczają zaplanowany budżet 5000 zł, więc może ktoś zaproponuje coś innego (rama 56 cm, hamulce hydrauliczne). Z góry dziękuję. 

https://rower.com.pl/bulls-desert-falcon-disc-509044

https://rower.com.pl/focus-paralane-6-9-2067519

https://rower.com.pl/fuji-roubaix-1-3-disc-968567

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 5k i nowa szosa na hydraulicznych tarczach w 2021 brzmi troszkę śmiesznie

2.

Teraz, gorczanski napisał:

(rama 56 cm

56 jako konkretna długość czy sugerujesz się wyłącznie oznaczeniami producentów, które niekoniecznie mają coś wspólnego z rzeczywistym wymiarem?

Teraz, gorczanski napisał:

Najpierw się dowiedz, czy te rowery w ogóle tam fizycznie są.

Wymyśl też czy chcesz rower o agresywnej geometrii czy endurance.

Ten bulls ma co najmniej 5 lat, niezły leżak. Opony na starcie do wywalenia, olej też pewnie do wymiany

Focus ok

Fuji nie ma hydraulicznych hamulców, równie dobrze mógłbyś kupić tribana rc520 w decathlonie, który ma te same hamulce i nowszą 105, nie ma niestety sztywnych osi ale jest prawie 2500 tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep rowerowy ACTIVA - Ruda Śląska Bulls Desert Falcon Disc - Zastosowanie: Szosa Dostępna wielkość ramy: 52/56 cm Rama: aluminium superlite 7005, ...

Fakt, to rocznik 2k18
https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowy-bulls-desert-falcon-disc-56cm-2x11-carbon-i7729706204.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Co do rozmiaru to chodziło mi o oznaczenie producentów. Przy 182 cm i tylko 80 cm przekroku jeździłem na rowerze o takim oznaczeniu i było ok. Geometria oczywiście bardziej amatorska mnie interesuje.

2 minuty temu, Mihau_ napisał:

 Fuji nie ma hydraulicznych hamulców

Jesteś pewien? Sądząc po opisie i wyglądzie to jednak mają, chociaż mogę się nie znać.

W każdym razie Focus wygląda na najsolidniejszego z tego zestawienia? Chociaż ten Bulls kusi, opony czy inne komponenty to nie problem, można dać do serwisu przed użytkowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gorczanski napisał:

Co do rozmiaru to chodziło mi o oznaczenie producentów. Przy 182 cm i tylko 80 cm przekroku jeździłem na rowerze o takim oznaczeniu i było ok.

Rower szosowy dobierasz na podstawie (między innymi) długości rury poziomej. To, że producent oznaczył sobie coś jako "56" nie znaczy, że ma to taką długość, równie dobrze może mieć 54 jak i 56, ta kwestia nie jest w żaden sposób standaryzowana. Trzeba patrzeć na konkretną tabelę z geometrią dla konkretnego roweru. W większości modeli przy 180 będziesz na granicy rozmiarów

Teraz, gorczanski napisał:

Geometria oczywiście bardziej amatorska mnie interesuje.

Nie ma takiej klasyfikacji. Zaczynasz od wyścigowej/agresywnej (bulls) kończąc na typowych "wycieczkowcach" z najbardziej wyprostowaną pozycją (np. marin fc). Fuji i focus jest gdzieś pomiędzy

10 minut temu, gorczanski napisał:

Jesteś pewien? Sądząc po opisie i wyglądzie to jednak mają, chociaż mogę się nie znać.

Wyglądzie? Masz tam zwykłe, mechaniczne klamkomanetki a od zacisków wystają końcówki linek. W opisie natomiast masz wprost napisane "trp hy/rd" czyli hamulce, powiedzmy, hybrydowe, ten samo model, który masz w tribanie rc520, o którym wspomniałem. Płyn jest tam wyłącznie w zacisku hamulcowym a z klamką jest on połączony zwykłą linką. Ogólnie to fuji technicznie jest najsłabsze z całej trójki a biorąc pod uwagę cenę to spada już w przepaść

14 minut temu, gorczanski napisał:

W każdym razie Focus wygląda na najsolidniejszego z tego zestawienia?

Ma najnowszy technologicznie osprzęt, najmłodszy rocznik i w sumie najbardziej nowocześnie wygląda (imo zresztą też najlepiej wygląda)

17 minut temu, Sobek82 napisał:

W 2018 miałeś już ultegrę r8000

Cytat z aukcji " Dokładne dane (geometria) są dostępne w katalogu Marki bulls z roku 2016/17 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 19:39, Mihau_ napisał:

1. 5k i nowa szosa na hydraulicznych tarczach w 2021 brzmi troszkę śmiesznie

chyba jednak można w tej cenie znaleźć przyzwoity rower https://www.bike-discount.de/en/radon-r1-disc-tiagra?

ktoś ma doświadczenia z marką Radon i z tym sklepem? warto? bo na papierze chyba wygląda to nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon to marka jak marka, zresztą chyba z cube ma coś wspólnego. W PL mało popularna bo nie ma krajowego dystrybutora

Bikediscount legitny sklep więc bez obaw

1 minutę temu, gorczanski napisał:

hyba jednak można w tej cenie znaleźć przyzwoity rower

formalnie to go nie ma i niby będzie za jakiś miesiąc

Kwestia tego co kto uznaje za "przywoity" rower. Tutaj masz 10kg masy i tiagrę. Wiadomo, że budżet na tyle pozwala ale "przyzwoicie" zaczyna być od 105 w górę kiedy masz już w miarę przystępną możliwość apgrejdu osprzętu. Kupując takiego radona jakiekolwiek wymiany nie mają ekonomicznego uzasadnienia, do ulepszenia byłoby totalnie wszystko, po prostu sprzęt do jeżdżenia i nie zajmowania się kwestiami technicznymi.

IMO tiagra to taka grupa z dvpy:D ani dla totalnego amatora ani dla kogoś kto bardziej ambitnie myśli o kolarstwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę rower do jeżdżenia, a nie do upgrade'u bo mnie to nie bawi, natomiast bawi mnie sama jazda. Do tej pory jeździłem na osprzęcie claris i nie miałem do niego zastrzeżeń, w zupełności wystarczył na wycieczki od 50 do ponad 100 km dwa, trzy razy w miesiącu. Mam jednak trochę kaski do zbycia i pomyślałem o nowym sprzęcie, który da jeszcze więcej radości z jazdy. Dodatkowo w starym rowerze mam kiepskie hamulce szczękowe bez możliwości wymiany na hydrauliczne, a okolica gdzie jeżdżę jest wymagająca, z mocnymi pojazdami i takimi samymi zjazdami. Podobnie jak przedmówca wydaje mi się, że tiagrę docenię. Czy naprawdę amator musi mieć coś więcej np. 105? Czy między tiagrą a 105 jest tak znaczna różnica czy chodzi tylko o tę możliwość upgrade'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gorczanski napisał:

Czy naprawdę amator musi mieć coś więcej np. 105?

Musieć nie musi. Jeśli nie miałeś clarisa i było ok + nie chcesz grzebać w rowerze to ci tiagra wystarczy

Godzinę temu, gorczanski napisał:

Czy między tiagrą a 105 jest tak znaczna różnica czy chodzi tylko o tę możliwość upgrade'u? 

Tiagra jest grupą 10 rzędową i jest p&p kompatybilna wyłącznie z gravelowym, 10 rzędowym grx 600. Nawet z żadną inną, szosową, starszą grupą 10s nie jest kompatybilna. Z grubsza to nie da się jej ulepszyć bo nie istnieje za wiele lepszych (gorszych w sumie też) części:D

105 ma już 11 rzędów, jest w pełni kompatybilne z dwoma wyższymi grupami czyli ultegrą i dura ace. Zarówno z ich obecnymi jak i wcześniejszymi generacjami, które miały 11s + gravelowy grx 11s. Czyli kupując obecną generację 105 jest ona w pełni kompatybilna z ultegrą 6800, ultegrą 8000, dura ace 9000, dura ace 9100, grx800. Dodatkowo ze starszą wersją 105 czyli 5800 również - więc masz np. możliwość włożenia tańszej kasety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mihau_ napisał:

Tiagra jest grupą 10 rzędową i jest p&p kompatybilna wyłącznie z gravelowym, 10 rzędowym grx 600.

A to akurat bardzo dalekie od rzeczywistości stwierdzenie...

Tiagra powstała na bazie projektu 11s... W całości jest taką grupą. Wszystko czym się różni od 105 to dwa kółka z ząbkami w prawej klamce... zmienione celowo bo tak pozycjonowana jest 4700. Możesz sobie mieszać 4700 z dowolnym elementem oficjalnie 11sto rzędowym.

Do tego żeby napęd w rowerze z tiagrą 4700 stał się napędem 11s... musisz wymienić nie wszystko.... tylko jeden element - prawą klamkomanetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki MIHAU_ za poświęcony czas, sporo mi pomogłeś, stwierdzam, że Tiagra na moje jeżdżenie mi wystarczy, natomiast na placu boju pozostawiam ostatecznie dwa rowery, mianowicie:

https://www.bike-discount.de/en/radon-r1-disc-tiagra?

https://www.scott.pl/produkt/1190/8224/Rower-Speedster-20-Disc

Wprawdzie Scott jest bez hamulców hydraulicznych, ale jednak z tarczowymi, na pewno prostszymi przy ewentualnym serwisowaniu mechanicznymi, poza tym przewaga jego polega na tym, że będzie na miejscu, a nie wysyłkowo jak Radon, no i wizualnie mi się bardziej podoba co też ma znaczenie, a obrazuje to ten filmik https://vimeo.com/475829487 piękny jest, nieprawdaż? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gorczanski napisał:

na pewno prostszymi przy ewentualnym serwisowaniu mechanicznymi

To nie do końca tak działa. Hamulce mechaniczne musisz podregulowywać w miarę ścierania się klocków, w hydraulice dzieje się to "automatycznie". Wymiana pancerzy/linek vs babranie się w oleju hydraulicznym wychodzi na jedno zarówno pod względem czasu jak i ceny. Za to przy hydraulice hamowanie masz o niebo lepsze.

Swoją drogą mam w szosie hydraulikę i jeśli miałbym to zmienić na mechaniczne tarcze to wolałbym już szczęki, w sumie to w ogóle chyba wrócę do szczęk.

IMO Radon > Scott

W ogóle tego speedstera masz namierzonego fizycznie?

Dochodzi też kwestia geometrii, radon to prawie "wyścigówka" a na scott będziesz miał bardziej wyprostowaną pozycję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety Panowie, zostałem sprowadzony na ziemię jeżeli chodzi o dostępność rowerów, a raczej ich brak, a sezon się zbliża, pojeździlem po sklepach stacjonarnych i dostępne fizycznie w moim rozmiarze są jedynie następujące modele:

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2036/scultura-300

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-1

https://www.specialized.com/pl/pl/allez-elite/p/133817

https://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/endurance/######f/######f-1-1-disc

Oczywiście zwiekszylem budżet. Do każdego się przymierzylem, kolejność od tego który mi się najbardziej spodobał. Szczerze powiem, że jakoś nie darzylem sympatią marki Merida, ale na żywo ta Scultura jest po prostu rewelacyjna, chodzi mi o wykonanie ramy i jej wygląd, zdjęcia nie oddają w ogole uroku. 9,4 kg w moim rozmiarze to chyba dobry wynik jak na opcję z hydrauliką? Z tego co wiem to świadczy o tym ze producent włożył trochę pracy w konstrukcje ramy i to faktycznie widać. Giant również świetny, ale czy tubeless nie będzie upierdliwy w trasie w razie przebicia opony? Nie potrzebuje też takich przeswitow na opony bo to ma być po prostu szosa. Spec mi się nie podoba, ale wstawiłem bo jest no i to spec. Fuji ogólnie ok ale zależy mi raczej na hydraulice. Faworyt zdecydowany to Merida, ale chciałbym się jeszcze poradzić szanownych forumowiczów co sądzicie, którą opcję warto wybrać, bo może ślepo patrzę na tę Meridę, ale zrobiła na mnie najwieksze wrażenie, jakość wykonania i wszelkie detale np. linki które nie ocierają o główkę ramy świadczą, że ktoś się postarał.  Nie wiedziałem też że Merida jest "designed in germany" myślałem że od A do z made in taiwan. Ceny katalogowe bez szans na upust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...