Skocz do zawartości

[Porównanie] Giant Trance 4


chudzinki

Rekomendowane odpowiedzi

Fulle z Deca to obecnie 1 zawiasy z punktami pośredniczącymi. Nadal to jednak bezdyskusyjnie 1 zawias jest. Nie bawili by się w kombinacje z tego typu zawiasem bo sami wiele lat temu stosowali kombinację Virtuala. Jest 1 zawias by było prosto i tanio. Jednak jak się nie ma doświadczenia w ujeżdżaniu rodzajów zawiasu to darował bym sobie sugerowanie się czy coś jest gorsze od innego. Z tych dwóch modeli z pierwszego postu bezdyskusyjnie brał bym Deca zamiast bardzo kiepsko wyposażonego Gianta. Zresztą pisałem już chyba nawet założycielowi tematu ile trzeba mieć PLN by kupić obecnie coś dobrego i nowego. Używanych Trance też jest masa i nadal będzie więc jest w czym wybierać. Z ramą kłopotów brak, zawias i łożyska bardzo trwałe więc trzeba jak już skupić się na reszcie. Lepiej kupić fajnie utrzymany, czasem doinwestowany rower niż byle co nowego. A ciekawych używek przybywa na rynku bo zmieniają się trendy i ludziska pozbywają się niektórych rowerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia nie można uogólniać tylko na podstawie rodzaju zawieszenia, które jest lepsze. Single pivot wcale nie musi gorzej działać od VPP. Mam Delta System i działa zauważalnie lepiej od Maestro czy DW linka ale to też kwestia umiejętnego dostrojenia zawieszenia do specyfikacji roweru. Na tym decathlonie nie jeździłem, więc się nie wypowiem, ale trance znam i to generalnie super rower. Jedynie szkoda, że oba modele mają cały czas stosukowo płaski kąt rury podsiodłowej, zdecydowanie lepiej się pedałuje mając trochę bardziej stromy kąt. 

Też uważam, że akurat takie "All mountain" to trochę grubo jak ma być płasko, może właśnie coś w kategorii 130mm, jakiś Trek Fuel Ex czy coś w tym stylu. Jak już ma być All mountain to obejrzyj Orbea Occam, bardzo fajny rower z nowoczesną geo, tylko to już będzie 29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @abdesign jak rozrysować oś obrotu, to wyraźnie widać że ona się zmienia wraz z kompresją koła(czerwona linia również przesunie się podczas kompresji zawieszenia). Razem da to prawie poziomy ruch koła podczas kompresji - im większa kompresja tym mniejsza krzywizna

image.thumb.png.8b5f4df73cba4b54537129793f714b52.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KrzysiekCH napisał:

Z mojego doświadczenia nie można uogólniać tylko na podstawie rodzaju zawieszenia, które jest lepsze. Single pivot wcale nie musi gorzej działać od VPP.

Też tak myślę, długo zastanawialem sie nad wyborem ramy/roweru i po pewnym czasie przestalem zwracac na to uwagę jako czynnik decydujący. 

Czy np. Kona Process 153 będzie gorsza od Whyta S150? Albo odwrotnie?

W testach zarówno Kona i Whyte zbierają dobre opinie, a Kona to jednozawias vs Horst w Whyte.

Na RR AM 100S z deca kawałek sie przejechałem, co prawda tylko po płaskim, odczucie pozytywne. Dlaczego nie kupiłem...prowadzenie linek, za diabla mi sie nie spodobało:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@komandosek nie wiem czemu brniesz dalej... Uczepiłeś się punktu zawiasowego w rejonie haka koła  i chyba to wpływa na ocenę. 4 zawiasy mają taki bajer czasem ale jest on niżej czyli poniżej haka. 

@wojtt80 tylko, że Kona to Kona a nie dajmy Dartmoor. Tak jak Dartmoor nie będzie Trekiem pomimo, że to 1 zawiasy bo ten drugi udoskonala swój patent latami. Vitrula też można wtopić jak w przypadku Krossa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, komandosek napisał:

 @abdesign jak rozrysować oś obrotu, to wyraźnie widać że ona się zmienia wraz z kompresją koła(czerwona linia również przesunie się podczas kompresji zawieszenia)

Chodzi o to że między osią koła, a ramą, wahacz ugina się na jednym zawiasie, mówimy o dolnej części. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tyfon79 napisał:

@wojtt80 tylko, że Kona to Kona a nie dajmy Dartmoor. Tak jak Dartmoor nie będzie Trekiem pomimo, że to 1 zawiasy bo ten drugi udoskonala swój patent latami. Vitrula też można wtopić jak w przypadku Krossa

Tak, tylko Dartmor nie ma punktu pośredniego, a Trek o ile się nie mylę robi zawias w osi koła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wojtt80 napisał:

Też tak myślę, długo zastanawialem sie nad wyborem ramy/roweru i po pewnym czasie przestalem zwracac na to uwagę jako czynnik decydujący.

No dokładnie nie ma tu za bardzo co filozofować, trzeba patrzeć na rower jako całość, najlepiej się przejechać i jednemu podpasuje Orange a innemu Santa, i tak jak napisał @Tyfon79spitolić można wszystko :-) co też niektóre firmy chętnie robią :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kemusi napisał:

Jeździłeś ? ;) 

Tak, tylko testowo co prawda ale pozwolili solidnie potestować. I Whyte 130 też. W sumie na obu miałem podobne wrażenie - dla mnie to rowery enduro. Nie zjeżdżają tylko spływają. Nie myślałem, że mogę sie na czymś tak pewnie czuć mimo mojego - co tu ukrywać - bardzo ograniczonego doświadczenia. Żadnego tam kopania w korbę, nic z tych rzeczy. Taki - z mojego punktu widzenia - latający dywan. 

Śmiesznie na podjazdach - czułem sie trochę jak na Zwifcie :D No ja sobie kręcę a on podjeżdża :) Spocić się trzeba ale nierówności terenu, korzenie absolutnie nie przeszkadzają. Nie mówię czy to źle czy dobrze - po prostu inaczej. Taki trochę byłem oddzielony od podłoża. Nie bawiłem się ustawieniami - jak mi ustawili pod wagę tak miałem. 

To co mi przeszkadzało to walenie pedałami w podłoże na nierównym terenie. Jednak niski BB i duży skok zawieszenia mają swoje konsekwencje. Podobno to standard w takich rowerach. No i trochę dziwnie na krótszej korbie niż moje 175. Mostek superkrótki i koło wywalone do przodu ale idzie sie przyzwyczaić, po prostu nieco mniej żwawy, cięższy na kierownicy za to piekielnie stabilny na zjazdach. 

Podsumowując: gdybym często jeździł w górach to bym po prostu wziął i kupił. No i to rower mający opinię niesamowicie dobrze zabezpieczonego pzred błotem - osłonięte łożyska, wkręcany suport. Podobno ludzie klną na chwyty ale mi jakos nie przeszkadzały : ) No tak, ale nie mieszakm w górach - stąd moje pytanie do @chudzinki. Bo jednak na mniej wymagające choc wciąż techniczne tereny mądrzej wybrac XC na sterydach wg mojej opinii.

Ale moje wrażenia to wrażenia jednak kogos przyzwyczajonego do XC. Natomiast na Neuronie i Sparku czułem sie świetnie i nie było tego "pontonowego" wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KrzysiekCH napisał:

obejrzyj Orbea Occam, bardzo fajny rower

Nie ten budżet.

Godzinę temu, Tyfon79 napisał:

Zresztą pisałem już chyba nawet założycielowi tematu ile trzeba mieć PLN by kupić obecnie coś dobrego i nowego

Przemilczę to tym bardziej, że nie o to pytam.

1 godzinę temu, Tyfon79 napisał:

Używanych Trance też jest masa i nadal będzie więc jest w czym wybierać.

Z tą masą to bym nie przesadzał.

Godzinę temu, abdesign napisał:

Nie zaśmiecajmy tematu

To akurat mnie interesuje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chudzinki napisał:

Z tą masą to bym nie przesadzał.

Masa to jest masa i nie ma nad tym co dyskutować. Jak wpiszesz określoną frazę to ile wyskakuje Trance a ile innych potencjalnych marek? To jest jeden z najpopularniejszych rowerów z swojej klasie jak idzie o rynek wtórny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, To_JaT napisał:

Aktualnei na olx jest około 60 ofert trance'ów z całej polski

To jak się ociepli zaczynam Tour de Pologne, trochę mi to zajmie :P. Myślicie, że będę jeździł po całej PL w poszukiwaniu roweru, za które większość oczekuje kosmicznych cen? Nie jestem zdesperowany. Mam na czym jeździć, a 50 km to MAX. gdzie mogę jechać obejrzeć rower, bo z doświadczenia wiem, że nie ma sensu jeździć dalej.

2 godziny temu, To_JaT napisał:

W okolicy 10km od mojego domu jest 8 ofert

W mojej nie ma ani 1 szt. W promieniu 30 km jest 1, a w promieniu 50 km jest kilka tylko nie mam pojęcia którą drogą do Bielska jest 50 km... Może lotniczą :rolleyes:.

11 godzin temu, Tyfon79 napisał:

To jest jeden z najpopularniejszych rowerów z swojej klasie

Nie przeczę, ale z tą masą to dalej uważam, że przesada.

Poza tym w znalezieniu roweru sobie poradzę. Mój temat dotyczy innej sprawy :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazja Trance 3 z 2017 r. za 6500 zł...

Rowerem, jeździłem tylko i wyłącznie po polnych i leśnych duktach, wokół Piotrkowa Trybunalskiego, czy dłuższe wycieczki rowerowe z przyjaciółmi i rodziną, wokół Zalewu Sulejowskiego.
Nigdy nie byłem z nim w żadnych górach, ani nie uczestniczyłem w żadnych zawodach typu MTB, DH, czy innych.
Rowerem również, nigdy nie jeździłem w czasie deszczu, czy tym bardziej po błocie.
Rower jest bardzo zadbany i jest moim "oczkiem w głowie".
Rama została oczywiście zarejestrowana na stronie Giant Polska i ma dożywotnią gwarancję.

Całkowity przebieg Trance'a, to dokładnie trochę ponad 1200 km, od nowości, według aplikacji Endomondo, którą zawsze używałem podczas jazdy.
Rowerem jeździłem w sezonie letnim 2018 i 2019. W roku 2020, przyjechałem nim tylko 100 km na wiosnę.
W listopadzie 2020, roku, rower został poddany bardzo skrupulatnemu serwisowi a mianowicie:
1. Wymieniliśmy seryjne hamulce na zupełnie nowe Shimano SLX.
2. Manetki od hamulca również są nowe, krótkie tzw. jedno palcowe
3. Hamulce zostały zalane świeżym olejem, odpowietrzone i wyregulowane - pracują bardzo płynnie.
4. Zamontowaliśmy nową sztycę regulowaną Gianta i linki, puściliśmy w ramie.
5. Zamontowaliśmy nowy daszek Kellys nad przednim kołem.
6. Zamontowaliśmy nowy koszyk Kellys i nowy bidon oryginalny Gianta (nawet ani razu nie był używany)
7. Zamontowaliśmy nowe pedały Dartmoore Stream Navy Blue.
8. Zamontowaliśmy nowe gripy Dartmoore limon.
Seryjne gripy Giant, również załączam.
9. Zamontowaliśmy zupełnie nowe opony :
- przód Maxxis High Roller II, 27,5 x 2,4 cala Tubeless Ready
- tył szersza Maxxis Rekon Plus, 27,5 x 2,8 cala Tubeless Ready.
Opony są na dętkach, ale oczywiście można je zalać mlekiem.
10. Obręcze zostały wycentrowane a szprychy naciągnięte.
11. Przedni amortyzator, jak i damper, zostały całkowicie rozłożone, wyczyszczone, zalane świeżym olejem i ponownie złożone na nowych uszczelkach.
12. Cały napęd, też jest całkowicie nowy a mianowicie jest nowa kaseta, nowe przednie zębatki i nowy łańcuch KMC X10.
Wszystkie modyfikacje, kosztowały mnie ponad 2500 zł.
Wszystkie ulepszenia zrobiliśmy "pod kolor".
Praktycznie cały rower został rozłożony a mianowicie, został zdjęty tylny trójkąt, całe zawieszenie, zdjęty widelec i "rozłożony" suport. Wszystko zostało wyczyszczone, nasmarowane, łącznie ze wszystkim łożyskami i przygotowane do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...