Skocz do zawartości

[koła] dt 370 wymiana na ratchet


grzechu2410

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , mam w swoim rowerze koła Dt X1900 , są na piastach dt 370. Jak wiadomo nie mają systemu ratchet tylko system na 3 zapadki . Czy opłacalna z jakiegoś powodu jest wymiana tego systemu na ratchet ? Koszt jako że części będę miał po kosztach to ok 300 zł ( bębenek, pierścień stalowy do  ratcheta , pierścienie ratchet 18t , wymiana , itd ..). Jeździłem na piastach 240  i 350 wiedz znam zalety tego systemu , nie wiem jak to będzie w przypadki 3-ch zapadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
5 godzin temu, grzechu2410 napisał:

z tąd ten temat

??????

Porównując piasty 350 z ratchet 18 lub 32 z piastą 370 stwierdziłem, ze nie ma przepaści. IMO wymiana zwykłego systemu na ratchet to zbędny wydatek .

Chyba ,że się ścigasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
5 minut temu, CoolBreezeOne napisał:

Jan się nie ścigam, ale 18T tak mnie wkurza w trudniejszym terenie, że...

18T ma kąt zazębienia 20 stopni, 32t- 10 stopni. Prywatnie nawet w trudnym terenie ciężko mi było zauważyć znaczącą różnicę po wymianie z 18T na 32T. Ale ja jeździć w terenie nie umiem.

Na szosie ten problem jest IMO mniejszy - przerwy w pedałowaniu są znacznie rzadsze niż w MTB. W Mavicach mam kąt zazębienia 9 stopni, w zimowych kołach z piastami Novateca- 14 stopni. W czasie jazdy różnica nie jest zauważalna - zresztą skupiamy się na innych sprawach niż kąt zazębienia.

Tu jest ciekawy artykuł w obcym jeżyku.

https://cyclingtips.com/2018/12/hub-tech-understanding-freehubs-and-points-of-engagement/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem się robi na ciasnych, technicznych agrafkach miedzy drzewami, skałami, na najbardziej miękkich przełożeniach gdy nie można wykonć pełnego obrotu korbą. Walczymy o równowagę a 20 stopni przekłada się na ponad 30 na korbie - sytuacje bardzo rzadkie ale ja np. w kilku miejscach takie mam. Poza tym - większy kąt zazębienia zupełnie nie przeszkadza.

BTW - nie pamietam jaki jest kąt w 370 ale chyba mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, durnykot napisał:

lub 32

36

10 godzin temu, durnykot napisał:

Prywatnie nawet w trudnym terenie ciężko mi było zauważyć znaczącą różnicę po wymianie z 18T na 32T. Ale ja jeździć w terenie nie umiem.

W naprawdę trudnym technicznie terenie, między 18t a 54t, jest przepaść. Jak to ma się do 36t to nie wiem. "Bardziej czuła korba" pomaga również w lotach i streetowych ewolucjach typu Danny MacAskill..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...