Skocz do zawartości

[3000-4000] cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszem i wobec szanownych użytkowników forum.

Chciałbym prosić o pomoc w rozwianiu wątpliwości dotyczących wyboru crossa w powyższym przedziale cenowym. Wolałbym raczej kupować coś na miejscu, więc jestem ograniczony do wskazanych poniżej 4 modeli :

1) Merida Crossway 300

 

rama CROSSWAY TFS II

Rozmiar ramy XS, S, M, L, XL

kolor MATT FOG GREEN (DARK GREEN)

waga 13,02 kg

widelec Suntour NCX-D LO

Piasta przód Shimano TX505

Piasta tył Shimano TX505

Przerzutka przednia Shimano Deore

Przerzutka tył Shimano Deore

Manetka przód Shimano Deore

Manetka tył Shimano Deore

Mechanizm korbowy FSA Alfa Drive

Wkład Suportu FSA TH-7420ST

Wolnobieg / kaseta Shimano HG500

łańcuch KMC X10

Oś przód QR

Szprychy Czarne stalowe

Obręcz MERIDA COMP TK

Opona przód Maxxis Overdrive Excel

Opona tył Maxxis Overdrive Excel

Dętki Lite

pedały VP VPE-891

Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10

Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10

hamulec przód Tektro M275

hamulec tył Tektro M275

Chwyty kierownicy MERIDA EXPERT EC

Kierownica MERIDA COMP CC

Stery MERIDA M2346 Neck

Mostek MERIDA COMP TK

Rozmiar mostka 95 mm-XXS/XS/S/M, 110 mm-L/XL

siodło MERIDA Cross Sport

Sztyca MERIDA TK

Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT

Klamka hamulcowa Tektro M275

cena - 3599 zł

   
   

2)MERIDA CROSSWAY 500

rama CROSSWAY TFS II

Rozmiar ramy XXS, XS, S, M, L, XL

kolor GLOSSY BLACK (MATT SILVER)

waga 12,42 kg

widelec Suntour NCX D-RL

Piasta przód Shimano TX505

Piasta tył Shimano TX505

Przerzutka przednia Shimano Deore

Przerzutka tył Shimano XT Shadow

Manetka przód Shimano Deore

Manetka tył Shimano Deore

Mechanizm korbowy FSA Alfa Drive

Wkład Suportu FSA TH-7420ST

Wolnobieg / kaseta Shimano HG500

łańcuch KMC X10

Oś przód QR

Szprychy Czarne stalowe

Obręcz MERIDA COMP TK

Opona przód Maxxis Overdrive II

Opona tył Maxxis Overdrive II

Dętki Lite

pedały VP VPE-891

Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10

Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10

hamulec przód Shimano MT-400

hamulec tył Shimano MT-400

Chwyty kierownicy MERIDA EXPERT EC

Kierownica MERIDA COMP CC

Stery MERIDA M2340 Neck

Mostek MERIDA EXPERT CC

Rozmiar mostka 80 mm-XXS/XS/S, 90 mm-M/L, 100 mm-XL

siodło MERIDA EXPERT TK

Sztyca MERIDA COMP CC

Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT

Klamka hamulcowa Shimano MT-200


cena - 4199 zł


3 ) KELLYS PHANATIC 50

rama KELLYS Crossforce Lite - tapered HT, internal routing, integrated kickstand mount
rozmiary ram S / M / L / XL
widelec SR SUNTOUR NVX HLO, 75mm, coil / Speed Lockout
stery semi-integrated
suport SHIMANO BB-ES300 Octalink
korby SHIMANO T521 Hollowtech Octalink (48x36x26T) - length 170mm (S), 175mm (M - XL)
manetki SHIMANO Deore SL-M6000 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO Deore T6000 (31.8mm)
przerzutka tył SHIMANO Deore T6000 (direct mount)
ilość biegów 30
kaseta SHIMANO CS-HG50-10 (11-36T)
łańcuch KMC X10 EL (114 links)
hamulce SHIMANO MT200 Hydraulic Disc
tarcze hamulcowe 160mm front / 160mm rear
dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-MT201
piasty SHIMANO TX505 Disc Center Lock (32 holes)
obręcze KLS Draft Disc 622x21 (32 holes / eyelets)
szprychy stainless steel black
opony SCHWALBE CX Comp - Puncture Protection 40-622 (700x38C) ReflectiveLine
wspornik kierownicy KLS CRX 70 adjustable - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / length 95mm (S - L), 110mm (XL)
kierownica KLS CRX 70 RiseBar - diam 31.8mm / rise 25mm / width 640mm (S - M), 660mm (L - XL)
chwyty KLS Token 2Density
sztyca KLS Active - diam 27.2mm / length 350mm
siodło SELLE ROYAL Lookin Sport Visual Royalgel
pedały NonSlip - alloy

cena - 3400 zł


4) UNIBIKE VIPER

 

RAMA

700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING / DAMSKA - 17",19", MĘSKA - 17", 19", 21", 23"

WIDELEC PRZEDNI

SR SUNTOUR NVX / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 75MM

KOMPLET STEROWY

AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

MECHANIZM KORBOWY

SHIMANO T521 / 48X36X26T / OSŁONA

SUPORT

SHIMANO OCTALINK ES300

PRZERZUTKA PRZEDNIA

SHIMANO DEORE T6000-L

PRZERZUTKA TYLNA

SHIMANO DEORE T6000 SHADOW

DŹWIGNIE PRZERZ./HAMULCA

SHIMANO DEORE T6000/DEORE M6100

KASETA / WOLNOBIEG

SHIMANO HG50-10 / 11-36T

ŁAŃCUCH

KMC X10

PIASTY

SHIMANO M4050 / 32H / CZARNE

HAMULCE

SHIMANO DEORE M6100 (DISC BRAKE)

OBRĘCZE

STARS / DISC / ZAKUWKI / CZARNE

SZPRYCHY

SAPIM LEADER / NIERDZEWNE / CZARNE

OPONA PRZEDNIA / TYLNA

SCHWALBE SMART SAM / ACTIVE / 28X1.65

DĘTKA

SCHWALBE / AV

BŁOTNIKI

-

PEDAŁY

UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA

KIEROWNICA

ZOOM / RISER / 31.8MM

CHWYTY KIEROWNICY

RASSO ERGONOMIC / ALU LOCK

WSPORNIK KIEROWNICY

UNO UP / REGULOWANY / 31.8MM

WSPORNIK SIODŁA

SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY

SIODŁO

LOOKIN ATHLETIC CLASSIC / ROYAL GEL

PODPÓRKA

STANDWELL / ALU / REGULOWANA

cena : 3499 zł

 

 

Merida Crossway 300, Unibike Viper i Kellys Phanatic praktycznie są w tej samej cenie, Merida 500 już jednak około 700 zł droższa.  Czy któryś z tych rowerów przewyższa inne pod względem specyfikacji/geometrii (i czy ewentualnie Merida 500 jest warta dopłaty tych kilkuset złotych względem reszty?) Na moje amatorskie oko rowery dość podobne, więc pozostaje mi poprosić o radę ekspertów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mne zaskakujaco dobrze wypada Unibike Viper - jak na ta cene zaskakuje pełna grupa deore ( przerzutki i hamulce).

Na jazde po miescie i wycieczki po okolicznych lasach i szutrach dośc dobry wybór. nie moge znależć jednak informacj o masie - amortyzowany wspornik  siodełka i regulowana kierownica swoje waża - z drugiej strony jak chcesz odchudzac to zawsze moozna wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś znalazłem wagę Vipera z tamtego roku - 14,50 kg :) , wagowo do Meridy raczej nie ma startu. W sumie szukam roweru na takie dłuższe jazdy (100+km), próbowałem gravela, ale pozycja była nie dla mnie (trochę za bardzo w kierunku szosy), więc kieruję się w stronę crossa. Dominują u mnie raczej asfalty, ale zdarzają się również wyjazdy na dziurawe drogi, gdzie brak amortyzacji był jednak bardzo odczuwalny w gravelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viper wypada bardzo dobrze, i to solidny rower. Szkoda że nie bierzesz pod uwagę Giant, bo tam za 4000 można mieć powietrzny widelec. 

Z drugiej strony gdyby na starcie zmienić go w Viperze to wtedy bije wszystko na głowę osprzętem. Albo jeździć na tym co jest póki co, zwłaszcza jeśli dominuje asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pumpernikiel1 napisał:

Gdzieś znalazłem wagę Vipera z tamtego roku - 14,50 kg :) , wagowo do Meridy raczej nie ma startu.

Zmieniajac regulowany mostek na standardowy - i amortyzaowana sztyce na zwykłą jak nie potrzebna waga około kilograma w dół.

 Regulowany mostem pozwoli Co zobaczyc jaka pozycja dla Ciebie odpowiednia, a wymieniając na zwykły pozniej jaki Ci Bedzie pasował sprzedajac stara jesteś bez kosztów.

Dla mnie hamulce w tym Unibiku to szok i niedowierzanie - same one kosztuja ponad 500+ - bez tarcz oczywiście. To już dośc dobre hample. W tym przedziale cenowym takich nie spotkałem jak dotąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych rowerów też skłaniałbym się ku Unibike. Zależy też ile ważysz, jeśli dużo to wspomniane hamulce na pewno się przydadzą, a 14,5 kg nie będzie aż tak przeszkadzać. Poza tym rowery są całkiem podobne. Z Merid to wybrałbym tańszą i wymienił amortyzator na powietrzny. Kellys ma najbardziej sportową geometrią, ale nie jest to duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi.

Ważę raczej niedużo (ok. 85 kg przy wzroście ~185 cm), więc pewnie wszystkie hamulce dadzą radę, chociaż fajnie, że faktycznie Viper ma takie mocne, jak wspominacie.

Trochę mi wadzi, że Unibike nie puścił wszystkich linek w ramie - na tym polu  wygrywają akurat Meridy i Kellys.

A mam pytanie jeszcze odnośnie mechanizmu korbowego i piast. W Meridach jest FSA Alfa Drive, a w Kellysie i Viperze Shimano T521 - czy na tym polu można powiedzieć coś na korzyść jednego czy drugiego rozwiązania?

Piasty w Viperze (M4050) z tego co sam wyczytałem z wyższej grupy niż w reszcie (TX 505) - czy w tym przypadku też można mówić o dużej różnicy na korzyść pierwszej czy raczej będzie to praktycznie niezauważalne dla laika?

A z amortyzatorem powietrznym, to szczerze mówiąc nie byłem przekonany, bo jak pisałem - raczej jestem laikiem i wolę prostsze rozwiązania, a wydaje mi się (może błędnie), że powietrzny amor wymaga jednak więcej uwagi i nie wiem, czy przy mojej wadze będzie wyraźnie widoczna różnica w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pomogłeś autorowi tematu :D "Mam polecam". 

Teraz, pumpernikiel1 napisał:

Piasty w Viperze (M4050) z tego co sam wyczytałem z wyższej grupy niż w reszcie (TX 505) - czy w tym przypadku też można mówić o dużej różnicy na korzyść pierwszej czy raczej będzie to praktycznie niezauważalne dla laika?

A z amortyzatorem powietrznym, to szczerze mówiąc nie byłem przekonany, bo jak pisałem - raczej jestem laikiem i wolę prostsze rozwiązania, a wydaje mi się (może błędnie), że powietrzny amor wymaga jednak więcej uwagi i nie wiem, czy przy mojej wadze będzie wyraźnie widoczna różnica w działaniu.

Korba lepsza będzie w Unibike/Viper, bo jest mocowana na wielowypust. Suport powinien być trwalszy, oś sztywniejsza, serwis wygodniejszy. 

Piastami bym się nie przejmował, między nimi są niewielkie różnice. Jedne i drugie zadbane posłużą latami. 

Co do amortyzatora - w działaniu będzie spora różnica jeśli chodzi o wpływ na komfort jazdy, w trwałości też, bo dopiero powietrzne mają trwalsze, teflonowe tuleje. Ale z drugiej strony jeśli nie chcesz o niego dbać to lepiej tania sprężyna :) Pisałeś też że sporo będziesz jeździł po asfalcie a tam różnica jest mniej odczuwalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...