Skocz do zawartości

[wybór roweru] do 10-12 tysięcy - trekking.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chciałbym uprzejmie prosić o poradę dotyczącą doboru roweru dla mężczyzny w wieku 73 lat. Ojciec jeździ aktywnie na rowerze od 30 lat. Objeździł całą Polskę i praktycznie całą Europę. Kilka lat temu przejechanie w weekend 200-300 km nie było dla niego żadnym wyczynem. Niestety stan zdrowia nieco się pogorszył i opadł z sił. Nadal jednak jeździ na zloty kolarskie jednak nie zawsze pokonuje całą trasę. Do tej pory jeździł na rowerach Authora. Trasy jakie pokonuje to generalnie asfalt, szutry i drogi polne, żadnych ekstremalnych przygód. Przedni amortyzator byłby atutem (do tej pory miał we wszystkich). Dużo czytałem na tym forum na temat rowerów z silnikami Boscha CX oraz o bateriach. Mam założony budżet tak do 12 tysięcy. Nie mam pojęcia żadnego jaka marka i silnik. Proszę o poradę i pomoc.

Radek

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Ale o co pytasz ? O konkretny model ? Przejrzyj oferty firm rowerowych i na pewno coś znajdziesz . Inna sprawa że z dostępnością może być różnie . Silnik Bosch CX jest ok ale jak pewnie wyczytałeś do jazdy bez prądu średnio się nadaje - stawia spory opór . Równie dobry będzie silnik Yamahy albo ogólnie chwalony shimano . Mało ludzi jeździło na wszystkich trzech więc ciężko znaleźć bezpośrednie porównanie , poza tym potrzeby i oczekiwania ludzi są różne . Te trzy marki robią silniki ( systemy wspomagające ) od dawna i ich produkty są dobre .

Z polskich firm elektryki robi na pewno Unibike i  Kross . Z zagranicznych Trek ( ale raczej będą ponad budżet ) , merida , giant , cube , kellys ....  i pewnie wiele innych .  Ja preferuję kupowanie roweru w realu ale dla rozeznania 2 linki

https://www.rowerystylowe.pl/c-251/rowery-elektryczne

https://rower.com.pl/rowery-elektryczne-641

W tym drugim kiedyś Uniwegi i Haibiki miały dobre ceny .

Aha i uwaga ogólna . Ja zastanowiłbym się czy wybrać rower z klasyczną męską ramą czy obniżoną .

Jak znajdziesz coś co cię zainteresuje to wklej linki , ktoś na pewno oceni .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
sznib
8 godzin temu, WaGiant napisał:

więc ciężko znaleźć bezpośrednie porównanie

Jest, jest, ciężka robota Puklusa:

 

ale prawdę mówiąc trochę się naszukałem tego tematu, bo nikt nie podpiął, ale już to nadrabiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Unibike Tracker, aczkolwiek to nowy model także nikt nie miał z nim styczności. . Z silnikiem STEPS - w ten bym celował. Działa bardzo płynnie i "nieodczuwalnie", a po rozładowaniu baterii stawia minimalny opór. Sam rower też wygodny, podobnie jak tańszy model Rapid. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, WaGiant napisał:

Ale o co pytasz ? O konkretny model ?

Nie, nie chodzi mi o konkretny model. Chciałbym dokonać optymalnego wyboru w określonej wcześniej cenie.

11 godzin temu, WaGiant napisał:

Silnik Bosch CX jest ok ale jak pewnie wyczytałeś do jazdy bez prądu średnio się nadaje - stawia spory opór . Równie dobry będzie silnik Yamahy albo ogólnie chwalony shimano .

Przeglądałem podane przez Was linki. Napaliłem się trochę na Boscha CX - z porównania jakie zrobił Kemusi wypada bardzo dobrze. Skoro jednak przy "martwej" baterii stawia opór to może jednak napęd Shimano? czy e7000 jest podobny co do zalet i wad do e8000? Kupuję dla ojca chyba już ostatni rower więc może się jednak "napnę" budżetowo... Kształt ramy ma znaczenie drugorzędne... W obecnym Autorze ma chyba obniżoną ramę...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Generalnie na e bikach jeździ się na prądzie . Ja mam doświadczenia z boschem który jak napisałem daje wyczuwalne  opory . Na płaskimi i twardym czasem wyłączam wspomaganie ale przejechanie np 10 km bez prądu jest irytujące . Łatwiej i szybciej na zwykłym . Ponoć shimano i yamaha dają mniejsze opory ale jednak dają . Myślę że sytuacja z jazdą bez prądu wygląda podobnie bo oprócz oporów silnika jest jeszcze waga - ponad albo dobrze ponad 20 kg .

Co do silników nie napalaj się na CX , najmocniejszą Yamahę czy shimano . Te najmocniejsze wersję są do rowerów górskich i tam ma to sens . W turystycznych często stosuje się słabsze wersje bo w niegórskim terenie są wystarczające . Pisząc o mocy nie mam na myśli W bo zawsze jest 250 , ani Vmax bo zawsze 25km/h tylko moment .

Unibike tracker o którym pisał Mike to wg opisu rower MTB . Chyba nie o taki ci chodzi . Natomiast Rapid ma w tej cenie sensowną specyfikację .

https://immotion.pl/rowery-elektryczne/706-rower-elektryczny-unibike-rapid-gts-9.html

Link jest do modelu z poprzednich lat ale widać jak wygląda .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem to: https://mocnerowery.pl/haibike-sduro-trekking-40-ls.html

i to: https://www.rowery-elektryczne.pl/produkt/618/rower-elektryczny-ecobike-mx500

Z tym, że Ecobike będzie dostępny od maja. Nie słyszałem o silnikach Ananda... (w sumie to niewiele słyszałem w ogóle o silnikach do e-rowerów) no i ogniwa LG.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

No właśnie , chyba nikt nie słyszał . Pomijam fakt że rower który wspomaga ( a może sam jedzie ) do 50km/h będzie na publicznych drogach nielegalny . Moment obrotowy z kosmosu. W CX 2 i 3 gen jest 75 Nm i te silniki były uznawane za mocne . Tak naprawdę taki moment CX uzyskuje tylko w najmocniejszym trybie , a ja jeżdżąc w górach w praktyce z niego nie korzystam . Czyli taki ( 136Nm ) moment w rowerze turystycznym jest zupełnie niepotrzebny .

Haibike jest ok i jako rower i elektrycznie  ale ma nietypowy jak na trekkinga rozmiar koła i szerokie opony . Komfort i zwrotność wzrośnie ale osiągi mogą spaść . Choć to też od rodzaju bieżnika zależy , nie znam tych opon . To chyba model z poprzedniego roku bo na 2021 4ka ma nieco gorszą specyfikację ale jest tańsza i nadal akceptowalna .

https://www.haibike.com/pl/pl/rowery-elektryczne/erowery-trekkingowe/trekking-4-pl1175?id=45092148

Aha , oczywiście zdajesz sobie sprawę że ramy mają rozmiary , jak buty . Chcesz kupować przez neta ? Ja jednak radził bym przymiarkę czyli szukanie roweru w miarę blisko domu .

I jeszcze jedna uwaga - w e bikach stosuje się ( przeważnie ) jedno tarczową korbę . Z punktu widzenia roweru trekkingowego średnoi dużą . 38 zębów to dokładnie tyle ile ma środkowa zębatka klasycznej trekkingowej korby 48-38-28 . Pytanie na jakich przełożeniach lubi jeździć tata ? Jeśli pociskał tylko z blatu to może być trochę miękko .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokazałem rower z silnikiem Ananda tylko dlatego, że mniej więcej mieści się w moim budżecie. Nie chodzi mi tu w żadnym wypadku o prędkości powyżej 25 km/h (nawet przez myśl mi nie przeszło żeby odblokować moc)  Zwróciłem uwagę na moment obrotowy właśnie ze względu na to, że jest tak wysoki i miałem podejrzenia czy nie jest to "podkręcone" tylko ze względów marketingowych.

Tak, zdaję sobie sprawę, że są rozmiary ram i kół. Najpierw chciałem wybrać markę i ewentualnie silnik a później dobierać rozmiar ramy. Generalnie ojciec jeździ na oponach dosyć wąskich - szosa, drogi szutrowe. Gdybym już wybrał rower to oczywiście chciałbym go dotknąć przed zakupem, dlatego będę szukał wybranego modelu w sklepach stacjonarnych. Wolałbym też kupić rower z "elektryką" znanej marki aby nie było problemu z serwisem i ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi. Mieszkam na Śląsku (Gliwice) więc ze znalezieniem sklepu stacjonarnego w pobliżu nie będzie raczej problemu.

Jeżeli dobrze zrozumiałem Wasze porady to powinienem się kierować w stronę rowerów z silnikami Yamahy, Boscha lub Shimano - nie będę wyszukiwał "wynalazków". Przeglądając różne marki zauważyłem, że niektóre są "gołe" - bez bagażnika i błotników a niektóre już ten osprzęt mają. Pytanie: czy do ramy elektryka podejdą bagażniki z klasycznego roweru? (bo chyba nie). Na to też będę zwracał uwagę, gdyż ojciec często jeździ z jukami (przód, tył) no i błotniki są niezbędne również. Dlatego gdybym miał wybierać rower z troszeczkę gorszą specyfikacją elektryczną ale z osprzętem typu bagażniki i błotniki a rowerem lepszym "napędowo" ale "golasem" to wybrałbym ten pierwszy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Bez problemu wszystko zamontujesz, o ile rama będzie miała otwory (a nie ma powodów dla których nie miałaby mieć). 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do silników, mam z cx i bez i różnica  jest wyczuwalna dosyć mocno, ale to dopiero pod solidne górki, oba stawiają opór i jazda na tym bez prądu to może nie katorga, ale na pewno udręka ,jak wiatr w twarz lub lekka górka to już jest katorga .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cześć!
Sprawa taka - ojciec wynalazł jakiegoś kolegę - turystę kolarza (84 lata), który zaoferował mu swój rower do sprzedania. Pan ten ze względu na swój wiek oraz fakt, iż rower jest dosyć  ciężki chce go sprzedać. Dostałem właśnie maila z opisem roweru. Jak się okazało jest to zwykły rower z dołożonym napędem. Bardzo proszę o ocenę czy konstrukcja ta jest warta ceny, jakiej życzy sobie kolega ojca.

Tak, wiem,  że celowałem w rower za 10-12 tysięcy jednak ojciec nie chce słyszeć o wydawaniu takiej kasy. Rozpuścił więc wici wśród swoich znajomych i teraz dostaję takie "fantastyczne" oferty... A ja chcę mu kupić porządny rower. (Z tego co wybadałem to celowałbym w Haibike Trekking 3.0 lub 4.0)

Witaj, poniżej opis techniczny roweru UNIBIKE Viper M-19 zakupionego w marcu 2018r.

Rama aluminiowa, sztywny widelec. Przerzutki przedni i tylna Shimano Deore, kaseta Sh, Deore 9 - 36, hamulce Sh.Alivio V-Brake, obręcze aluminiowe wzmocnione czarne, opony Marathon 28 cali, kierownica aluminiowa z wspornikiem możliwość regulacji, siodło Atletic Class   Royal  Gel miękka amortyzacja. Wyposażenie: błotniki, bagażnik, lampy przednia, tylna, klipsy z paskami, torebka podsiodłowa, pompka,licznik.  Koszt zakupu \rachunek\ 2710 zł. Moja cena 50% 1300 zł. Elektryczny zestaw napędowy ECOBIKE z silnikiem 350 W tył. bateria na ramę 16 Ah na jednym ładowaniu 80-120 km.

Waga roweru z akumulatorem 24,5 kg, bez akumulatora 21,5kg.

Zestaw kupiłem w listopadzie 2018  koszt 3900 zł. Moja cena 50% 1950 zł. Razem cena roweru 3250 zł.

SAM_0085.JPG

Edytowane przez Radek_W
Dodanie zdjęcia
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Zacząłeś z wysokiego C , a teraz ....  

Ja bym tego nie kupił . Nie powiem czy 3250 to dobra czy zła cena . Nie znamy stanu roweru - napęd , obręcze itd . Nie wiemy co przeszedł . Nie wiemy w jakim stanie jest silnik i co w ogóle jest wart , nie wiemy ile lat ma aku i ile razy był ładowany . Nie wiemy też kto i jak przeprowadził konwersję .  Wiemy że rower ma hamulce V , a to średnio przy wadze ponad 24kg , wiemy że ma sztywny wideł .  Oryginalnie rower na pewno miał amor , a ten sztywny nie wygląda jakoś szczególnie solidnie . Zresztą pisałeś że tata woli z amorem .

No nie . To już raczej poradziłbym kuno nowego roweru za ok 3tyś ( wydaje mi się że Unibike ze względu na sporą dopuszczalną wagę jak najbardziej się nadaje ) i konwersję . Wyjdzie sporo drożej od tej używki ale i tak dużo taniej niż 12 tyś .

A może jednak poszukasz tego e-unibika Rapida ?  A jeśli ma być taniej , z silnikiem w piaście to może coś takiego ? https://www.rowery-elektryczne.pl/produkt/267/rower-elektryczny-ecobike-livigno-19

Nie znam tych rowerów ale firma na rynku jest od wielu lat więc może jakieś opinie znajdziesz . Silniki Bafang  są  dość popularne i na pewno znajdziesz o nich opinie .  

Edit - ja wolałbym od tego ecobika chyba coś od krossa  - https://kross.eu/pl/rowery/ebike/ebike-trekking

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha, no więc właśnie. Też się będę upierał przy nowym rowerze. Ojciec przestraszył się ceny ale to nie jest przedmiotem dyskusji. Ten wynalazek też mi się nie podoba. Oglądałem sobie Krossy. Trans Hybrid 4 jest całkiem fajny. Tak czy siak na pewno kupię mu nowy rower. Chodzi mi o potwierdzenie, że takie wynalazki i to używane to raczej ryzyko.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Ryzyko, i to całkiem spore. O ile nowy rower z silnikiem Bafang, pokroju tego Ecobike czy Unibike Optima można brać pod uwagę przy niskim budżecie to na pewno nie pchałbym się w takie wynalazki. 2 tysiące drożej jest już nowy rower z silnikiem w piaście. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...