Skocz do zawartości

[rower] XC 500 czy AM 100s


Takefuso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mierze się aktualnie z następującym dylematem? XC 500 czy AM 100s
Troszke poczytałem i mniej więcej już wiem że wybór będzie midzy tymi dwoma modelami. 
Teraz który wybrać? Byłem zdecydowany na XC 500 jednak po czasie zaczałem się zastanawiać czy to będzie optymalny wybór? 
Ścigać się nie zamierzam, potrzebuje roweru jak najbardziej uniwersalnego aby dawał frajde. 
Z tego co czytałem w innych tematach pozycja na XC jest dość wyciągnięta i pochylona do przodu, ponadto oferuje chyba mniej komfortu jezeli chodzi o tereny bardziej górzyste. 

Z drógiej strony AM który jest cięższy i będzie na pewno gorzej podjeżdżał.... Z drugiej stony chyba daje większy komfort i ma większy wachlarz możliwości. Jak przjdzie mi ochota zeby wybrac się w góry to będę mógł bez najmniejszych obaw go zabrać, jak trzeba będzie pojezdzić po trasach bardziej płaskich czy nawet asfalcie też da sobie rade.

Może ktoś podpowie coś ciekawego? 
Czy XC 500 da sobie rade w górach?
Czy AM 100s to nie będzie totalna mordęga jezeli przyjdzie przejechać 50 km asfaltem lub pokonac kilka podjazdów na trasie? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
bogus92

@Takefuso przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, czy roweru będziesz używał w terenie w którym hardtail sobie nie poradzi.

Różnice w osprzęcie pomiędzy tymi rowerami są dosyć znaczące. AM 100S na pewno będzie bardziej komfortowy pokonując nierówności terenu, będzie gorzej podjeżdżał, ale lepiej zjeżdżał. Różnica jest zauważalna w cenie, jeśli to ma dla Ciebie znaczenie, różnica będzie także w serwisie, zawsze full będzie droższy od HT (dodatkowy amortyzator/damper, łożyska i tuleje tylnego zawieszenia).

Na pewno na płaskich odcinkach full będzie odstawał od hardtaila szybkością i zwinnością, nadrobi za to w trudniejszych warunkach.

Pozycja na XC500 nie jest jakoś przesadnie wyciągnięta, a w razie czego jest jeszcze pole do manewru. Wystarczy sztyca bez offsetu czy zmiana mostka na krótszy o 10-20 mm.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chudzinki
W dniu 16.01.2021 o 17:02, Takefuso napisał:

Mierze się aktualnie z następującym dylematem? XC 500 czy AM 100s

W dniu 16.01.2021 o 17:02, Takefuso napisał:

potrzebuje roweru jak najbardziej uniwersalnego aby dawał frajde.

 

22 minuty temu, komandosek napisał:

Szukalbym coś w stylu xc100s

Dlaczego tak piszesz? Czy AM nie będzie jednak bardziej uniwersalny? 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Takefuso Mam 2 pytania pomocnicze :)

Czym są dla Ciebie góry? Czy to jazda po szlakach rowerowych? Łatwych szlakach pieszych? Czy może po wszystkim co się da ;) wraz z specjalnie wytypowanymi zjazdami rowerowymi. Przewyższenia rzędu 10-15% czy raczej 20-30% (zarówno zjazdy jak i podjazdy) itp.

Co dla Ciebie znaczy że "rower nie daje rady"? Czy to że nie zjedziesz po szlaku z kamieniami wielkości telewizorów? Czy jak rower zjedzie po takim szlaku, ale na niego nie wjedzie to daje radę czy nie? Czy raczej nastawiasz się na zjazdy i nie przeszkadza Ci wypychanie roweru czy ogólnie na jazdę z może trochę wolniejszymi zjazdami?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej zależy mi na tym aby było komfortowo i wydajnie.
Zdaje sobie sprawę że na XC 500 czy ogólnie hardtailu da rade przejechać praktycznie wszystko tylko czy nie będzie mi wygodniej i przyjemniej na fullu?
AM pośmigam po leśnych ścieżkach, prostych szlakach i jak przyjdzie ochota czy okazaja na coś trudniejszego to też w mi będzie wygodniej.
XC będzie lżejszy i zwinniejszy. Dam rade nim wszystko pojechać ale zapewne nie przy takim komforcie jak na AM.
Ścigał się nie będę. Wiec chyba więcej przemawia za AM.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jesteś w sytuacji jak ja rok temu. Wybrałem AM. I to była bardzo dobra decyzja. Uwielbiam ten rower. Jak kupisz fulla to efekt jest taki, że szybko przestaje cię cieszyć jazda po plaskaczach. Zaczynasz mieć frajdę z jazdy w terenie trudnym i w górach. Ogromną frajdę. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkg

A gdzie dokładnie będziesz jeździł na tym rowerze ? Nie napisałeś a to najważniejsze !

Te oba rowery są po prawie przeciwnej stronie - coś jak wybór między Toyotą Celica a Toyotą Land Cruiser - prawie ścigacz i solidny samochód terenowy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
bogus92

@Takefuso weź pod uwagę, że o ile AM będzie lepszy w dół, tak pod górę będzie trudniej z racji geometrii, więc przynajmniej teoretycznie nie wszystko co podjechałbyś na XC podjedziesz na AM.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas nie mowimy o zawodach, ściganiu się i urywaniu sekund.  Jeżeli tak to dla typowego amatorskiego wykorzystania nie widzę wielkiej różnicy w podjeżdzaniu między tymi dwoma rodzajami rowerów. Natomiast w komforcie jazdy po bezdrożach i wertepach, zdecydowane plusy na rzecz fulla. 

Edytowane przez abra
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ale to muszą być wielkie bezdroża i wielkie wertepy żeby 150mm skoku objawiło swoje skrywane zalety :D To prawie zjazdówka - inaczej kloc i dodatkowo bez hamulców. Nie podają długości ramion korby ale podejrzewam, że 170. To też może być szokiem. To rower na ostre zjazdy, w łatwiejszych warunkach będzie słabo.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez kloc? Bo na zawody xc się nie nadaje? 

 Wg mnie jeżeli przyjmiemy kryterium autora wątku, to sensowne wady roweru typu full w stosunku do HT trzeba przyjąć, że jest droższy, ma więcej elementów do serwisowania i popsucia się, bardziej kradną. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkg
W dniu 16.01.2021 o 17:02, Takefuso napisał:

jak trzeba będzie pojezdzić po trasach bardziej płaskich czy nawet asfalcie też da sobie rade.

O tych kryteriach piszesz ?

Kloc to kloc - mało zwrotny, ciężki, bujający, walący pedałami o podłoże, z przednim kołem wywalonym do przodu na kilometr - no kloc, co tu pisać. Świetny do zjazdów endurak. Ale w lesie, na ścieżkach w umiarkowanym terenie są lepsze rowery.

PS: Jest tani - to wielka zaleta !

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyolbrzymiasz :D. W zasadzie mocno wyolbrzymiasz. Jeżdżę na AM i mam też inne rowery i na asfaltach nie ma dramatów o jakich piszesz, porównanie mam. No ale może trzeba tak pisać. Niech sobie kolega pytający wysączy z tej naszej dyskusji kwintesencję .:o

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkg

To się przejedź na twardym na ścigaczu XC :) Albo  po mieście Land Cruiserem. Nie piszę tego, żeby kolegę odwieźć od zamiaru ale żeby przywrócić proporcje. 

Toż to prawie zjazdówka.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Takefuso napisał:

Najbardziej zależy mi na tym aby było komfortowo i wydajnie.
Zdaje sobie sprawę że na XC 500 czy ogólnie hardtailu da rade przejechać praktycznie wszystko tylko czy nie będzie mi wygodniej i przyjemniej na fullu?
AM pośmigam po leśnych ścieżkach, prostych szlakach i jak przyjdzie ochota czy okazaja na coś trudniejszego to też w mi będzie wygodniej.
XC będzie lżejszy i zwinniejszy. Dam rade nim wszystko pojechać ale zapewne nie przy takim komforcie jak na AM.
Ścigał się nie będę. Wiec chyba więcej przemawia za AM.

Lekki full spełni wszystkie wymagania bez kompromisów. XC900s? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...