Skocz do zawartości

[do miasta] szukam do 15.000 PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. szukam roweu i z gory dziekuje za pomoc.

przeznaczenie roweru - dojazd do pracy, wiec raczej rower miejski. fajnie zeby mial z przodu jakis amoryzator bo czesto po drodze trzeba jechac po wertepach :(

pytanie co najlepiej kupic w cenie do 15.000 PLN, jakie firmy brac pod uwage? jaka baterie wybrac najlepiej i dlaczego? 

z gory dzieki za propozycje i pomoc.

Bardzo mi sie podobaja rowery marki kona:

1. https://www.konaworld.com/dew_e_dl.cfm albo https://www.konaworld.com/libre_el.cfm

chetnie uslysze inne opcje. 

dzieki i pozdrawiam

Edytowane przez dawidowo
dziwne odpowiedzi
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo rozumiem cel Twojej wypowiedzi.

szukam porady przy zakupie roweru a nie taczki. 

jesli cos jest niejasne to zawsze mzna podpytac. pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkg

Możesz mieć co chcesz ale jeśli pytasz o dobre auto terenowe które jest ścigaczem torowym to sie nie dziw :) Problem nie w tytule tylko w rozstrzale typów. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

To bierz coś z prostą kierownicą. Pozycja jest bardziej wyprostowana, lepsza widoczność, lepsze hamowanie, lepsze prowadzenie roweru. 

Shimano STEPS to bardzo dobry napęd. Więc jeśli nie ta Kona to coś innego z tym silnikiem. 

Co do amortyzatora - to dwa razy bym to przemyślał. Dobry widelec - jak tutaj, karbonowy, w połączeniu z szerokimi oponami zapewnia wystarczające komfort jazdy, nawet po wertepach. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, MikeSkywalker napisał:

To bierz coś z prostą kierownicą. Pozycja jest bardziej wyprostowana, lepsza widoczność, lepsze hamowanie, lepsze prowadzenie roweru. 

Shimano STEPS to bardzo dobry napęd. Więc jeśli nie ta Kona to coś innego z tym silnikiem. 

Co do amortyzatora - to dwa razy bym to przemyślał. Dobry widelec - jak tutaj, karbonowy, w połączeniu z szerokimi oponami zapewnia wystarczające komfort jazdy, nawet po wertepach. 

dziekuje, milo sie czyta konstrutywna wypowiedz :) 

widze teraz Gazelle rower:  https://www.gazellebikes.com/en-us/models/ultimate, dobre ma bardzo recenzje. 

zastanawiam sie czy 8 biegow wystarczy czy lepiej 10. 

no i dobra opcja sa te w piascie, ale niestety nie widze dobrych wysokich modeli. 

dzieki za porade.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jak to powiedział klasyk - są plusy dodatnie i plus ujemne. Jak jeździsz cały rok, w każdych warunkach to napęd jednorzędowy i piasta z biegami są dobrym rozwiązaniem. Zwykła kaseta teraz, w zimie strasznie się brudzi, przez to napęd działa średnio i wszystko mocniej się zużywa. Plus dodatkowy że można zmieniać biegi na postoju. No i elektrycznie sterowane piasty dają możliwość stosowania "automatycznej" skrzyni biegów, ale mnie ten tryb w STEPS jakoś nie przypadł do gustu. 

Jeśli jeździsz przy lepszej pogodzie to śmiało można iść w kasetę, prostsza w obsłudze, dużo łatwiej zdjąć koło do zmiany dętki, większy zakres przełożeń w przypadku zastosowania kasety o sporym zakresie, co na górkach ma znaczenie. Nie trzeba naciągać łańcucha, ale też brudny z piachu, soli etc działa gorzej. 

Co do Boscha - mam wrażenie że po tym jak przekroczy się 25km/h albo z rozładowaną baterią stawia większe opory jak Steps, ten drugi działa też tak jakby delikatniej i mniej odczuwalnie. Musiałbyś spróbować jazd testowych na jednym i drugim, przy takim budżecie na rower szkoda kupować bez spróbowania czy sugerując się tylko opiniami innych. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Co do Boscha to faktycznie przy jeździe bez prądu dale odczuwalny opór . Da się jechać ale bezprądowa jazda na dłuższych dystansach ( tzn 10 -20 km ) nie ma sensu . Będzie wolniej i trudniej niż na normalnym . Ale uwaga, nowa , 4ta generacja silników tej firmy ponoć nie daje dodatkowych oporów . Tak czytałem więc to tylko teoria , no i raczej w tym przedziale cenowym nie będzie silników 4gen .

Co do biegów w piaście . W mieście i rekreacji  mają więcej + niż - . W turystyce , a szczególnie w terenie/ górach odwrotnie .

Amor ???? Zależy od przeznaczenia , jeśli tylko po mieście , a nawet poza ale bez terenowych szaleństw to można brać ze sztywnym .

Jeśli interesują cię rowery ,,klasyczne " to może tu coś znajdziesz https://www.rowerystylowe.pl/c-251/rowery-elektryczne

W tym sklepie jest naprawdę spory wybór elektryków . Haibaiki i Uniwegi są przystępne cenowo . https://rower.com.pl/rowery-elektryczne-641

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • 2wheels4ever
      Przez 2wheels4ever
      Jak myślicie, czy miejskie siodełko z linku poniżej to dobry wybór dla ceniącego sobie komfort faceta ważącego ok. 100 kg? Czy lepiej pozostać przy siodełku turystycznym? Rower to trekkingowa Merida Freeway 9300. Jazda rekreacyjno-użytkowa, 2/3 po mieście, 1/3 w raczej lekkim terenie (po lesie itp.). Trasy 20-60 km. Jestem też ciekaw, jak siodełko z elastomerem będzie współpracować z amortyzowaną sztycą. I z rowerowymi spodenkami z „pieluchą”, w których lubię jeździć latem.
       
      https://meridapolska.pl/czesci/siodelka-rowerowe/siodelka/siodelko-deone-miejskie-elastomer-28589edb-8e63-46a6-924d-ae450d665871
    • Norbigwgw
      Przez Norbigwgw
      Dzień dobry
      Dostałem stary rower (z naklejki GIANT), którego używam do dojazdów do pracy (~15min) i mam zamiar jeździć cały rok (zima/deszcz/etc.).
      Stan ramy jest chyba całkiem ok - szukałem ognisk rdzy i jakichś poważniejszych problemów, ale raczej prócz wieku to wszystko wygląda ok.
      Natomiast cała reszta jest niezbyt przyjemna w użytkowaniu. Zanim zainwestuje w coś lepszego to chciałbym spróbować przerobić ten rower na najprostszy sposób z możliwych, czyli singlespeeda. Chciałbym kupić wszystkie potrzebne części online. I tutaj pojawiają się pytania, czego potrzebuję i co będzie pasować do tego sprzętu.
      Zrobiłem małą listę potrzebnych części i narzędzi, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.
      Klucz do korby, spinka do łańcucha - mam
      Wolnobieg jednorzędowy - czy będzie pasował każdy?
      Bacik do odkręcenia wolnobiegu
      Korba - też nie wiem co będzie pasować
      Suport - zastanawiam się czy muszę kupować nowy? Prawdopodobnie by się przydał przy okazji wymiany korby, ale jaki wybrać?
      Manetki do hamulców + linki i pancerze
      Łańcuch - chciałbym jakiś grubszy (jak do bmx?) żeby zapobiec spadaniu, ale czy wtedy nie muszę wybrać dopasowanej korby i wolnobiegu?
      Opony dużo cieńsze niż aktualne, ale jednak mają być na cały sezon + nawierzchnia jest bardzo "lasopodobna".
      Jeśli macie jakiekolwiek pytania to proszę o komentarze, odpowiem jak najszybciej. Mogę oczywiście dosłać więcej zdjęć.
      Za każdą pomoc mocno dziekuję!
      Pozdrawiam
      Norbert
       
       




    • KazikTIVI
      Przez KazikTIVI
      Witam,
      Mam problem, dostałem się do szkoły w "Dużym Mieście" (Piła woj.Wielkopolskie) i chciałbym pojeździć tam na moim rowerze, jest tylko jeden problem, sam dojeżdżam do szkoły i nie mam możliwości pojechać do niej rowerem ani zabrać go ze sobą autobusem. Trudziłem się szukając w google rozwiązań ale wyskakiwały tylko sposoby na przechowywanie w mieszkaniu. Dlatego zwracam się na to forum z prośbą o pomoc. Zna ktoś może sposób jak przechować rower w mieście w którym nie mieszkasz.
      Z góry dzięki za porady.
    • linus.gundersen
      Przez linus.gundersen
      Witajcie,
      Jak w temacie, chcę kupić rower do mniej więcej €800 do poruszania się w terenie miejskim i pozamiejskim, nie zawsze płaskim i czasem w lekko górzystym. W miescie duzo kostki brukowej oraz ścieżki nie asfaltowane. Rower do użytku codziennego a maksymalne trasy raczej nie będą przekraczać 80-100 km /dzień.
      Moje wymiary to 188cm i 100kg (wiem, trochę do zrzucenia jest ale rower też ma w tym trochę pomóc)
      Ostatnio jezdzilem przez parę lat starszym rowerem holenderskim z 3 przerzutkami Nexus i z hamulcami bębnowymi. 
      Wymagania dla mnie:
      + hamulce tarczowe, 
      +więcej niż trzy przełożenia ( z drugiej strony nie wiem czy im więcej tym lepiej)
      +opony 40-50mm
      +względnie niska waga (bede go wnosil na 3 pietro)
      myślałem o kilku modelach ( ale jeśli macie inne propozycje w tym limicie cenowym to chetnie poslucham):
      1) ORBEA CARPE 25
      http://www.lastazionedellebiciclette.com/prodotto/orbea-carpe-25/
      2)KONA DEW DELUXE
      http://www.lastazionedellebiciclette.com/prodotto/kona-dew-deluxe/
      3)KONA DEW SE
      https://www.bikester.it/kona-dew-se-1143284.html
      4)SERIOUS SONORAN STREET
      https://www.bikester.it/serious-sonoran-street-dark-green-1122863.html
      5)MARIN fairfax SC3
      https://www.bikester.it/marin-fairfax-sc3-bicicletta-da-citta-argento-878952.html
      6)MARIN PRESIDIO 1
      https://www.bikester.it/marin-presidio-1-bicicletta-da-citta-nero-878964.html
      7) CANYON PATHLITE 4.0
      https://www.canyon.com/en-it/hybrid-city/touring-bikes/pathlite/pathlite-al-4.0/1980.html?dwvar_1980_pv_rahmenfarbe=BU#!accordions=1_0
      5) i 7) kosztuja €900 ale byc moze warto.
      Jesli ktos ma jakas rade to chetnie poslucham. 
      Jesli brakuje jakichs istotnych przy wyborze informacji to dajcie znac.
      Wiem, ze najlepiej byloby samemmu sprobowac ale tu gdzie mieszkam(we Wloszech) wprowadzono ostatnio dofinansowania na rowery, dlatego sklepy fizyczne sa puste albo wyprzedaja resztki. Dlatego wlasnie bede kupowal on-line.
      Dzieki za pomoc z gory i pozdrawiam.
      LG
       
       
    • Gość Joanna
      Przez Gość Joanna
      Dzien dorby, 
      chciałam prosic o porade dotyczaca wyboru roweru miejskiego. Rower przeznaczony bedzie do jazdy po miescie, ale takze po ubitych sciezkach lesnych poza miastem oraz nieznacznych asfaltowych pagorkach i wzniesieniach. Ot tak, glownie rekreacyjnie.
      Mam do wyboru dwa modele i prosilabym o doradzenie mi, ktory sprawdzi sie lepiej:
      1. B'Twin Elops 120 https://www.decathlon.pl/rower-miejski-elops-120-id_8487236.html
      2. Vellberg Cityline https://miastorowerow.pl/rowery-miejskie/26426-rower-28-vellberg-cityline-ty300-6-bieg-zielony-rowery-miejskie-5907782785338.html
      Przy okazji zastanawiam sie czy Vellberg to dobra firma. Czytalam, ze jest stosunkowo od niedawna na rynku polskim, ale nigdzie nie widzialam jeszcze opinii od uzytkownikow tych rowerow...
       
      Bede wdzieczna za odpowiedzi :)
      Pozdrawiam serdecznie 
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...