Skocz do zawartości

[Szosa] Kross Vento 5.0 dsc vs Trek Domane AL4 Disc


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zamierzam w tym roku kupić nowy rower szosowy. Będzie to moja druga kolarzówka w życiu. Na obecnym Tribanie 520 trochę już kilometrów nakręciłem i celuję w coś czym przyjemnie będzie się jeździć w mocno pagórkowatym terenie, 99% asfaltem. Z tego powodu interesuje mnie rower z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Po analizie rynku wybór waham się pomiędzy dwoma modelami:

  • Kross Vento 5.0 dsc 58cm
  • Trek Domane AL 4 Disc 22" 

Kross: tutaj kusi mnie głównie osprzęt na 105. Z minusów, konieczność wymiany korby i kasety na bardziej górskie, co generuje koszty. Opona też raczej byle jaka.  Na stronie Krossa brak informacji dotyczących wagi, co mnie też interesuje

Trek: cena wyższa niż Kross a grupa Tiagra :/ Za to na ramie dużo otworów, które raczej w takiej ilości się nie przydadzą. Opona też na szosę ciut za szeroka, na początek może być ale docelowo wolę 25c/28c. Brak wydatków związanych z napędem. Waga 10,5kg w rozmiarze o jeden mniejszy.

Który z tych rowerów będzie lepszy? Lepiej wziąć gorszą grupę napędową, ale rower lepszej marki czy na odwrót? Z góry dzięki za pomoc i szczere opinie :)

PS.
Wiem, że na rynku trudno z dostępnością, ale znalazłem dwa sklepy w których te rowery są dostępne.

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-5-0-rubinowy-czarny-matowy
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-4-disc/p/33085/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, frigodaw napisał:

Który z tych rowerów będzie lepszy? Lepiej wziąć gorszą grupę napędową, ale rower lepszej marki czy na odwrót?

A jeździsz napisem na ramie?

vento to typowa szosa, domane taki "allrounder" , który pojedzie trochę wolniej na asfalcie ale wjedzie w razie potrzeby w teren. Skoro wyjazdów poza asfalt nie potrzebujesz to wybór jest raczej oczywisty pomijając nawet wyższą grupę.

Teraz, frigodaw napisał:

W tej cenie jest coś lepszego do znalezienia? 

Zależy jak szybko potrzebujesz roweru;p

https://www.rosebikes.pl/rowery/rowery-szosowe/endurance/pro-sl-disc

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-disc-7.0/2394.html?dwvar_2394_pv_rahmenfarbe=BU

Osobiście w takiej kasie kupiłbym pewnie rose

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Mihau_ napisał:

A jeździsz napisem na ramie?

Nie, ale marka też swoje robi. Między Oplem a BMW różnica jest widoczna ;)

 

Teraz, Mihau_ napisał:

Brałem te rowery pod uwagę, ale odpuściłem ze względu na odległy czas oczekiwania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, frigodaw napisał:

Nie, ale marka też swoje robi. Między Oplem a BMW różnica jest widoczna

Nooo biorąc pod uwagę dokonania tych marek w ciągu ostatnich np. 10 lat to wybieram opla

 

Marka "robi swoje" kiedy wybierasz topowe modele, gdzie zastosowano najnowsze opracowane technologie. Bo nie ma co ukrywać, że technologicznie taka emonda slr9 to zupełnie inny poziom niż vento te (czy co tam teraz jest najdroższego). Noooo ale rozmawiamy o tanich modelach, gdzie większość ceny bierze się z osprzętu a rama po prostu "jest". Po prostu dział marketingu treka potrafi ładniej ubrać w słowa pospawanie kilku aluminiowych rurek

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukasamd napisał:

Czemu nie Decathlon? Miałeś jeden, nie wiem jak wrażenia, ale w tej cenie możesz mieć sprzęt w okolicach 7,5 - 8,5 kg na 105/ultegrze...

https://www.decathlon.pl/browse/c0-sporty/c1-rowery/c3-rowery-szosowe/_/N-1fhonhp?Nf=sku.modelLowestPrice|BTWN+5000+7000

Tribana jako pierwszą szosę (i pierwszy rower z Decathlonu) bardzo sobie chwalę. Wiadomo ma swoje wady (hamulce, koła), ale poza tym to bardzo fajny rower dla początkującego. Żadnego roweru z Deca nie biorę pod uwagę, bo nie mają modeli na hamulcach tarczowych, a szkoda.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Mihau_ napisał:

Nooo biorąc pod uwagę dokonania tych marek w ciągu ostatnich np. 10 lat to wybieram opla

...teraz podpadłeś kolego. Biorąc pod uwagę dokonania tych marek w przeciągu ostatnich 10lat to opel produkuje już citroeny/peugoety i próbuje ponownie znaleźć w swojej nijakości miejsce na rynku, a bmw idzie mocno do przodu, czyniąc ze swoich wpadek jak np.: z silnikami diesla n47, czy benzynami n43 dalsze sukcesy. Zatem mamy dziadkowozy z przednim napędem i hybrydy oraz ciągle wierność tradycji, czyli napęd na tył, świetne r6 na jednej lub dwóch turbinach , w których ciągle możemy wyłączyć wszystkie bezpieczniki i robić baaaaaardzo nieprzyzwoite rzeczy. Nawet nie podejrzewałem, że spodobają mi się ich silniki r4 (bo te z 2 turbinami robią mega robotę i nawet jakoś brzmią). Opel z serwisem kopnął mnie 4 litery zaraz po gwarancji...a bmw. Mam weekendowe 20letnie bmw coupe z r6 pod maską. Jakież było moje zdziwienie kiedy dowiedziałem się o akcji serwisowej poduszek powietrznych. Pojechałem, przeprowadzono akcję naprawczą poduszki pasażera, kierowcy potwierdzono w fabryce, że zaraz po zejściu z taśmy wymieniono na poprawioną (20 lat temu...), sprawdzono poprawność systemów i działania, w przeprosinach za wtopę sprzed 20 lat auto całe umyto, przeprowadzono kompletny przegląd wraz filmem, pogratulowano kondycji auta i zaproponowano ew. odkup z racji stanu....tak więc tego tego....nie jest źle. choć posiadacze n47 są innego zdania. Do tej pory myślałem, że takie akcje tylko w Toyocie.

A wracając do pytania autora -rowery to nie samochody, gdzie każdy ma swoją myśl techniczną. Jeśli chodzi o alu ramy to każdy duży gracz (chyba poza canonem) zamawia sobie ramy gdzieś w kinesisie, giancie, meridzie itp, dodaje komponenty shimano i inne mniejsze brandowane swoim logiem, daje swoją "naklejkę", swój lakier i sprzedaje. Oczywiście taki trek ma duży wpływ na kształt, geometrię i zachowanie się ramy. Ja raczej nie kupiłbym żadnego z nich. Raczej szukałbym czegoś z oferty rose lub canyon endurance al, giant contend ar itp. Giant jest raczej allrounderem, opony są tam dość szerokie więc raczej wymiana na 25/28. Podjeżdża przyzwoicie. Nastepne pytanie to oczywiście dostępność w 2021.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, nossy napisał:

Raczej szukałbym czegoś z oferty rose lub canyon endurance al, giant contend ar itp. Giant jest raczej allrounderem, opony są tam dość szerokie więc raczej wymiana na 25/28. Podjeżdża przyzwoicie. Nastepne pytanie to oczywiście dostępność w 2021.

Rose osobiście mi się nie podoba. 

Giant Contend AR 1 też rozważałem, ale jest już poza budżetem + praktycznie nieosiągalny.

W dalszej kolejności Canyon Endurance AL 6.0. Tylko opcja 6.0 na Tiagrze, bo 7.0 na 105 jest za droga. Tutaj trochę odrzuca czas oczekiwania do maja i brak możliwości przymiarki. Ale poza tym OK. Uważacie, że on byłby lepszym wyborem niż wspominany Kross lub Trek? Wagowo na pewno bije oba te rowery na głowę (9kg).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ @frigodaw

Mea culpa, zwracam honor - przeczytałem, a potem się zagalopowałem i kompletnie o tym zapomniałem.

W sumie nie dziwi mnie takie podejście do sprawy. Od 4 lat ujeżdżam przełajówkę która też robiła za szosę i do szczękowych hamulców bym nie wrócił już.

A z tych dwóch celowałbym w Krossa. Z tego co udało mi się znaleźć, to ma ~9,3 - 9,5 kg, do tego to jednak 105 czyli całość na 11s. W przypadku Treka masz bardziej znaną markę, ale co z tego, jak jesteś przyspawany do 10s i w razie chęci zmiany, całość będzie do wymiany. Jedyne co przemawia moim zdaniem za Trekiem to lepiej ustawiony napęd - 52/36 + 11-28T w Krossie to na mocną nogę. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukasamd napisał:

Od 4 lat ujeżdżam przełajówkę która też robiła za szosę i do szczękowych hamulców bym nie wrócił już.

Nooo widzisz a ja jeżdżę na hydraulice i przy następnym rowerze prawdopodobnie wracam do szczęk

E: skonfigurowanie napędu w nowym rowerze spektakularnie drogie nie będzie, wyjmiesz jako nowe i opchniesz bez dużej straty. A na takiej korbie, wymieniając 105 na np. fsa sl-k też 200g urwiesz

@nossy samochód nie składa się wyłącznie z silnika. Zresztą robiłem ostatnio konkretny research (ze szczególnym nastawieniem na nastawieniem na g30) i silniki które wymieniasz to tylko wierzchołek góry, w jednych rozrządzik, w innych panewki. Z bmw zrobił się drugi vw, nie możesz obejrzeć auta i kupić jeśli ci się podoba tylko ślęczysz nad vinami, rocznikami, kodami itd żeby nie wtopić masy gotówki. Może i R4 twinturbo fajnie jedzie tylko co z tego? Przeglądam ogłoszenia z europy g30 b48 (właśnie taki silniczek) i w co drugim neue motor a przebiegi rzędu 30-50kkm. Jeśli to ma być auto klasy premium, gdzie za dwulatka trzeba dać 200k to ja dziękuję. Wolę za podobną kwotę kupić dwukrotnie nowiutką insignię (która również idealna nie jest) i wyrzucać kiedy się gwarancja skończy, chociaż mam pewność, że nie będę płacił pięciocyfrowych kwot za serwis przez 4 lata. A najgorsze jest to, że rzetelnych informacji na temat bmw trzeba ze świecą szukać. Nieważne czy po polsku, angielsku czy niemiecku wszędzie ta sama gadka - dla właściela bmw wymiana połowy silnika to "normalny serwis"

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, lukasamd napisał:

A z tych dwóch celowałbym w Krossa. Z tego co udało mi się znaleźć, to ma ~9,3 - 9,5 kg, do tego to jednak 105 czyli całość na 11s. W przypadku Treka masz bardziej znaną markę, ale co z tego, jak jesteś przyspawany do 10s i w razie chęci zmiany, całość będzie do wymiany. Jedyne co przemawia moim zdaniem za Trekiem to lepiej ustawiony napęd - 52/36 + 11-28T w Krossie to na mocną nogę. 

Zrobiłem mały wywiad w sklepie rowerowym. Jeżeli chciałbym dostosować Krossa pod bardziej miękkie przełożenia, to musiałbym zmienić korbę, kasetę i łańcuch. Przerzutka na szczęście bez zmian. Mimo krótkiego wózka powinna obsłużyć do 32T.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, frigodaw napisał:

to musiałbym zmienić korbę

Nie musisz.
Możesz zmienić w niej tylko blaty na np. 50/34 albo i inne. 
Tu trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jakich przełożeń potrzebujesz. Dobrym wyjściem moze być i jej sprzedaż i kupno np. 48/32 albo 48/34 - no ale to wszystko od potrzeb zależne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Mihau_ napisał:

Nooo widzisz a ja jeżdżę na hydraulice i przy następnym rowerze prawdopodobnie wracam do szczęk

@nossy samochód nie składa się wyłącznie z silnika. Zresztą robiłem ostatnio konkretny research (ze szczególnym nastawieniem na nastawieniem na g30) i silniki które wymieniasz to tylko wierzchołek góry, w jednych rozrządzik, w innych panewki. Z bmw zrobił się drugi vw, nie możesz obejrzeć auta i kupić jeśli ci się podoba tylko ślęczysz nad vinami, rocznikami, kodami itd żeby nie wtopić masy gotówki. Może i R4 twinturbo fajnie jedzie tylko co z tego? Przeglądam ogłoszenia z europy g30 b48 (właśnie taki silniczek) i w co drugim neue motor a przebiegi rzędu 30-50kkm. Jeśli to ma być auto klasy premium, gdzie za dwulatka trzeba dać 200k to ja dziękuję. Wolę za podobną kwotę kupić dwukrotnie nowiutką insignię (która również idealna nie jest) i wyrzucać kiedy się gwarancja skończy, chociaż mam pewność, że nie będę płacił pięciocyfrowych kwot za serwis przez 4 lata. A najgorsze jest to, że rzetelnych informacji na temat bmw trzeba ze świecą szukać. Nieważne czy po polsku, angielsku czy niemiecku wszędzie ta sama gadka - dla właściela bmw wymiana połowy silnika to "normalny serwis"

....nie no w przełajówce to jednak wolałbym mieć te tarcze.

A co do aut to cóż-klasa premium to samo masz w audi, czy mercedesach czy to zwykłych, czy amg. Dlatego właśnie za woła roboczego służy mi mondeo 2.0tdci gdzie przez 150tysi nie zrobiłem nic, bo nie było co. A radość z jazdy czerpie popołudniami i weekendami..tak więc do obecnej w poszukiwaniach jeszcze m235i lub właśnie 230i z r4 na biturbo. Wbijaj na forum bmw-klub, a jeśli chodzi to sprawdzenia to bimmercheck...jeśłi nadal g30 w myślach krąży. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ przy korbie 46/30 będzie inna linia łańcucha (bo mowa o GRX?). Trzeba to mieć na uwadze bo nie w każdym przypadku musi się dać tak ustawić przednią przerzutkę, aby pracowała dobrze. Ja zakładałem i było ok, ale na trymy już nieco mało zakresu zostało i działały gorzej niż z korbą na standardowej linii. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukasamd grx to najprostsza droga ale takie korby robi (robiło?) też fsa, od shimano bardziej budżetowo masz np. rs500 46-36 i do wymiany młynek. A jeśli chodzi o przednią przerzutkę to w teorii korba grx działa tylko z przerzutką grx właśnie przez oddaloną linię

Teraz, nossy napisał:

Wbijaj na forum bmw-klub, a jeśli chodzi to sprawdzenia to bimmercheck...jeśłi nadal g30 w myślach krąży.  

Dla ojca miało być a prawdopodobnie skończy się na nowym stingerze. Ja mam firmówkę i własnego gruza, żeby nie wszystko w aplikacji gps było widać:D Biorąc pod uwagę, że "moje" auto robi rocznie jakieś 6-7 tysięcy (firmowe 70) to ze względu na utratę wartości nie zdecyduję się na nic droższego niż dyszka. Noooo chyba, że się na wieś przeprowadzę i kupię terenówkę

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób twierdzi, że Kross Vento 5.0 to rower o geometrii bardziej wyścigowej, a Trek Domane czy wspomniany Canon Endurance 6.0 mają geometrię endurance. Pogrzebałem trochę w sieci i znalazłem informacje, że głównym wyznacznikiem przeznaczenia szosy jest stosunek Stack do Reach. Porównałem ten wskaźnik dla wspominanych w tym wątku rowerów i oto co otrzymałem.

  Stack Reach Ratio
Kross Vento 5.0 595 391 1,522
Canyon Endu. AL. 6.0 612 389 1,573
Trek Domane AL. 4.0 611 380 1,608
Triban 520 605 385 1,571

 

Okazuje się, że dla wszystkich rowerów wskaźnik S/R jest dosyć zbliżony. Rzeczywiście, Kross ma najbardziej sportową geometrię, a Trek jest największym wozidłem. Najbliżej do mojego obecnego roweru okazuje się że jest Canyon, do którego się coraz bardziej przekonuję. Na pewnej rowerowej grupie na facebook'u gdzie wstawiłem podobny post, również kilka osób polecało właśnie Canyona. Boli niestety czas oczekiwania do maja oraz Tiagra, ale za to dostaję spoko koła, opony, odpowiedni napęd i wagę 9kg.

Czy Canyon rzeczywście będzie lepszym wyborem niż Trek czy Kross?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, frigodaw napisał:

Pogrzebałem trochę w sieci i znalazłem informacje, że głównym wyznacznikiem przeznaczenia szosy jest stosunek Stack do Reach.

jest jakimś punktem wyjścia ale nie można się wyłącznie tym kierować

Teraz, frigodaw napisał:

Okazuje się, że dla wszystkich rowerów wskaźnik S/R jest dosyć zbliżony.

Nie do końca.

Po pierwsze - żeby porównywać to 1:1 musiałbyś mieć rowery w "idealnie tym samym rozmiarze" czyli o takiej samej długości rury poziomej

Po drugie - wynik S/R dla różnych rozmiarów ram przyjmuje określone przedziały wartości. Powiedzmy, że dla rozmiarów jakich szukasz będą to zakres od 1,45 dla najbardziej agresywnych ram do cirka 1,62 dla mega endurance. Więc nie porównujesz np. wyniku z vento do wyniku domane w zakresie nieskończoności a odnosisz to wartości pomiędzy 1,45 a 1,62 a to już "połowa skali" a nie zbliżony wynik

Po trzecie - efektywne długości rur poziomych porównywanych modeli są różne. Wg twoich obliczeń canyon jest minimalnie "bardziej endurance" niż triban ale biorąc pod uwagę rzeczywisty rozmiar jest odwrotnie. Kross ma poziomą sporo dłuższą niż reszta (stąd też największy reach) więc i wynik jest zakłamany - kross w porównaniu do reszty będzie bardziej agresywny niż wyszło ci z obliczeń

Po czwarte - obliczenia odnoszą się wyłącznie do parametrów ramy. Oprócz niej masz też podkładki pod mostkiem/mostek/kierownicę, które służą do "regulacji geometrii" i da się to robić w sporym zakresie, chodzi tylko o to, żeby jakoś spektakularnie nie przestrzelić i nie kupić dogmy szukając roweru endurance

29 minut temu, frigodaw napisał:

czy wspomniany Canon Endurance 6.0

wróć na stronę canyona i sprawdź jak naprawdę nazywa się ten model

30 minut temu, frigodaw napisał:

Boli niestety czas oczekiwania do maja oraz Tiagra, ale za to dostaję spoko koła, opony, odpowiedni napęd i wagę 9kg.

Czy Canyon rzeczywście będzie lepszym wyborem niż Trek czy Kross?

Bez jaj, nie kupujesz egzotyka o konkretnych cechach budowanego od podstaw na twoje zamówienie a rower średniej klasy popularnej marki, nie ma sensu czekać na niego pół roku (a to tylko wstępnie estymowana data). Różnice pomiędzy tymi sprzętami to w praktyce kosmetyka a biorąc pod uwagę sytuację na rynku rowerowym trzeba kupować to co jest

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez pjurak
      Witam, czy ktoś orientuje się czy do ramy accent furious można zamontować hamulce szosowe typu pivot, np. shimano tiagra? 
      W widelcu i ramie są otwory ale nie mam pojęcia czy otwory są wyłącznie pod błotniki czy można również montować hamulec szosowy.
      Producent milczy w tym temacie, jest tylko info, ze do ramy pasuje hamulce tarczowe PM.
    • Przez roberikrowerem1
      Hej, w moim rowerze z lat 80 brakuje przerzutki. Potrzebuję przerzutkę tylną , która obsłuży 6 przełożeń z tyłu.  Jest to rower szosowy, szukam przerzutki do okolo 120 zł, która będzie pasowała na moje mocowanie do ramy to to  pierwsze u góry z lewej strony. Nie ma haka ani nic. Prosze o pomoc.
       
      2. czy na pewno wejdą koła na obręcz 20mm. mierzone od scianki do scianki?  wcześniej na tych kolach byl rozmiar 37-622  teraz chcialbym 28-622 czy da radę?
      Z góry dziękuję 
    • Przez Zateusz
      Witam, co sądzicie o tych rowerach mtb w cenie +- 4000 zł? Nie za bardzo wiem na co zwracać uwagę, więc proszę o opinie czy te rowery się bardzo różnią, czy same w sobie są dobre jak na tą cenę, albo czy są dostępne są lepsze rowery w tej cenie? 
      Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
       
    • Przez matteus8
      Sprzedam rower Trek X-Caliber 9 rozmiar XL, model 2020, zakupiony w październiku 2019 r.
      CENA za rower z kołami DT SWISS: 4800 zł 
      (W gratisie dodaję fabryczne koła Bontrager oraz opony Maxxis Ikon zwijane 29x2.2” 120TPI Dual Silkworm TR przebieg 300 km).
      CENA za rower tylko z kołami fabrycznymi: 3800 zł
      ODBIÓR OSOBISTY
      Galeria zdjęć
      https://photos.app.goo.gl/C4njjQX1gLaPgDFDA
      Numer seryjny WTU182C3975P. Rama zarejestrowana na stronie producenta.
      Przebieg około 1500 km.
      Rower oklejony folią ochronną na tylnych widełkach i rurze podsiodłowej oraz osłoną hybrydową z żelem absorbującym o grubości 1.6mm na dolnej rurze i widełkach pod łańcuchem.
      Pełny serwis łącznie z amortyzatorem zrobiony w listopadzie 2020 r. (w tym sezonie rower jeszcze bez przebiegu).
      Ulepszenia w rowerze:
      Koła DT SWISS, piasta przód DT SWISS 350 straithpull Boost 110/15, piasta tył DT SWISS 350 straithpull Boost 148/12 + end cap na 141/5 QR, bębenek microspline ratchet 18T, obręcze DT SWISS M442 28h 23 mm, szprychy DT SWISS competition race.
      Kierownica PRO LT low rise 720 mm, wznios 20 mm, 9° w tył, 4° do góry.
      Gripy Pro Lock On Sport 32x132.
      Siodełko Pro Turnix Gel 152 mm.
      Łańcuch CN-M810, spinka SM-CN910-12.
      Pedały Shimano M540.
      Reszta osprzętu fabryczna:
      Opony Bontrager XR2 30-50PSI
      Rama Alpha Gold Aluminium tapered
      Widelec RockShox Judy Silver sprężyna SoloAir zdalna blokada TurnKey 100mm tapered, offset 51mm, Boost 110/15 mm, goleń 30mm Maxle Stealth
      Manetka Shimano SLX M7100 12rz
      Przerzutka Shimano Deore XT RD-M8100-SGS długi wózek 13T
      Kaseta Shimano SLX M7100 CS-M7100-12 10-51T 12rz
      Korba Shimano MT610 30T Boost 175mm, Q177, linia łańcucha 52mm, BCD96mm
      Suport Shimano SM-BB52 73mm/fi24mm
      Sztyca Bontrager alu 31,8/370mm offset 12mm
      Mostek Bontrager Elite 31,8mm 90mm zgodny z Blendr 7*
      Stery Półzintegrowane uszczelniane łożyska maszynowe miski alu góra 1-1/8″, dół 1 1/2” (1,5)
      Hamulce Zaciski MT400, dźwignie hamulca  MT401
      Tarcze Shimano RT56 180/160mm IS
      Klocki B01S 31x19x35 żywiczne wzmacniane

    • Przez lysyxx
      Witam,
      Chcę zrobić 2 rzędówkę zamiast 3, bo z 3 blatu nie korzystam. Po taniości. Rower z przeznaczeniem typowo w las. Kasetę kiedyś wymienię na większą 8s lub 10s jak się zużyje.
      Korba octalink 104bcd z możliwością odkręcenia zębatek, kaseta shimano hg cs-hg51-8 11-32,  przerzutka Shimano rd-m370, klamki shimano sl m310. Młynek mam 22T w dobrym stanie ale środkowy blat prawdopodobnie do wymiany 32T.
      Manetki bym zostawił, czy przerzutka SHIMANO DEORE FD-M616 2x10 będzie dobrym wyborem ? Akurat ta przerzutka jest w promce, nowa.
      Środkowy blat wymieniłbym na 34T.
      Czy przerzutka będzie poprawnie działać z zębatka SHIMANO ZEE FC-M640 34T DH ?
      Znalazłem jeszcze taką zębatkę FSA PRO 104mm 34T 10s
      Budżet to ~60zł na przerzutkę i tyle samo na zębatkę, chyba że znajdzie się taniej.
      Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...