Skocz do zawartości

[Szosa] Kross Vento 5.0 dsc vs Trek Domane AL4 Disc


frigodaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zamierzam w tym roku kupić nowy rower szosowy. Będzie to moja druga kolarzówka w życiu. Na obecnym Tribanie 520 trochę już kilometrów nakręciłem i celuję w coś czym przyjemnie będzie się jeździć w mocno pagórkowatym terenie, 99% asfaltem. Z tego powodu interesuje mnie rower z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Po analizie rynku wybór waham się pomiędzy dwoma modelami:

  • Kross Vento 5.0 dsc 58cm
  • Trek Domane AL 4 Disc 22" 

Kross: tutaj kusi mnie głównie osprzęt na 105. Z minusów, konieczność wymiany korby i kasety na bardziej górskie, co generuje koszty. Opona też raczej byle jaka.  Na stronie Krossa brak informacji dotyczących wagi, co mnie też interesuje

Trek: cena wyższa niż Kross a grupa Tiagra :/ Za to na ramie dużo otworów, które raczej w takiej ilości się nie przydadzą. Opona też na szosę ciut za szeroka, na początek może być ale docelowo wolę 25c/28c. Brak wydatków związanych z napędem. Waga 10,5kg w rozmiarze o jeden mniejszy.

Który z tych rowerów będzie lepszy? Lepiej wziąć gorszą grupę napędową, ale rower lepszej marki czy na odwrót? Z góry dzięki za pomoc i szczere opinie :)

PS.
Wiem, że na rynku trudno z dostępnością, ale znalazłem dwa sklepy w których te rowery są dostępne.

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-5-0-rubinowy-czarny-matowy
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-4-disc/p/33085/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, frigodaw napisał:

Który z tych rowerów będzie lepszy? Lepiej wziąć gorszą grupę napędową, ale rower lepszej marki czy na odwrót?

A jeździsz napisem na ramie?

vento to typowa szosa, domane taki "allrounder" , który pojedzie trochę wolniej na asfalcie ale wjedzie w razie potrzeby w teren. Skoro wyjazdów poza asfalt nie potrzebujesz to wybór jest raczej oczywisty pomijając nawet wyższą grupę.

Teraz, frigodaw napisał:

W tej cenie jest coś lepszego do znalezienia? 

Zależy jak szybko potrzebujesz roweru;p

https://www.rosebikes.pl/rowery/rowery-szosowe/endurance/pro-sl-disc

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-disc-7.0/2394.html?dwvar_2394_pv_rahmenfarbe=BU

Osobiście w takiej kasie kupiłbym pewnie rose

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mihau_ napisał:

A jeździsz napisem na ramie?

Nie, ale marka też swoje robi. Między Oplem a BMW różnica jest widoczna ;)

 

Teraz, Mihau_ napisał:

Brałem te rowery pod uwagę, ale odpuściłem ze względu na odległy czas oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, frigodaw napisał:

Nie, ale marka też swoje robi. Między Oplem a BMW różnica jest widoczna

Nooo biorąc pod uwagę dokonania tych marek w ciągu ostatnich np. 10 lat to wybieram opla

 

Marka "robi swoje" kiedy wybierasz topowe modele, gdzie zastosowano najnowsze opracowane technologie. Bo nie ma co ukrywać, że technologicznie taka emonda slr9 to zupełnie inny poziom niż vento te (czy co tam teraz jest najdroższego). Noooo ale rozmawiamy o tanich modelach, gdzie większość ceny bierze się z osprzętu a rama po prostu "jest". Po prostu dział marketingu treka potrafi ładniej ubrać w słowa pospawanie kilku aluminiowych rurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lukasamd napisał:

Czemu nie Decathlon? Miałeś jeden, nie wiem jak wrażenia, ale w tej cenie możesz mieć sprzęt w okolicach 7,5 - 8,5 kg na 105/ultegrze...

https://www.decathlon.pl/browse/c0-sporty/c1-rowery/c3-rowery-szosowe/_/N-1fhonhp?Nf=sku.modelLowestPrice|BTWN+5000+7000

Tribana jako pierwszą szosę (i pierwszy rower z Decathlonu) bardzo sobie chwalę. Wiadomo ma swoje wady (hamulce, koła), ale poza tym to bardzo fajny rower dla początkującego. Żadnego roweru z Deca nie biorę pod uwagę, bo nie mają modeli na hamulcach tarczowych, a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Mihau_ napisał:

Nooo biorąc pod uwagę dokonania tych marek w ciągu ostatnich np. 10 lat to wybieram opla

...teraz podpadłeś kolego. Biorąc pod uwagę dokonania tych marek w przeciągu ostatnich 10lat to opel produkuje już citroeny/peugoety i próbuje ponownie znaleźć w swojej nijakości miejsce na rynku, a bmw idzie mocno do przodu, czyniąc ze swoich wpadek jak np.: z silnikami diesla n47, czy benzynami n43 dalsze sukcesy. Zatem mamy dziadkowozy z przednim napędem i hybrydy oraz ciągle wierność tradycji, czyli napęd na tył, świetne r6 na jednej lub dwóch turbinach , w których ciągle możemy wyłączyć wszystkie bezpieczniki i robić baaaaaardzo nieprzyzwoite rzeczy. Nawet nie podejrzewałem, że spodobają mi się ich silniki r4 (bo te z 2 turbinami robią mega robotę i nawet jakoś brzmią). Opel z serwisem kopnął mnie 4 litery zaraz po gwarancji...a bmw. Mam weekendowe 20letnie bmw coupe z r6 pod maską. Jakież było moje zdziwienie kiedy dowiedziałem się o akcji serwisowej poduszek powietrznych. Pojechałem, przeprowadzono akcję naprawczą poduszki pasażera, kierowcy potwierdzono w fabryce, że zaraz po zejściu z taśmy wymieniono na poprawioną (20 lat temu...), sprawdzono poprawność systemów i działania, w przeprosinach za wtopę sprzed 20 lat auto całe umyto, przeprowadzono kompletny przegląd wraz filmem, pogratulowano kondycji auta i zaproponowano ew. odkup z racji stanu....tak więc tego tego....nie jest źle. choć posiadacze n47 są innego zdania. Do tej pory myślałem, że takie akcje tylko w Toyocie.

A wracając do pytania autora -rowery to nie samochody, gdzie każdy ma swoją myśl techniczną. Jeśli chodzi o alu ramy to każdy duży gracz (chyba poza canonem) zamawia sobie ramy gdzieś w kinesisie, giancie, meridzie itp, dodaje komponenty shimano i inne mniejsze brandowane swoim logiem, daje swoją "naklejkę", swój lakier i sprzedaje. Oczywiście taki trek ma duży wpływ na kształt, geometrię i zachowanie się ramy. Ja raczej nie kupiłbym żadnego z nich. Raczej szukałbym czegoś z oferty rose lub canyon endurance al, giant contend ar itp. Giant jest raczej allrounderem, opony są tam dość szerokie więc raczej wymiana na 25/28. Podjeżdża przyzwoicie. Nastepne pytanie to oczywiście dostępność w 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, nossy napisał:

Raczej szukałbym czegoś z oferty rose lub canyon endurance al, giant contend ar itp. Giant jest raczej allrounderem, opony są tam dość szerokie więc raczej wymiana na 25/28. Podjeżdża przyzwoicie. Nastepne pytanie to oczywiście dostępność w 2021.

Rose osobiście mi się nie podoba. 

Giant Contend AR 1 też rozważałem, ale jest już poza budżetem + praktycznie nieosiągalny.

W dalszej kolejności Canyon Endurance AL 6.0. Tylko opcja 6.0 na Tiagrze, bo 7.0 na 105 jest za droga. Tutaj trochę odrzuca czas oczekiwania do maja i brak możliwości przymiarki. Ale poza tym OK. Uważacie, że on byłby lepszym wyborem niż wspominany Kross lub Trek? Wagowo na pewno bije oba te rowery na głowę (9kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ @frigodaw

Mea culpa, zwracam honor - przeczytałem, a potem się zagalopowałem i kompletnie o tym zapomniałem.

W sumie nie dziwi mnie takie podejście do sprawy. Od 4 lat ujeżdżam przełajówkę która też robiła za szosę i do szczękowych hamulców bym nie wrócił już.

A z tych dwóch celowałbym w Krossa. Z tego co udało mi się znaleźć, to ma ~9,3 - 9,5 kg, do tego to jednak 105 czyli całość na 11s. W przypadku Treka masz bardziej znaną markę, ale co z tego, jak jesteś przyspawany do 10s i w razie chęci zmiany, całość będzie do wymiany. Jedyne co przemawia moim zdaniem za Trekiem to lepiej ustawiony napęd - 52/36 + 11-28T w Krossie to na mocną nogę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lukasamd napisał:

Od 4 lat ujeżdżam przełajówkę która też robiła za szosę i do szczękowych hamulców bym nie wrócił już.

Nooo widzisz a ja jeżdżę na hydraulice i przy następnym rowerze prawdopodobnie wracam do szczęk

E: skonfigurowanie napędu w nowym rowerze spektakularnie drogie nie będzie, wyjmiesz jako nowe i opchniesz bez dużej straty. A na takiej korbie, wymieniając 105 na np. fsa sl-k też 200g urwiesz

@nossy samochód nie składa się wyłącznie z silnika. Zresztą robiłem ostatnio konkretny research (ze szczególnym nastawieniem na nastawieniem na g30) i silniki które wymieniasz to tylko wierzchołek góry, w jednych rozrządzik, w innych panewki. Z bmw zrobił się drugi vw, nie możesz obejrzeć auta i kupić jeśli ci się podoba tylko ślęczysz nad vinami, rocznikami, kodami itd żeby nie wtopić masy gotówki. Może i R4 twinturbo fajnie jedzie tylko co z tego? Przeglądam ogłoszenia z europy g30 b48 (właśnie taki silniczek) i w co drugim neue motor a przebiegi rzędu 30-50kkm. Jeśli to ma być auto klasy premium, gdzie za dwulatka trzeba dać 200k to ja dziękuję. Wolę za podobną kwotę kupić dwukrotnie nowiutką insignię (która również idealna nie jest) i wyrzucać kiedy się gwarancja skończy, chociaż mam pewność, że nie będę płacił pięciocyfrowych kwot za serwis przez 4 lata. A najgorsze jest to, że rzetelnych informacji na temat bmw trzeba ze świecą szukać. Nieważne czy po polsku, angielsku czy niemiecku wszędzie ta sama gadka - dla właściela bmw wymiana połowy silnika to "normalny serwis"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, lukasamd napisał:

A z tych dwóch celowałbym w Krossa. Z tego co udało mi się znaleźć, to ma ~9,3 - 9,5 kg, do tego to jednak 105 czyli całość na 11s. W przypadku Treka masz bardziej znaną markę, ale co z tego, jak jesteś przyspawany do 10s i w razie chęci zmiany, całość będzie do wymiany. Jedyne co przemawia moim zdaniem za Trekiem to lepiej ustawiony napęd - 52/36 + 11-28T w Krossie to na mocną nogę. 

Zrobiłem mały wywiad w sklepie rowerowym. Jeżeli chciałbym dostosować Krossa pod bardziej miękkie przełożenia, to musiałbym zmienić korbę, kasetę i łańcuch. Przerzutka na szczęście bez zmian. Mimo krótkiego wózka powinna obsłużyć do 32T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, frigodaw napisał:

to musiałbym zmienić korbę

Nie musisz.
Możesz zmienić w niej tylko blaty na np. 50/34 albo i inne. 
Tu trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jakich przełożeń potrzebujesz. Dobrym wyjściem moze być i jej sprzedaż i kupno np. 48/32 albo 48/34 - no ale to wszystko od potrzeb zależne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Mihau_ napisał:

Nooo widzisz a ja jeżdżę na hydraulice i przy następnym rowerze prawdopodobnie wracam do szczęk

@nossy samochód nie składa się wyłącznie z silnika. Zresztą robiłem ostatnio konkretny research (ze szczególnym nastawieniem na nastawieniem na g30) i silniki które wymieniasz to tylko wierzchołek góry, w jednych rozrządzik, w innych panewki. Z bmw zrobił się drugi vw, nie możesz obejrzeć auta i kupić jeśli ci się podoba tylko ślęczysz nad vinami, rocznikami, kodami itd żeby nie wtopić masy gotówki. Może i R4 twinturbo fajnie jedzie tylko co z tego? Przeglądam ogłoszenia z europy g30 b48 (właśnie taki silniczek) i w co drugim neue motor a przebiegi rzędu 30-50kkm. Jeśli to ma być auto klasy premium, gdzie za dwulatka trzeba dać 200k to ja dziękuję. Wolę za podobną kwotę kupić dwukrotnie nowiutką insignię (która również idealna nie jest) i wyrzucać kiedy się gwarancja skończy, chociaż mam pewność, że nie będę płacił pięciocyfrowych kwot za serwis przez 4 lata. A najgorsze jest to, że rzetelnych informacji na temat bmw trzeba ze świecą szukać. Nieważne czy po polsku, angielsku czy niemiecku wszędzie ta sama gadka - dla właściela bmw wymiana połowy silnika to "normalny serwis"

....nie no w przełajówce to jednak wolałbym mieć te tarcze.

A co do aut to cóż-klasa premium to samo masz w audi, czy mercedesach czy to zwykłych, czy amg. Dlatego właśnie za woła roboczego służy mi mondeo 2.0tdci gdzie przez 150tysi nie zrobiłem nic, bo nie było co. A radość z jazdy czerpie popołudniami i weekendami..tak więc do obecnej w poszukiwaniach jeszcze m235i lub właśnie 230i z r4 na biturbo. Wbijaj na forum bmw-klub, a jeśli chodzi to sprawdzenia to bimmercheck...jeśłi nadal g30 w myślach krąży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ przy korbie 46/30 będzie inna linia łańcucha (bo mowa o GRX?). Trzeba to mieć na uwadze bo nie w każdym przypadku musi się dać tak ustawić przednią przerzutkę, aby pracowała dobrze. Ja zakładałem i było ok, ale na trymy już nieco mało zakresu zostało i działały gorzej niż z korbą na standardowej linii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasamd grx to najprostsza droga ale takie korby robi (robiło?) też fsa, od shimano bardziej budżetowo masz np. rs500 46-36 i do wymiany młynek. A jeśli chodzi o przednią przerzutkę to w teorii korba grx działa tylko z przerzutką grx właśnie przez oddaloną linię

Teraz, nossy napisał:

Wbijaj na forum bmw-klub, a jeśli chodzi to sprawdzenia to bimmercheck...jeśłi nadal g30 w myślach krąży.  

Dla ojca miało być a prawdopodobnie skończy się na nowym stingerze. Ja mam firmówkę i własnego gruza, żeby nie wszystko w aplikacji gps było widać:D Biorąc pod uwagę, że "moje" auto robi rocznie jakieś 6-7 tysięcy (firmowe 70) to ze względu na utratę wartości nie zdecyduję się na nic droższego niż dyszka. Noooo chyba, że się na wieś przeprowadzę i kupię terenówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób twierdzi, że Kross Vento 5.0 to rower o geometrii bardziej wyścigowej, a Trek Domane czy wspomniany Canon Endurance 6.0 mają geometrię endurance. Pogrzebałem trochę w sieci i znalazłem informacje, że głównym wyznacznikiem przeznaczenia szosy jest stosunek Stack do Reach. Porównałem ten wskaźnik dla wspominanych w tym wątku rowerów i oto co otrzymałem.

  Stack Reach Ratio
Kross Vento 5.0 595 391 1,522
Canyon Endu. AL. 6.0 612 389 1,573
Trek Domane AL. 4.0 611 380 1,608
Triban 520 605 385 1,571

 

Okazuje się, że dla wszystkich rowerów wskaźnik S/R jest dosyć zbliżony. Rzeczywiście, Kross ma najbardziej sportową geometrię, a Trek jest największym wozidłem. Najbliżej do mojego obecnego roweru okazuje się że jest Canyon, do którego się coraz bardziej przekonuję. Na pewnej rowerowej grupie na facebook'u gdzie wstawiłem podobny post, również kilka osób polecało właśnie Canyona. Boli niestety czas oczekiwania do maja oraz Tiagra, ale za to dostaję spoko koła, opony, odpowiedni napęd i wagę 9kg.

Czy Canyon rzeczywście będzie lepszym wyborem niż Trek czy Kross?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, frigodaw napisał:

Pogrzebałem trochę w sieci i znalazłem informacje, że głównym wyznacznikiem przeznaczenia szosy jest stosunek Stack do Reach.

jest jakimś punktem wyjścia ale nie można się wyłącznie tym kierować

Teraz, frigodaw napisał:

Okazuje się, że dla wszystkich rowerów wskaźnik S/R jest dosyć zbliżony.

Nie do końca.

Po pierwsze - żeby porównywać to 1:1 musiałbyś mieć rowery w "idealnie tym samym rozmiarze" czyli o takiej samej długości rury poziomej

Po drugie - wynik S/R dla różnych rozmiarów ram przyjmuje określone przedziały wartości. Powiedzmy, że dla rozmiarów jakich szukasz będą to zakres od 1,45 dla najbardziej agresywnych ram do cirka 1,62 dla mega endurance. Więc nie porównujesz np. wyniku z vento do wyniku domane w zakresie nieskończoności a odnosisz to wartości pomiędzy 1,45 a 1,62 a to już "połowa skali" a nie zbliżony wynik

Po trzecie - efektywne długości rur poziomych porównywanych modeli są różne. Wg twoich obliczeń canyon jest minimalnie "bardziej endurance" niż triban ale biorąc pod uwagę rzeczywisty rozmiar jest odwrotnie. Kross ma poziomą sporo dłuższą niż reszta (stąd też największy reach) więc i wynik jest zakłamany - kross w porównaniu do reszty będzie bardziej agresywny niż wyszło ci z obliczeń

Po czwarte - obliczenia odnoszą się wyłącznie do parametrów ramy. Oprócz niej masz też podkładki pod mostkiem/mostek/kierownicę, które służą do "regulacji geometrii" i da się to robić w sporym zakresie, chodzi tylko o to, żeby jakoś spektakularnie nie przestrzelić i nie kupić dogmy szukając roweru endurance

29 minut temu, frigodaw napisał:

czy wspomniany Canon Endurance 6.0

wróć na stronę canyona i sprawdź jak naprawdę nazywa się ten model

30 minut temu, frigodaw napisał:

Boli niestety czas oczekiwania do maja oraz Tiagra, ale za to dostaję spoko koła, opony, odpowiedni napęd i wagę 9kg.

Czy Canyon rzeczywście będzie lepszym wyborem niż Trek czy Kross?

Bez jaj, nie kupujesz egzotyka o konkretnych cechach budowanego od podstaw na twoje zamówienie a rower średniej klasy popularnej marki, nie ma sensu czekać na niego pół roku (a to tylko wstępnie estymowana data). Różnice pomiędzy tymi sprzętami to w praktyce kosmetyka a biorąc pod uwagę sytuację na rynku rowerowym trzeba kupować to co jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...