Skocz do zawartości

[system tubeless ready] kilka pytań


Bartek11

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem zielony w temacie tubeless i mam kilka pytań co do systemu Tubeless Ready a mianowicie:

Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2"

Ile tego mleczka lać? Zaciekawił mnie zestaw muc-off No Puncture Hassle Tubeless Sealant, na pudełku jest napisane, żeby lać 60-75ml, wentylki mam z Mitas, nadadzą się? 

Czy zwykła taśma Trezado o szerokości 23mm będzie pasowała pod obręcz o szerokości wewnętrzej 21mm? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Opona pod tubeless będzie pasowała na obręcz nieprzystosowaną do tubeless, jednak mogą być duże problemy z uszczelnieniem takiego zestaw - nieszczelności obręczy.

Mleka lejesz zgodnie z instrukcją, ewentualnie trochę więcej.

Wentyle nie mają większego znaczenia.

Taśma 23 powinna być w sam raz na obręcz o szerokości wewnętrznej 21 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 minuty temu, Bartek11 napisał:

Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2"

Trudno powiedzieć, jedna obręcz zadziała bez problemu, inna nie. Pozostaje spróbować.

4 minuty temu, Bartek11 napisał:

 Ile tego mleczka lać? Zaciekawił mnie zestaw muc-off No Puncture Hassle Tubeless Sealant, na pudełku jest napisane, żeby lać 60-75ml, wentylki mam z Mitas, nadadzą się? 

Lej tyle ile w instrukcji, przy pierwszym uszczelnianiu mogą pojawić się straty płynu, więc trzymałbym się górnej granicy. Wentyle powinny być ok.

6 minut temu, Bartek11 napisał:

 Czy zwykła taśma Trezado o szerokości 23mm będzie pasowała pod obręcz o szerokości wewnętrzej 21mm? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :yes:

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, safian napisał:
11 minut temu, Bartek11 napisał:

Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2"

Trudno powiedzieć, jedna obręcz zadziała bez problemu, inna nie. Pozostaje spróbować.

Mimo wszystko polecam założyć nauszniki ochronne i stanąć jak najdalej od zestawu w czasie "strzału" z kompresora. ;) Jeśli obręcz nie wytrzyma, będzie...głośno. I brudno. Więc okulary też w sumie mogą się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturooo3 dokładnie to miałem na myśli. Kiedyś na serwisie koledze tak wybuchła. Przez pół dnia piszczało mi w uszach. On przez chwilę nic nie słyszał, dodatkowo uszkodziło mu dłoń, oczywiście cały i wszystko wokół było w mleku. Od tamtej pory, chociaż w serwisie już nie pracuję, zawsze dokładnie sprawdzam osadzenie opony w obręczy i maksymalne dopuszczalne dla nich ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą, nie wiem co to za opona i pompka, ale facet na drugim filmiku chyba przesadza z ciśnieniem. Mam wrażenie że jak miała wskoczyć, to by wskoczyła już dawno, a jak nie, to są inne sposoby niż pompowanie w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 23:30, TheJW napisał:

Mimo wszystko polecam założyć nauszniki ochronne i stanąć jak najdalej od zestawu w czasie "strzału" z kompresora. ;) Jeśli obręcz nie wytrzyma, będzie...głośno. I brudno. Więc okulary też w sumie mogą się przydać.

Dlaczego obręcz nieprzystosowana fabrycznie do Tubles miała by nie wytrzymać ciśnienia - czy jest dętka czy nie ma ciśnienie obręcz ma wytrzymać - problemem jak coś może byc inne trzymanie stopki opony w "zwykłej" obręczy. 

Przy nieprzystosowanych obręczach bardziej bym się obawaiał ze przy jazdach na małym ciśnieiu opona zjedzie z obręczy w zakęcie ( ciśnienia poniżej 2 czy nawet poniżej 1,5 bara)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, nie chcę tworzyć oddzielnego tematu ale do rzeczy, kupiłem continentala race king pod tubeless i próbuję ją dmuchać sprężarką ciśnieniem ok. 5-5,5bar i stopka opony za hu hu nie chce wskoczyć, ma ktoś jakieś patenty? Dodam że opona na obręczy się nie obraca i naklejona jest jedna warstwa taśmy Trezado, z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli masz oponę już założoną , to daj bardzo dużo wody z mydłem na całym obwodzie opony i felgi. Conti są dosyć ciasne i mogą sprawiać problemy.

Możesz też spróbować włożyć dętkę , napompować i zostawić na dłuższy czas ( na noc na przykład ). Wyciągasz dętkę, dajesz mydło na oponę i obręcz i powinno wskoczyć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bartek11 napisał:

 i w kilku miejscach powietrze ucieka, strzela) em już z ciśnienia 6bar i powietrze ucieka dalej

Ale ucieka na całego czy to sa pojedyńcze babelki, jak pojedyńcze to mleko zrbo swoje, pytanie czy sie ułożyła i jest równo po całym obwodzie. Z ciśnieniem uważaj - cześć wylajtowanych obreczy nie wyrzymuje wysokiego ciśnienia. 

Bazowe koła Krossa non tubless latały u mjie ale ze Schablami.
'"Nasrzeliwujesz" opone  z wykręconym zaworkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...