Skocz do zawartości
kubinnn

[opony] rozszerzenie opon poprawi komfort?

Rekomendowane odpowiedzi

kubinnn
Napisano (edytowane)

Czołem,

Chciałbym Was zapytać o radę w kwestii zakupu opon szerszych o 3mm. Obecnie jeżdżę dość typowej szosie na Mavicach 25c, niemalże bez bieżnika. Nie interesują mnie za bardzo wyścigi - raczej podróże i randonneuring. Jestem ciężki, a do tego na długich trasach czasami bardzo ciężko jest ominąć jakiś szutrowy/leśny odcinek, dlatego zastanawiam się, czy warto kupić opony 28c z delikatnym bieżnikiem. Nie mierzyłem jeszcze dokładnie przerwy między ramą a oponą, ale na oko są tam 3-4 milimetry z każdej strony, więc na potrzeby rozmowy załóżmy, że opona 28c wejdzie (jeszcze skonsultuję to z jakimś specem od rowerów, który zobaczy to na żywo). Obecne koła też powinny je zmieścić (Mavic Aksium). 
Myślałem np. o takich: https://allegro.pl/oferta/vittoria-randonneur-700x28-czarna-drut-9701117231
Czy według Waszego doświadczenia tak niewielka zmiana szerokości + dodanie delikatnego bieżnika przełoży się w odczuwalnym stopniu na komfort jazdy poza asfaltem? I czy ew. macie do polecenia jakieś inne opony tego typu? Chciałbym zamknąć się z zakupem opon w kwocie 300 zł, ale jeśli uda się nie przekroczyć 200, to jeszcze lepiej :)

Edit: jeszcze dodam, że w zasadzie nigdy nie modyfikowałem żadnego roweru w tak znacznym stopniu jak nowe opony, dlatego chętnie przyjmę różne rady, także te najbardziej podstawowe :) 

Edytowane przez kubinnn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukasamd

W szosie nie zawracałbym sobie głowy dodatkowym bieżnikiem. Lepiej skupić się na jakości gumy, mieszance, bo ona często decyduje nie tylko o szybkości / przyczepności, ale i komforcie.

Co się zaś tyczy szerokości. Szosowo przechodziłem drogę 23c -> 25c -> 28c -> 32c i za każdym razem to była zmiana na plus. Między 25c a 28c jest spora różnica jeśli faktycznie opona będzie szersza. Poleciłbym Conti 4000 SII, ale one realnie układają się często na 30-31 mm więc może zabraknąć miejsca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubinnn

Dzięki, dobrze wiedzieć. Przypomniałem sobie że kiedyś, w poprzednim rowerze miałem Schwalbe Delta Cruiser Plus i byłem bardzo zadowolony. Teraz znalazłem taką: https://www.rowertour.com/p/51832/schwalbe-durano-plus-700-x-28c-sg-opona-szosowa-drutowana-reflex-
Popatrzyłem trochę i opinie na ich temat są raczej dobre, ale faktycznie może być problem, jeśli opona "ułoży się" i realnie będzie trochę szersza. Miał ktoś z nimi doświadczenie i może się na ten temat wypowiedzieć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sil_afein
39 minut temu, lukasamd napisał:

Co się zaś tyczy szerokości. Szosowo przechodziłem drogę 23c -> 25c -> 28c -> 32c i za każdym razem to była zmiana na plus. Między 25c a 28c jest spora różnica jeśli faktycznie opona będzie szersza. Poleciłbym Conti 4000 SII, ale one realnie układają się często na 30-31 mm więc może zabraknąć miejsca.

Osobiście bardzo lubię połączenie 23c z przodu i 25c z tyłu. Aczkolwiek ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad dwiema 28c z przodu. Aczkolwiek jeżdże na Conti 4000 SII i nie wiem czy to ma sens, skoro 25 układa się szerzej. Bo wraz ze zmianą chciałem przejść na Pirelli, ale to pewnie jeszcze za jakieś 2 tysiące, bo jeszcze sporo życia zostało na obecnych gumach. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Continental GP5000 na asfalt. Poza asfaltem, na ciśnieniu typowo szosowym, raczej szans na komfort nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

@kubinnn pisze, że owszem ma szosę ale nie potrzeba mu prędkości ani wyścigów a raczej chce endurance-ową, wypadową, wygodną, wytrzymałą oponę na luźne podróże a tutaj niektórzy wylatują z oponami stricte wyścigowymi :D... Ja to czasem nie rozumiem niektórych ludzi... :D

 

1. @kubinnn gdybyś podał co to za rower oraz jaki rocznik to byśmy raczej byli w stanie w Internecie znaleźć ile maksymalnie wejdzie szerokości do Twojego roweru

2. Tak, między 25c a 28c jest całkiem odczuwalna różnica, szerokość to jedno, drugie to pompowanie niżej niż 25c

Jeżeli to jest rower szosowy, to mocno bieżnikowana opcja może tam nie wejść niestety. Natomiast opon szosowych enudrance/szosowo-gravelowych jest całkiem spory wybór i dwie bardzo dobre nadal SZYBKIE opcje to:

  • Panaracer Gravelking 28c
  • Continental Contact Speed 28c

Jeżeli mimo wszystko chcesz próbować tam zmieścić odrobinę więcej bieżnika to możesz spróbować np:

  • Continental Contact 28c
  • Schwalbe Maraton Plus 28c

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubinnn

@arturooo3, niestety szukałem jakichś informacji na temat tego roweru, ale nie udało mi się nic znaleźć - kupiłem go z drugiej ręki, a producent ramy to chyba jakaś totalnie niszowa firma albo po prostu chińczyk. Wiem tyle, że jest karbonowa :) To raczej żaden nowy model, sądząc po zewnętrznie poprowadzonych linkach.
Poniżej wklejam zdjęcie ramy (może komuś mówi ona cokolwiek więcej, niż mi) i widoku z tyłu na przerwę między ramą, a oponą.

 

IMG_4536.jpeg

IMG_4533.jpeg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jak nie ma nawet nazwy modelu to musisz próbować ;) Chyba, że jeszcze ktoś rozpozna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
komandosek

to jest włoska rama karbonowa. Nazwa brzmi tak po włosku że widzę jakby ktoś machał rękami ją wypowiadając :D szukaj w google "telaio coppi" a coś na pewno znajdziesz. Telaio to po włosku rama

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Patrząc na zdjęcie, to jeżeli aktualna opona ma 25c, to według mnie 28c to za dużo. Typowo szosowe 28c pewnie wejdzie, ale zostanie minimum miejsca. Rama trochę pracuje, obręcz pewnie też, do tego zawsze jest jakiś brud na drodze, może być za ciasno. Dodatkowo, przynajmniej w rowerach w których ja miałem, u góry zawsze było więcej miejsca niż na dole.

Co do jazdy poza asfaltem. Ile pompujesz na 25c? 6 Barów? Załóżmy że przy 28c zejdziesz do 5,5 Bara. To nadal jest kamień. Na asfalcie pewnie poczujesz lekką różnicę, w terenie nie ma takiej opcji, nadal będzie męczarnia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Między 25 a 28 odczuwa się mniejszą różnicę niz między 23 a 25

Jeśli chcesz kupić "dobre" opony to szukaj czegoś lepszego niż tanich drutówek

6 minut temu, skom25 napisał:

Załóżmy że przy 28c zejdziesz do 5,5 Bara.

:D:D:D:D:D

Kamień przy 5,5 bara:ninja: To temat o oponach w szosie a nie pływaniu pontonem 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jeździłem na szosie 3 sezony, na MTB 6, a na każdym na kilku kompletach różnych opon. Także daruj sobie jakieś docinki...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Jeśli jest ciężki to 25 pompuje po 8-8,5 bar. I rozmiar 28 niewiele zmieni. Pół bara pewnie. Rożnica będzie, ale nie spodziewaj się szoku, po prostu na oponach 25/28 unikaj szutrów. To jest na asfalt, szosowy rower. 28 może być ciężko zmieścić patrząc po zdjęciach, choć może się udać. Ciężko powiedzieć.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

I co z tego, że jeździłeś? Czy jest to czegoś wyznacznikiem? Autem ludzie jeżdżą po kilkadziesiąt lat a żarówki nie potrafią wymienić. Ty po 3 latach jazdy na szosie i 6 na mtb pytasz czy wkładać podkładki pod suport. 5,5 bara w szosie, nawet w oponie 28 to nie żaden kamień tylko flak, który sprawia, że przy byle jakim sprincie/depnięciu na stojąco nie można mówić o jakiejkolwiek "pewności prowadzenia". Nawet nie chcę wiedzieć jak można określić szytkę nabitą do 10-11bar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

@Mihau_ gdybyś przeczytał post o podkładce, to byś zrozumiał gdzie był problem. No ale być może czytanie ze zrozumieniem szwankuje.

Czyli uważasz że 5,5 Bar na szutrze to komfort? 

Wyobraź sobie że ciśnienie dostosowuje się do wagi. No ale ja się nie znam, bo zapytałem o podkładkę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
Napisano (edytowane)

samo 28c nie nadaje się na szuter i ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy, inna sprawa, że nikt do tej pory o szutrze tutaj słowa nie napisał

zresztą odniosłem się do "5,5 bara to kamień" a nie wyimaginowanych, marketingowych komfortów podczas jazdy rowerem szosowym

Edytowane przez Mihau_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No cóż, padło poza asfaltem, więc pewnie o coś takiego chodzi.

Ja ważę tyle co nic i uwierz mi, że 6 Barów dla mnie to już właśnie kamień. Ja nigdy od roweru szosowego nie oczekiwałem komfortu i właśnie to próbuję przekazać autorowi. Szosa to szosa, będzie twardo.

@Mihau_ nie bierz do siebie moich wypowiedzi. Czasami palnę kilka słów za dużo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubinnn

Panowie, dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Byłem z rowerem w serwisie i  pan mechanik, podobnie jak @skom25, odradził mi wciskanie tam opony 28c. Moja szosówka pozostaje klasyczną szosówką. Będę musiał bardziej uważać na nierównościach, ale za to zostaje mi trochę grosza w kieszeni :) 
Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
komandosek
Godzinę temu, Mihau_ napisał:

I co z tego, że jeździłeś? Czy jest to czegoś wyznacznikiem? Autem ludzie jeżdżą po kilkadziesiąt lat a żarówki nie potrafią wymienić. Ty po 3 latach jazdy na szosie i 6 na mtb pytasz czy wkładać podkładki pod suport. 5,5 bara w szosie, nawet w oponie 28 to nie żaden kamień tylko flak, który sprawia, że przy byle jakim sprincie/depnięciu na stojąco nie można mówić o jakiejkolwiek "pewności prowadzenia". Nawet nie chcę wiedzieć jak można określić szytkę nabitą do 10-11bar

Mihau, z Ciebie jest jakiś strasznie nerwowy człowiek. 5-6bar jest całkowicie poprawne dla opony 28mm

https://axs.sram.com/guides/tire/pressure - tu masz dobry kalkulator i policz dla siebie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
Teraz, komandosek napisał:

Mihau, z Ciebie jest jakiś strasznie nerwowy człowiek. 5-6bar jest całkowicie poprawne dla opony 28mm

Ale ja nigdzie nie napisałem, że to "niepoprawnie". Ale nazywanie takiego ciśnienia "kamieniem" to lekkie nadużycie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, kubinnn napisał:

Panowie, dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Byłem z rowerem w serwisie i  pan mechanik, podobnie jak @skom25, odradził mi wciskanie tam opony 28c. Moja szosówka pozostaje klasyczną szosówką. Będę musiał bardziej uważać na nierównościach, ale za to zostaje mi trochę grosza w kieszeni :) 
Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko.

Te wytyczne na oponie to... no cóż, traktuj z przymróżeniem oka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
17 godzin temu, kubinnn napisał:

Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko.

Jeżeli nie ważysz dużo możesz sprawdzić 7 barów.

18 godzin temu, skom25 napisał:

Ja ważę tyle co nic i uwierz mi, że 6 Barów dla mnie to już właśnie kamień.

что??? Halo, co się dzieje? 6 barów w rowerze szosowym to komfort i bajka, dzisiaj to wszystkie dzieci wsadzałyby 32c albo szersze do szosy, to potem "6 barów to kamień" ja się pytam gdzie się podziały opony 20-21c pompowane do 12 barów? Pojeździłby jeden i drugi na Conti 4000 20c napompowanych na 12 barów, pomachałby pompką to by się nauczył co to je rower szosowy a jakby zmężniał taki jeszcze??! :mellow: Dzisiaj to każdy młodziak gravela i opony MTB albo najlepiej widelec z amortyzacją do tego gravela i mówi, że jeździ na rowerze szosowym :wacko:.

Jako ciekawostka podam, że u mnie w oponach Schwalbe 23c jest sugerowany zakres ciśnienia 6-10 barów, w Conti Ultra 25c podali po prostu max określony na 8.5 bara, a w oponach Bontragerowskich to nie ważne czy 25c czy 28c, w obu kompletach to samo nadrukowali tj: 5.5-7.9 bara.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

@skom25 rozpędziłeś się z tym kamieniem i 5,5 czy 6-cioma barami... ;) normalne średnie ciśnienie dla opon 28c... przy Twojej wadze której nie znam - ale pewnie nie ważysz jakoś sporo mniej niż 65kg.... Dla mnie 75kg - chociaż nie jeżdżę w ogóle na 28c - pewnie wolałbym raczej ciut więcej niż te 6.

Edyta - o widzę, że się wciąłem w sam środek piaskownicy :) 

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)

Oczywiście, wiem że postępuje źle. Ty za to też jesteś miękki, bo kiedyś to były drewniane koła, a nie jakaś guma dla zniewieściałych pedalarzy. Kiedyś to było, teraz to nie ma...

A kamień odnosił się do właściwości terenowych. Tam nie ma różnicy czy 8 czy 5, to jest nadal kamień na coś co nie jest asfaltem.

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
W dniu 13.01.2021 o 16:52, arturooo3 napisał:

Jak nie ma nawet nazwy modelu to musisz próbować

 

W dniu 13.01.2021 o 17:02, komandosek napisał:

to jest włoska rama karbonowa

Chyba czas przejść się do okulisty, przecież widać nazwę modelu: Coppi Storm.

Inna sprawa, że niewiele informacji na szybko można znaleźć, głównie jakieś oferty sprzedaży.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×