Skocz do zawartości

[Sid Ultimate brak uszczelek] zakup nowego amora


mariusz77b

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawowe pytanie jest takie czy obecne Sid'y mają mieć te gąbki czy nie. Z wypowiedzi można wywnioskować, że chyba losowo tak a to kończy temat. Moim zdaniem mają być bo jak zastało napisane coś tam poprawiają i coś tam chronią. Śmieszne jest tylko to, że ktokolwiek w takim razie broni zaistniałej sytuacji. Do suszy spowodowanej brakami oleju jeszcze to w takim razie trzeba dopisać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wie kto ma Rockshox że w dolnych lagach jest zawsze śladowa ilość oleju ,po prostu tak jest 

Co do tego że brakowało gąbeczek to lipa bo powinny być Rockshox nie odszedł od ich stosowania ,może być opcja że ktoś zwyczajnie na lini produkcyjnej  ich nie założył 

Charger ciężko stwierdzić czy było mało oleju jak to stwierdziłeś ? Co by się nie okazało że nabiłeś na max i teraz np pęknie blader czyli ta guma w charger i znowu będzie że jest coś nie tak z amortyzatorem 

Poniżej masz zdjęcie chargera ilość oleju jest taka jak powinna być ,tak wygląda bo na siłę został bardziej rozsunięty dlatego ta guma tak się zeszła 

IMG_20200408_114444.thumb.jpg.1413e0437846d54e44c81dccae13dd6c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Accent_Szaj napisał:

Te gąbki, zwane uszczelkami olejowymi, służą do zatrzymania oleju w dolnych goleniach ;). Do tego co piszesz służą uszczelki kurzowe.

 

Uwielbiam ludzi "nie wiem, ale się wypowiem", albo mnie totalnie nie rozumiesz, albo nie znasz budowy amortyzatora (a najpewniej to i to). Uszczelka kurzowa to jedno, uszczelka olejowa to drugie, w nowszych amorach RS są one zintegrowane i w dokumentacji nazywane "wiper seal" (wcześniej było "dust seal" oraz osobno "oil seal"). Ta gąbka to nie jest uszczelka olejowa! Jak gąbka może być uszczelką przecież to są głupoty, co ty chcesz uszczelniać gąbką! W oficjalnej dokumentacji to się nazywa "foam ring" (więc z samej nazwy wynika, że to nie uszczelka).

Co ja mam zrobić jak takie są fakty, że w niektórych OEMach nie ma tych gąbek, masz jakieś wątpliwości zadzwoń do jakiegoś lepszego serwisu i się dopytaj, a nie pisz "w moim były". Zgodnie z dokumentacją te gąbki powinny być, ale w praktyce nie zawsze są, czy to jest powód do zwrotu amortyzatora według mnie nie, ale mogę się mylić...

1 godzinę temu, Accent_Szaj napisał:

Te uszczelki(gąbki) trzymają olej ,który wlewa się do goleni od dołu, w środku. Jak ich nie ma, to możesz mieć wilgotne górne lagi

Takich głupot jeszcze nie czytałem, bo jak pisałem wyżej do tego służy "wiper seal" albo w starszych/niższych modelach uszczelka olejowa ("oil seal"). Wytłumacz mi jak gąbka może "trzymać" olej skoro nim nasiąka... i jak najbardziej przy regularnym serwisie to nie wpływa w sposób znaczący na zużycie co zresztą potwierdza opinia serwisu, którą kolega zamieścił.

Tyle w temacie, bo nie będę uczył świeżaka na forum skoro wie lepiej, a nie umie przeczytać dokumentacji RS. Wrzucę jeszcze tylko zdjęcie uszczelek olejowych (tych niezintegrowanych, bo wyraźniej widać ich wygląd). https://www.bicyclehero.com/gb/rockshox-reba-pike-boxxer-32mm-oil-seal.html Wygląda to jak ta gąbka? Tu masz jeszcze zestaw "dust seal" oraz "oil seal" - https://www.bicyclehero.com/gb/rockshox-domain-lyrik-dust-seal-oil-seal-kit-11-4015-067-000.html bo pewnie będziesz się kłucił, że te z pierwszego linka to uszczelki kurzowe...

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamfan napisał:

nie będę uczył świeżaka na forum

Fakt tu jestem świeżak ;), ale na innych forach już nie :D

Teraz, kamfan napisał:

olej skoro nim nasiąka

Od początku pytałem Cię, co rozumiesz pisząc o uszczelce olejowej, nie odpisałeś, bo wiesz że palnąłeś głupotę, w SiD masz je zintegrowane, a o tym amorze tu piszemy.

Z drugiej strony, zamiast obrażać innych, to skup się na wyjaśnieniu problemu.

Co do tematu, to nie wierze żeby w SiD nie dawali fabrycznie gąbek, już prędzej, jak napisał kolega

50 minut temu, piter614 napisał:

ktoś zwyczajnie na lini produkcyjnej  ich nie założył 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kamfan napisał:

Co ja mam zrobić jak takie są fakty, że w niektórych OEMach nie ma tych gąbek, masz jakieś wątpliwości zadzwoń do jakiegoś lepszego serwisu i się dopytaj, a nie pisz "w moim były". Zgodnie z dokumentacją te gąbki powinny być, ale w praktyce nie zawsze są, czy to jest powód do zwrotu amortyzatora według mnie nie, ale mogę się mylić...

W niektórych OEM-ach schodzi za szybko anoda i też ma tak być? Jakieś dziwne rzeczy dzieją się od jakiegoś czasu w pewnych wypustach i nie każdy ma znać dokumentację techniczną. Ja wiem, że w jednych są w w drugich brak bo da się to potwierdzić w niezależnych serwisach. Mnie osobiście ciekawi klucz do informacji czemu tak jest. Kolega wyżej z tego co wiem ma nowego Sid'a i sobie go serwisuje. Dość aroganckie jest zatem pisanie, że jest "lewy" w tej kwestii.  

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Accent_Szaj napisał:

Od początku pytałem Cię, co rozumiesz pisząc o uszczelce olejowej, nie odpisałeś, bo wiesz że palnąłeś głupotę, w SiD masz je zintegrowane, a o tym amorze tu piszemy.

 

Kolego przecież Ci dokładnie odpisałem o co mi chodziło w poprzednim poście! Nie zrozumiałeś? W Sidzie masz uszczelkę olejową zintegrowaną z kurzową w postaci "wiper seal". Głupotę to Ty palnąłeś pisząc, że gąbka to uszczelka i że na dodatek chroni przed wyciekiem oleju na zewnątrz. Nawet nie mając tej wiedzy, a czytając ze zrozumieniem posty wiedziałbyś o to, bo przecież kolega jeździł z amorem bez gąbek i wycieków oleju nie miał. To co piszę jest w 100% zgodne z tym co jest w dokumentacji RS a Ty tworzysz swoje teorie... 
 

Godzinę temu, Accent_Szaj napisał:

Co do tematu, to nie wierze żeby w SiD nie dawali fabrycznie gąbek, już prędzej, jak napisał kolega

2 godziny temu, piter614 napisał:

A jak ktoś na linii fabrycznej nie dał gąbek to przecież znaczy że ich FABRYCZNIE tam nie ma... przecież linia produkcyjna to fabryka. Nie wnikam czemu ich tam nie było, napisałem tylko, że jak na serwisie były amortyzatory z niektórych serii np. 2 sztuki przy serwisie rowerów testowych to zdarzały się serie bez tych gąbek (nie uszczelek!).

44 minuty temu, Tyfon79 napisał:

Mnie osobiście ciekawi klucz do informacji czemu tak jest.

Gdybym miał strzelać to powiedziałbym, że wiedzą, że to nie jest bardzo istotna sprawa i jak im się gąbki skończą to w skrajnych wypadkach montują bez nich, nie czekając na dostawę, ale to już totalne gdybanie...

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamfan napisał:

Jak bym miał strzelać to powiedziałbym, że wiedzą, że to nie jest bardzo istotna sprawa i jak im się gąbki skończą to w skrajnych wypadkach montuję bez nie czekając na dostawę, ale to już totalne gdybanie...

Wiesz zapewne jak jest z kwestią jakości w temacie amortyzacji i sporo osób wietrzy po prostu chytrość, celowość by coś długo nie pożyło. Jest nawet gorzej po obecnym bumie bo ludzie naprawdę nie rozumieją tej sporej patologii w "naszej" branży. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakości składania sprzętu w tym roku nawet nie mówię, bo to jest prawie w 100% że montuje się byle więcej i szybciej... Także gdyby to był Sid z tego roku to byłbym w stanie uwierzyć, brak tych gąbek to prawie norma. Planowanie postarzanie sprzętu to też fakt tylko trzeba uważać z takimi opiniami, bo ciężko powiedzieć gdzie faktycznie występuje a gdzie są to tylko teorie spiskowe.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamfan napisał:

głupotę to palnąłeś Ty pisząc, że gąbka to uszczelka

Widzisz, niezwykłem się kłócić na forach, tylko bardziej staram się pisać co wiem z doświadczenia. Także wyluzuj trochę kolego ;)

Gąbka służy do zdejmowania nadmiaru oleju. Po czym spływajacy olej służy do smarowania górnego ślizgu. No chyba tu już się zgodzimy.

Faktem jest również ze strikte uszczelka olejowo/kurzowa jest zintegrowana u samej góry.

Jedyne z czym się nie zgadzam i się nie zgodzę, to że ta gąbka nie ma wpływu na pracę Amora. Ma i to dużą. SiD w porównaniu do Reby,  to amor wyścigowy i jest dużo delikatniejszy, trzeba dbać o niego i regularnie serwisować. Jak masz sucho w dolnych goleniach, to potrafi się tłuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamfan napisał:

Planowanie postarzanie sprzętu to też fakt tylko trzeba uważać z takimi opiniami, bo ciężko powiedzieć gdzie faktycznie występuje a gdzie są to tylko teorie spiskowe.

Od razu uważać... Nie ma co owijać na okrągło, że gro sprzętu wychodzi z lipnymi materiałami w środku. Reverb to nie jest tragiczna sztyca tylko trzeba tam co nieco po nich poprawić. Obecnie nagminnie poprawia się dampery. Amorki w sumie wypadają tutaj i tak najlepiej. Mam Fox'a 36 gdzie po kilku ruchach blokadą na goleni wytarły się te ząbki i pośrednią blokadę ma na wyczucie... Dobrze, że jej praktycznie nie używam bo by mnie trafiło. Nowy amor i nie za parę stów a pokrętło zrobione jak u Chińczyka w szopie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, CYBER1 napisał:

Przecież planowane postarzanie widać jak na dłoni, po ilości oleju w dolnych lagach, niech mi ktoś wyjaśni jakim cudem 5ml oleju ma cokolwiek smarować??? Tylko oblepi ścianki wewnętrzne dolnych goleni.

Smarowanie będziesz miał a kłopot jest bardziej na ile i tu rozbija się o temat interwałów serwisowych. Ja potrafię rozpoznać jak coś jest nie tak czy mam sporą wiedzę o co w tym wszystkim chodzi. Ale obecnie rowery pokupowali ludzie, którzy najdelikatniej to ujmując dostali towar niepełno wartościowy. Nie na wszystkim się znają bo i też nie muszą. Naprawdę trudno jest komuś wytłumaczyć, że nowy amor w rowerze trzeba rozbierać by sprawdzić czy jest smarowanie albo czemu po niecałym roku wytarła się anoda w takim OEM-owym Fox'e. Obecnie za rowery płacimy jak za zborze a same amorki chodzą po kilka tys. Tu naprawdę nie ma prawa się oszczędzać czy partaczyć na smarowaniu czy uszczelkach, gąbkach i co tam jeszcze. Tylko z tym nie ma prawa to by tak było musiało by to przechodzić procedurę jak w takiej motoryzacji. A my jesteśmy pasjonatami bo jazda to hobby i "sobie doleją i sobie dokupią jak trzeba". Jak kiedyś kupowałem nową Skodę Felicję to musiałem zapłacić za płyn do spryskiwaczy i dywaniki. Tu jest tak trochę podobnie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmy fabryki lecą po kosztach 

Ja pracuje w fabryce wiem jak to wygląda, często operator może czegoś zapomnieć a to pojedzie dalej takie rzeczy się zdarzają (jak ktoś mówi że nie to nie pracował w fabryce na nockach) 

Obecnie nawet taki serwis jak Wichu Workshop zauważyli ze anoda zwyczajnie jest słabej jakości 

Sprzęt ma wytrzymać jakiś czas i tyle nie ma być dożywotni jak pralka firmy polar które prały po 20 lat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, CYBER1 napisał:

planowane postarzanie widać jak na dłoni

Ale nie to jest najgorsze, a to co mówią Ci w autoryzowanym serwisie, że tak ma być i jest ok :(

36 minut temu, piter614 napisał:

Sprzęt ma wytrzymać jakiś czas

Dokładnie Piter. Teraz towar ma wytrzymać 2lata i ani sekundy więcej. Gorzej jak trafią na kogoś, kto potrafi sobie sam zrobić. Choć też mają na to rozwiązanie, dadzą Ci nowy, albo zrobią zerówkę uzupełniając braki.

Pamiętam ten temat z SB. Szli w zaparte do momentu jak @mariusz77b nie pokazał wątku, to w ogóle nie chcieli z nim gadać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś otrzymałem mój amor z serwisu THIRTY THREE, do którego został wysłany przez sklep w którym go kupiłem tj. centrumrowerowe.pl.

Amor wrócił porozkręcany, bez śrub dolnych lag i dalej bez uszczelek.

Sklep stwierdził - ale mailowo, dokumentu oficjalnego jak stwierdzili nie dostanę, bo ustalali to tylko  telefonicznie z serwisem- że amor jest cały i to że jeździł bez uszczelek i płynów nie miało wpływu na jego stan techniczny oraz jego trwałość. 

Oficjalnego pisma nie dostanę, bo to sklep ustalił telefonicznie z serwisem. 

 

Ja dla zasady idę z tym do sądu. O wynikach , tak zapewne do 2 lat , powiadomię łącznie z opinią biegłego sądowego, niech on się wypowie w tym temacie. O tak dla zasady i sprawiedliwości,  a nie mojej upierdliwości. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariusz77b napisał:

Dziś otrzymałem mój amor z serwisu THIRTY THREE, do którego został wysłany przez sklep w którym go kupiłem tj. centrumrowerowe.pl.

Amor wrócił porozkręcany, bez śrub dolnych lag i dalej bez uszczelek.

Sklep stwierdził - ale mailowo, dokumentu oficjalnego jak stwierdzili nie dostanę, bo ustalali to tylko  telefonicznie z serwisem- że amor jest cały i to że jeździł bez uszczelek i płynów nie miało wpływu na jego stan techniczny oraz jego trwałość. 

Oficjalnego pisma nie dostanę, bo to sklep ustalił telefonicznie z serwisem. 

 

Ja dla zasady idę z tym do sądu. O wynikach , tak zapewne do 2 lat , powiadomię łącznie z opinią biegłego sądowego, niech on się wypowie w tym temacie. O tak dla zasady i sprawiedliwości,  a nie mojej upierdliwości. 

Powiedz mi czy nie lepiej jak zakładasz taki wątek wkleić pdf manual dla Twojego Sida jak poniżej:

https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/gen.0000000006161-rev-a-2021-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf

I tam na stronie 9 jest rysunek tegoż Sida i po prostu jak piszesz czego tam nie było od nowości, to wymieniasz z rysunku - czyli tego foam ring. Bo potem jak czytam różne osoby to różnie nazywają. A tak byłoby to od początku jasne. 

Dlaczego nie dali Ci tych uszczelek? Nie proponowali po prostu, że założą i zapłacisz? Ile to może kosztować?

Edytowane przez marcusling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariusz77b po moich przygodach zawsze radziłem się niezależnego serwisu z ogarniętym mechanikiem. Tym bardziej, że to dobry znajomy. Wybadaj sobie jaki na dziś jest stan tego Twojego amora. Potem jak masz nerwa i chęci działaj. Osobiście i chyba nie tylko ja kibicuję bo tak naprawdę wielu z nas to frajerzy, którym się nie chce, nie mają czasu i tu do wyboru podjąć tematu. Swoją drogą ja nie wiem czy te serwisy w temacie RS'a tak muszą wnerwiać ludzi dekompletując a czasem uszkadzając to co mają naprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie dolnych lag.

Jako że amor przyszedł rozkręcony, wyjąłem górę i przetarłem dolne lagi od środka. Na ściankach zauważyłem wytarcia ścianek  , które są dosyć wyraźne tuż pod piankami olejowymi, których nie było. W jednym miejscu jest nawet wytarta za złotawa powłoka wielkości paznokcia.

Czy tak ma być? To to skutek braku tych pianek olejowych, dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mariusz77b napisał:

Mam pytanie odnośnie dolnych lag.

Jako że amor przyszedł rozkręcony, wyjąłem górę i przetarłem dolne lagi od środka. Na ściankach zauważyłem wytarcia ścianek  , które są dosyć wyraźne tuż pod piankami olejowymi, których nie było. W jednym miejscu jest nawet wytarta za złotawa powłoka wielkości paznokcia.

Czy tak ma być? To to skutek braku tych pianek olejowych, dziękuję 

Może wyciągali uszczelki kurzowe i końcówką narzędzia ( co by to nie było) lekko porysowali ściankę w ladze, tam gdzie idą gąbeczki olejowe?

Tak w ramach ścisłości,( bo może ja jestem niedouczony, jak tak to mnie poprawcie) to uszczelka kurzowa ma zachować olej w środku amora i nie dopuścić syfu do środka amora, a gąbeczki olejowe mają po prostu smarować górny ślizg i górną część lagi amora, aby się nie zacierał. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kruk_Szaj napisał:

Tak w ramach ścisłości,( bo może ja jestem niedouczony, jak tak to mnie poprawcie) to uszczelka kurzowa ma zachować olej w środku amora i nie dopuścić syfu do środka amora, a gąbeczki olejowe mają po prostu smarować górny ślizg i górną część lagi amora, aby się nie zacierał. Mylę się?

W nowych RS uszczelka górna

rock-shox-sid-2017-uszczelki-kurzowe.jpg

Jest uszczelką zintegrowaną Kurzowo-olejową. Ona nie pozwala wydostać się olejowi na zewnątrz od dołu, a od góry łapią kurz i nie pozwalają dostać mu się do wnętrza

Gąbki( uszczelki piankowe) Smarują lagi i zbierają nadmiar oleju, są taką pierwszą barierą przed wydostaniem się oleju na zewnątrz. Czyli dobrze myślisz :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze się tak nie zestarzalem :P

chyba rozmowa a raczej nieporozumienie jest o osobne uszczelki olejowe i osobne kurzowe jak na przykład do bombera , tak?

enduro-bearings-uszczelki-enduro-blue-do

mimo to, to baaardzo dziwne aby w nowym Sidzie ze sklepu nie było gąbek...jak tak dalej rs będzie olewał to trzeba będzie się przerzucić na foxy albo os razu na ohlinsy. 

Edytowane przez Kruk_Szaj
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox też odwala kaszanę. Zdarzały się nawet grube wady projektowe niektórych modeli/roczników. Ale faktem jest, że mając dylemat czy brać np. SIDa ultimate czy FOXa Factor 34 pewnie wybrałbym tego drugiego. Nie mniej jednak RSy bywają b. mocno przeceniane na wyprzedażach/promocjach i zwykłe takiego dylematu nie mam ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...