Skocz do zawartości

[full] Lapierre X-Control


chudzinki

Rekomendowane odpowiedzi

Amortyzator przedni bez szału, prosta dość tania konstrukcja, sprężyna, blokada hydrauliczna, prosta manetka. Damper to chyba X fusion, właściwie nie podali informacji, tania półka. Jeśli chodzi o rower to fajny, musisz pamiętać, że takie ustawienie dampera w ramie jest bardzo progresywne, szczerze, to wolałbym taki rower, starszy renomowanej firmy, na dobrym osprzęcie, niż dzisiejsze wariactwo. Napęd 9S, w zależności od zapotrzebowania oczywiście, jednak moim zdaniem wystarcza w wielu sytuacjach, jest tańszy w eksploatacji, a rower sam w sobie ma dobry osprzęt. Kwestia tylko tak naprawdę ceny. Pzdrowr

Poprawka, damper lapierre, więc właściwie to nie mam bladego pojęcia co to za manufaktura, zapewne zlecają komuś produkcję i nie ufałbym pod względem szukania ew. Serwisu, części zamiennych. Ale musisz wziąć pod uwagę, że naprawdę dużo trzeba wybulić, żeby mieć dobre zawieszenie w gotowym modelu jakiejkolwiek marki. Najlepiej tak naprawdę kupić to, co pasuje najbardziej pod względem geometrii, osprzętu, a zawieszenie wymienić pod bardziej odpowiadające, być może powietrzne, które daje duży komfort ustawień pod Siebie. Rowery z fabrycznie montowanymi sprężynami powietrznymi, są raczej dużo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, CyclicBike napisał:

Jeśli chodzi o rower to fajny, musisz pamiętać, że takie ustawienie dampera w ramie jest bardzo progresywne, szczerze, to wolałbym taki rower, starszy renomowanej firmy, na dobrym osprzęcie, niż dzisiejsze wariactwo.

Właśnie chodzi mi przede wszystkim o budowę samej ramy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
10 godzin temu, CyclicBike napisał:

Najlepiej tak naprawdę kupić to, co pasuje najbardziej pod względem geometrii, osprzętu, a zawieszenie wymienić pod bardziej odpowiadające, być może powietrzne, które daje duży komfort ustawień pod Siebie.

Wymiana elementów zawieszenia nie jest tak prostą sprawą. Pomijając długość tłumika i skok musisz znać poziom tłumienia kompresji i powrotu, co jest szczególnie istotne w zawieszeniu z wirtualnym punktem obrotu - zakładając jakikolwiek tłumik możesz pogorszyć działanie zawieszenia. Głównym minusem Lapierra jest brak dokumentacji dla tłumika plus zawieszenie usztywniające się podczas pedałowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A przy porównaniu tego Lapierre do https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-900-s-27-5/_/R-p-301099 i https://www.olx.pl/oferta/fajny-rower-mtb-allmountain-trail-ghost-asx-4900-27-5-27-5-CID767-IDHXUOA.html to co najlepiej wypada jeżeli chodzi o ramę? To ma być drugi rower zastępujący crossa, który jest użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem :(.  Pomijam napęd, koła, hamulce i sztycę w Ghost. Chodzi mi tylko o ramę. W ogóle to zastanawiam się czy jest sens bawić się w używki jeżeli chodzi o budżetowe fulle...

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chudzinki napisał:

W ogóle to zastanawiam się czy jest sens bawić się w używki jeżeli chodzi o budżetowe fulle...

Moim zdaniem, najważniejszym w doborze roweru jest geometria, gdyż to ona definiuje jakie zastosowanie roweru jest najbardziej sensowne. Nie wiem gdzie, i jak chcesz jeździć, ale ta informacja pomogła by ocenić czy warto iść w nowoczesne, progresywne geo, czy może wystarczy old schoolowa geo (taka jak w tym Lapierre). Osobiście jeśli bym szukał roweru do XC (bo takim jest ten Lapierre z założenia) - to przy ograniczonym budżecie na pewno bym nie wchodził w 14 kilogramowe, stare konstrukcje, ale to ja, co nie znaczy, że w Twoim przypadku musi być tak samo.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chudzinki napisał:

Przysłowiowy bułkowóz :D

No to faktycznie, nie bardzo jest sens dopłacać za nowoczesne konstrukcje :-). Pozostaje kwestia, którą poruszyli koledzy , tzn. dostępność części, stare standardy itp. No i generalnie koszty utrzymania w przypadku fulla będą wyższe, jako bułkowóz może lepiej jednak jakiś ht?

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ht na grubszych oponach i amorkiem z większym skokiem (niż cross) będzie już zauważalna różnica. Ale wiesz generalnie powinieneś zawsze brać ten rower na który jesteś najbardziej "napalony", bo co z tego jak kupisz rower z rozsądku a nie będzie Ci się podobał :-)

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dorzucę ,ze obecnie geometria jest determinowana specyfikacją roweru. Np jeśli coś ma być do intensywnej jazdy w terenie do tego na kołach 29 ,to nawet shapeshifter i korekta kąta główki , nie wystarczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 29.12.2020 o 11:05, durnykot napisał:

Wymiana elementów zawieszenia nie jest tak prostą sprawą. Pomijając długość tłumika i skok musisz znać poziom tłumienia kompresji i powrotu, co jest szczególnie istotne w zawieszeniu z wirtualnym punktem obrotu - zakładając jakikolwiek tłumik możesz pogorszyć działanie zawieszenia. Głównym minusem Lapierra jest brak dokumentacji dla tłumika plus zawieszenie usztywniające się podczas pedałowania.

Damper to Manitou Radium R , dowiedziałem się z Hiszpańskiego forum...Mam ten rower , konkretnie x- Control 210 z 2011 roku. Damper jest rozkręcalny i serwis można zrobić we Wrocławiu 🙂

Też zastanawiałem się jakiej firmy jest damper sygnowany logo Lapierre , dystrybutor na Polskę nie pomógł , trzeba było samemu poszperać 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...