Skocz do zawartości

[Kross] Level 12.0 2019 - Wasza opinia?


Nial

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam doświadczenia z Level 11.0 z 2019. Prawie to samo, ale Recon zamiast Reby, i jednak nieco inna rama. Jeździło mi  się na nim całkiem przyjemnie, ale musiałem zwrócić z powodu problemu z ramą. Odkleiły się mufy, do których wkręca się suport. Półtora miesiąca bez roweru, który wrócił tylko po to, żebym po 60 km odesłał z powrotem z tą samą usterką.

Ciebie ten przypadek nie dotknie - w 12.0 jest pressfit, nie BSA. Do tego przynajmniej na zdjęciach wykończenie ramy jest lepsze - inserty na linki po prawej stronie główki ramy to nie tylko tandetny kawałek wciśniętej gumy.

Z innych uwag - kiepskie siodełko (ale to indywidualna sprawa), fatalne opony (ja zmieniłem po kilkuset kilometrach na Conti Raceking i Crossking) i przeciętne hamulce.

Serwis Krossa - nie polecam. Dlatego warto kupować o dobrego sprzedawcy, i reklamować z rękojmi. Ja swój oddałem, i ... zamówiłem kolejnego Krossa. Cena jednak wygrała znowu :). W tych kwotach (mówie o cenach poprzednich roczników z wyprzedaży) ciężko znaleźć cos sensownego poza Decathlonem (a tam też nie ma dostępności).

 

Edytowane przez rzapora
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pressfitu nie trzeba kleić :)

A serio - nie znalazłem podobnych przypadków dotyczących Krossa, więc może mój był jednostkowy. To nie sama usterka jest problemem, a podejście serwisu. Kiepski kontakt, kiepska naprawa, zawsze wina użytkownika. Gdybym kupił na firmę, to pewnie sam bym to kleił :(

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, rzapora napisał:

To nie sama usterka jest problemem, a podejście serwisu. Kiepski kontakt, kiepska naprawa, zawsze wina użytkownika. 

Czyli nic się nie zmieniło. Od lat takie same opinie. Że też ludzie jeszcze kupują te rowery, wiedząc co ich czeka w przypadku awarii. Podejście do klienta rodem z PRL. Żenada! A co do samej ramy Krossa to w dzisiejszych czasach rower bez boosta to już zabytek... Nikt po za Krossem i Rometem już takich ram nie robi. Mi osobiście to nie przeszkadza ale trzeba mieć tego świadomość. 

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Alsew napisał:

Czyli nic się nie zmieniło. Od lat takie same opinie. Że też ludzie jeszcze kupują te rowery, wiedząc co ich czeka w przypadku awarii. Podejście do klienta rodem z PRL. Żenada! A co do samej ramy Krossa to w dzisiejszych czasach rower bez boosta to już zabytek... Nikt po za Krossem i Rometem już takich ram nie robi. Mi osobiście to nie przeszkadza ale trzeba mieć tego świadomość. 

Właśnie staram się jak mogę unikać kupowania czegokolwiek od marek które tak klienta traktują, A na moje wiadomości z pytaniami w ogóle nie odpowiadają od kilku dni. Napisałem do dwóch producentów z USA, odpowiedzi miałem w ciągu godziny, łącznie ze zmierzeniem realnego przekroku w połowie ramy. Tak się jakoś dziwnie przypadkiem składa potem że unikam marek polskich... szkoda gadać. Wątek nie o tym :)

Nie ma boosta? Widzę tam sztywną oś z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Nial napisał:

Właśnie staram się jak mogę unikać kupowania czegokolwiek od marek które tak klienta traktują,

 

16 godzin temu, Alsew napisał:

Czyli nic się nie zmieniło. Od lat takie same opinie. Że też ludzie jeszcze kupują te rowery, wiedząc co ich czeka w przypadku awarii.

Dlatego opcją jest kupowanie u solidnego sprzedawcy - to on bierze odpowiedzialność za rower na prawnie uregulowanych zasadach. Istotne, gdy wybór na rynku jest taki jak obecnie.

 

Levele z 2019 mają sztywne osie bez boosta, późniejsze w części wariantów mają 110 z przodu, ale dalej 142 z tyłu :)

Edytowane przez rzapora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KSikorski napisał:

Po za Trekiem i Scottem, które wciskają 9x141 :-D

9x141 to też jest boost ;-) Tyle że bez sztywnej osi... Więc np jeśli za 2 lata Sram wypuści 1x13 i ten napęd będzie tylko pod boost (bo powiedzmy będą tylko korby boostowe) to do 141x9 taki napęd założysz, a do 142x12 nie założysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2020 o 14:22, rzapora napisał:

Odkleiły się mufy, do których wkręca się suport. Półtora miesiąca bez roweru, który wrócił tylko po to, żebym po 60 km odesłał z powrotem z tą samą usterką.

U kolegi ta sama usterka - 4 razy wymieniał ramę. Jak już brać Krossa rocznik 2019, to Levela 12/13, w którym dali chińską ramę, a nie ulepa z Przasnysza.

Edytowane przez ArtGD
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jakieś takie krótkie i kwadratowe te Krossy. M to 18 cali niby dla osób o wzroście 174-183 cm. I ta M-ka ma 590 mm efektywnej górnej rurki... Tak na papierze to mam 176 cm i musiałbym mieć mostek 85-90mm (czyli przy 180cm to już chyba 100mm) i do tego wysoki przekrok... Słabo. Czas już na nową ramę od Krossa ale z tego co widzę to na 2021 nawet nie wysilili się żeby zrobić nowe malowania... 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...