Skocz do zawartości

[Sztyca] cyclocross


abdesign

Rekomendowane odpowiedzi

Używa ktoś którejś z tych sztyc:

Ergon CF3 Pro Carbon

Specialized CG-R

... jakiejś innej tego typu?

Biorąc pod uwagę, że zmienieniałyby Dedę Superzero Carbon można wg. Was liczyć na płynniejsze pokonywanie nierówności, generalnie na zysk przy szybkim tłuczeniu się cienkimi gumami po wertepach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Canyona VCLS w gravelu, tylko na gumach 38mm i do tego z lekko żelowym siodełkiem. Coś tam daje ale jak parę lat temu miałem Suntoura NCX w MTB HT to było znacznie lepsze pod kątem amortyzacji. Ja nie czuję, żeby się bujało ale przesiadłem się z fulla więc może mam inną bazę porównawczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chociemir napisał:

w rowerze szosowym i bardzo szybko go wymieniłem

To akurat wcale mnie nie dziwi. Bo nie rozumiem pomysłu "niesztywnej" sztycy w szosie. No ale właśnie w CX'ie który ma zupełnie inne przeznaczenie może lekkie "odsztywnienie" to nie jest zły pomysł. Jakieś straty na "bujanie" może się rekompensują tym że mniej wybija z rytmu tarka z kęp trawy... Tym torem moje rozważania idą...

To aż tak buja, że totalna lipa do ganiania się?

@kipcior to nie ten kierunek. Siodła nie wymienię bo "leży" i przebrane z... nawet nie policzę. Oponami nic się nie zawalczy bo jest limit, a bujaki typu ncx to się zupełnie nie nadają do takiej jazdy. To jednak musi być lekki i sztywny rower. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abdesign napisał:

. Bo nie rozumiem pomysłu "niesztywnej" sztycy w szosie.

Ja rozumiem, ale dla mnie było to zbędne.

 

2 godziny temu, abdesign napisał:

 

To aż tak buja, że totalna lipa do ganiania się?

 

"Aż tak" to pojęcie względne, natomiast w mojej opinii "aż tak" nie bujało, ale po pierwsze -tak jak napisałem wcześniej, nie było mi to potrzebne, po drugie - ta sztyca waży coś około 200 czy 220 gramów, a ja odchudzałem rower i -obok innych lekkich elementów- zamontowałem sztycę o wadze około 100 gramów.

Widzę,że Canyon montuje te wsporniki do niektórych rowerów XC czyli chyba da się "ganiać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z wagą ~200/220gram w sumie może nie jakoś szczególnie lekka ale normalna waga jak na sztycę. Pewnie przy średnicy 27,2 i potrzebnej długości poza ramą jakieś 17,5cm to bym ją ciął na 32cm i zrobiło by się 180/190gram max - do przeżycia.

Chyba ją zaryzykuję, strzelić pod córką nie strzeli ~ 50kg... a może przestanie marudzić, że trzęsie nadmiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kipcior napisał:

Mam Canyona VCLS w gravelu, tylko na gumach 38mm i do tego z lekko żelowym siodełkiem. Coś tam daje ale

jak taz ta sztyca jest dosc szytwna... wiec moze dawac cos do wagi i looku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to trzeba precyzyjnie fopisac ktory model masz na mysli...bo jak wlepisz w googla to pierwsze foto to vcls s13...a sa jeszcze s14 i s25 - i te faktycznie sa 2 piorowe ;-p

Mam ta s13 i stad moj komentarz o sztywnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, abdesign napisał:

Akurat z wagą ~200/220gram w sumie może nie jakoś szczególnie lekka ale normalna waga jak na sztycę. Pewnie przy średnicy 27,2 i potrzebnej długości poza ramą jakieś 17,5cm to bym ją ciął na 32cm i zrobiło by się 180/190gram max - do przeżycia.

Chyba ją zaryzykuję, strzelić pod córką nie strzeli ~ 50kg... a może przestanie marudzić, że trzęsie nadmiernie.

Tej sztycy nie da się przyciąć, ponieważ na jej samym dole jest śruba, która nie tylko łączy "pióra" wspornika, ale także służy do regulacji poziomu siodełka. Dodatkowo sztyca ma nie tylko ograniczenie wysokości wysunięcia, ale także wsunięcia .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Chociemir napisał:

Tej sztycy nie da się przyciąć, ponieważ na jej samym dole jest śruba,

No to nie przytnę, co ślepemu po oczach - przecież to widać na zdjęciach. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

Ta regulacja położenia siodła do której trzeba wyjąć sztycę z ramy to bardzo fajna sprawa... taka "nie za wygodna" :)

Speca wynalazek odpadł bo mi obrzydł ze względu na wagę - 269 gram...

ps. sztyca w tym konkretnym rowerze będzie wystawała 17-18cm więc mieści się w parametrach przewidzianych przez producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...