Skocz do zawartości
roco

[upgrade] Co wymienić w Specu Chisel Comp 2021 ?

Rekomendowane odpowiedzi

roco

Cześć

Tak jak w temacie, co można byłoby wymienić wg. Was w Specu Chisel Comp 2021, aby był jeszcze lepszy, zmniejszyć jego wagę?

Aktualnie na pokładnie ma:

FRAME: Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, Hydroformed tubes, Progressive XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, 30.9mm Dropper post compatible
SEAT BINDER: Specialized Alloy, 34.9mm
FORK: RockShox Judy Gold, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel (XS - 80mm travel)
STEM: Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
HANDLEBARS: Stout XC, double-butted alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 31.8mm
SADDLE: Body Geometry Power Sport, steel rails
SEATPOST: Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm
TAPE: Specialized Trail Grips
FRONT BRAKE: Shimano M6100, 2-piston caliper, hydraulic disc
REAR BRAKE: Shimano M6100, 2-piston caliper, hydraulic disc
REAR DERAILLEUR: Shimano SLX M7100, SGS, 12-speed
SHIFT LEVERS: Shimano SLX, M7100, 12spd
CHAIN: Shimano Deore M6100, 12spd w/quick link
CRANKSET: Shimano MT511, 32T chainring
CHAINRINGS: 32T
RIMS: Alloy, Offset Design, Tubeless Ready, 25mm internal width, 28h
FRONT HUB: Shimano MT410-B, Centerlock 28h, 15x110 Boost
REAR HUB: Shimano MT410-B, Centerlock 28h, 12x148 Boost, Microspline
FRONT TIRE: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
REAR TIRE: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
INNER TUBES: Presta, 60mm valve
SPOKES: Stainless, 14g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kudizc
1 godzinę temu, Alsew napisał:

Koła.

na wymianie amortyzatora zyskasz ~500g 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco
9 godzin temu, Alsew napisał:

Koła.

Może coś konkretnego polecasz?

 

7 godzin temu, kudizc napisał:

na wymianie amortyzatora zyskasz ~500g 

Właśnie tak patrzyłem RockShox Reba RL Solo Air 29" 100 mm i faktycznie koło 500g można zyskać.  Jest sens pakować skok 110?, chyba bardziej są dostępne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Jeśli chodzi o koła to możesz złożyć sobie jakieś DT Swissy w zależności od zasobności portfela. Obstawiam że te twoje koła ważą ponad 2kg/komplet. W temacie amora , z tego co wiem, to Reba występuje w wersji o skoku 100mm i 120mm. Do tej ramy tylko setka! 

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco

Widocznie z tym skokiem 110mm gdzieś źle doczytałem.

A opony chyba nie są złe? Czy może np. iść w Schwalbe Racing Ralph i Ray Evo TLE Addix SpeedGrip zwijana ? W poprzednim rowerze miałem 27.5x2.25" nawet fajnie się spisywały.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Looser

idąc tropem otwartego pytania, możemy wymienić wszystko, łącznie z ramą, jakiś limit? jakiś target?... jeszcze narzuca mi się pytanie czy jest sens tyle inwestować w taki rower? +/- 9k za alu, średni amor, znośny napęd i hamulce, a na start już około 4k z powyższych wychodzi

11 godzin temu, roco napisał:

A opony chyba nie są złe?

zależy od preferencji i stylu jazdy, ale ogólnikowo jest ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco
8 godzin temu, Looser napisał:

idąc tropem otwartego pytania, możemy wymienić wszystko, łącznie z ramą, jakiś limit? jakiś target?... jeszcze narzuca mi się pytanie czy jest sens tyle inwestować w taki rower? +/- 9k za alu, średni amor, znośny napęd i hamulce, a na start już około 4k z powyższych wychodzi

Generalnie kupiłem dla ramy, chciałem rocznik 2020 wersje expert, ale za późno się obudziłem, a używek nie widać, aby ktoś chciał sprzedać.

Chciałem taką ramę która zostanie ze mną na dłużej i będzie w miarę dobra do modyfikacji podzespołów. Karbonu nie chciałem.

Jeździłem na sramie wcześniej, więc napęd zostawię, aby nabrać wiedzy o shimano.

Chyba wymienię właśnie koła, może widelec. Wychodzi tam ponad 3 tyś. zł, może sprzedam to co zdemontuję, wtedy koszt zmniejszy się.

Kierownicę pewnie przytnę, bo strasznie szeroka.

Waga jego to 12.1kg (na dętkach), może koło 10.5kg zejdę

Edytowane przez roco

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
3 godziny temu, roco napisał:

Chyba wymienię właśnie koła, może widelec. Wychodzi tam ponad 3 tyś. zł, może sprzedam to co zdemontuję, wtedy koszt zmniejszy się.

Kierownicę pewnie przytnę, bo strasznie szeroka.

Waga jego to 12.1kg (na dętkach), może koło 10.5kg zejdę

Żeby zmienić amor i koła, jeśli chcesz poczuć różnicę na plus, to trzeba liczyć ponad 4 tyś...

To ile ma ta kierownica ??

12,1kg z pedałami??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco
Teraz, Alsew napisał:

Żeby zmienić amor i koła, jeśli chcesz poczuć różnicę na plus, to trzeba liczyć ponad 4 tyś...

To ile ma ta kierownica ??

12,1kg z pedałami??

Bez manetki Reba 2020 to koszt ~ 1689.00 zł (nowa),  na 2021 to już ~ 2 tyś zł - ktoś zna różnice? Czy tylko nowa naklejka?

Na wycenę kół od Lemonbike czekam, ew. w jeszcze popytam w sklepach w mieście sąsiednim. powiedzmy do 1800zł, nie będzie już lepiej?


Kierownica ma ~76cm, jeździłem na ~70cm. W sumie nie jest za duża różnica, ale to jeszcze zobaczę, z tego co w necie znalazłem to dla mnie 71cm  (barki + (2x10))

12.1 bez pedałów, bez koszyka, z plastikiem między szprychami, a kasetą  - ważyłem na zwykłej wadze domowej - ((ja + rower) - ja)

po dołożeniu pedałów PD-M540 i koszyka ~13kg

Edytowane przez roco

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Jak chcesz zejść wyraźnie z masą, to niestety, ale bez inwestycji w lżejsze rurki, a także bez pozbycia się amortyzatora się nie obejdzie - to krok dość radykalny, więc nie dla każdego ( powinieneś przy tym przejść na bezdętki, żeby zmniejszyć ciśnienie minimalizując ryzyko uszkodzenia opon, a także zachować komfort w terenie )...
Uwzględniając sprzedaż Judy Gold, to przesiadka na Rebę + nowe koła = ~ 2.5 - 3 k

PS
Dylematy byłyby mniejsze, gdybyś jednak poszedł w karbon...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
2 godziny temu, roco napisał:

12.1 bez pedałów, bez koszyka, z plastikiem między szprychami, a kasetą  - ważyłem na zwykłej wadze domowej - ((ja + rower) - ja)

po dołożeniu pedałów PD-M540 i koszyka ~13kg

Wyjątkowe ciężki te pedały i koszyk... 0,9kg ?? ;-) Coś czuje że tą twoją wagę można o kant tyłka rozczasnąć jeśli chodzi o ważenie roweru

 

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco

Muszę normalną wage kupić :D

Edytowane przez roco

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

W każdym razie na nadwagę w tym rowerze bankowo cierpi amor, koła, kaseta, korba, plus dętki. Z rzeczy potencjalnie ciężkich to chwyty, kierownica, sztyca, siodło. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco

Dzięki wszystkim za pomoc.
Zakupiłem wagę XLC TO S77

Rower rozmiar M waży: ~12.18 kg
Opona: 0.7 kg
Dętka:  0.255 kg
Przednie koło bez opony, dętki i tarczy hamulcowej, ale z nakrętką do centerlock: 0.88 kg
Tylne koło bez opony, dętki, kasety i tarczy hamulcowej, ale z nakrętką do centerlock: 1,24 kg
Kaseta: 0.615 kg (a wg. wagi green blue 0.562 kg)

 

Z propozycji kół dostałem:

Jest sens dopłacać do zestawu 3 ? patrząc na 1 lub 4  (patrzyłem na wew. szerokość 25mm)

 

Zestaw 1

  • obręcze: DT SWISS XR391 (szerokość wewnętrzna obręczy 25mm)    
  • piasty: DT SWISS 350 Straightpull    
  • szprychy: Sapim D-Light cieniowane 2.0/1.65/2.0
  • nyple: Sapim Double Square alu czarne + podkładki pod nyple Sapim 
 
waga kół +/- 1650 gramów 
cena 1889zł

 

Zestaw 2

  • obręcze: DT SWISS XR361 (szerokość wewnętrzna obręczy 22,5mm)  
  • piasty: DT SWISS 350 Straightpull    
  • szprychy: Sapim D-Light cieniowane 2.0/1.65/2.0
  • nyple: Sapim Double Square alu czarne + podkładki pod nyple Sapim 
waga kół +/- 1590 gramów 
cena 1839zł

 

Zestaw 3
  • obręcze: Accent EVO (szerokość wewnętrzna obręczy 25mm)    
  • piasty: DT SWISS 350 Straightpull    
  • szprychy: Sapim D-Light cieniowane 2.0/1.65/2.0  
  • nyple: Sapim Double Square Secure Lock alu czarne + podkładki pod nyple Sapim 
waga kół +/- 1490 gramów 
cena 2039zł
 
 
Zestaw 4
  • obręcze: DT SWISS XR391 (szerokość wewnętrzna obręczy 25mm)
  • piasta przód: DT SWISS 350 
  • piasta tył: DT SWISS 240
  • szprychy: Sapim D-Light cieniowane 2.0/1.65/2.0 
  • nyple: Sapim Double Square Secure Lock alu czarne + podkładki pod nyple Sapim 
  • zaplot 32/32H
waga kół ok 1620 gramów 
cena  1849zł 
 
 
Zestaw 5
  • obręcze: DT SWISS XR361 (szerokość wewnętrzna obręczy 22,5mm)
  • piasta przód: DT SWISS 350
  • piasta tył: DT SWISS 240
  • szprychy: Sapim D-Light cieniowane 2.0/1.65/2.0 
  • nyple: Sapim Double Square Secure Lock alu czarne + podkładki pod nyple Sapim 
  • zaplot 32/32H
waga kół ok 1560 gramów 
cena 1799zł 
 
 
Edytowane przez roco

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcusling

Możesz pójść po całości jak ja to zrobiłem ze swoim specem:

https://forum.szajbajk.pl/topic/18560-spec-epic-comp-2018/

Obecnie żałuję, że nie kupiłem kół Rovala bo przy nich te no-limited ( obręcze ) wyglądają jak po-pierdółki. Z Rovali można zdjąć naklejki i będą doskonale czarne. Z dt swiss obręczy tego nie zrobisz bo ci malują je długowiecznie. Ale to jak kto lubi. W każdym razie będziesz miał Chisela ala Epic s-works hardtail ważący z 8 kg jak się postarasz. Nowy Sid Race Day Ultimate waży 1350 g a że masz HT to nie ma żadnego braina ( który aż prosi się o zapowietrzenie ) to za serwis zapłacisz 300 zł i tyle. Z kołami nic nie będziesz musiał robić, z osprzętem to normalnie jak coś się zużyje to zmienisz. Rama na długi czas. A o pieniądzach nie pisze bo dżentelmeni nie rozmawiają o kasie. Ewentualnie nie spotkasz się ze zrozumieniem innych forumowiczów tak jak ja, ale co tam....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Looser
W dniu 9.12.2020 o 23:31, roco napisał:

patrząc na 1 lub 4 (patrzyłem na wew. szerokość 25mm)

musisz sobie zadać pytanie do czego ten rower ma służyć i jakie opony chcesz tam wpakować, możesz jeszcze spojrzeć lub zapytać o koła na daveo.pl czy na forum pomęcz @dawid czy znajdzie coś
polecam odpalić Excela czy jakiś tam arkusz kalkulacyjny i sobie zrobić tabelkę, ile co waży w rowerze, ile kosztuje wymiana, ile zyskasz g i finalnie ile wychodzi pln/g, przy okazji sprawdzisz czy potrzebujesz kół na obręczach Accenta, żeby zrealizować plan, czy lepiej coś innego wymienić, np. mostek i kiera zamiast dopłacać do kół

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco

Dzięki za odpowiedzi, rzucę okiem.

Aż ta strasznie DT SWISS  nie wyglądają, ale dzięki za zwrócenie uwagi, wgląda czasem ma znaczenie, a jak coś robić to robić to porządnie.

Dylemat mam jeszcze z amorem. W moim offset jest 42mm, w Rebie to już 51mm, a na stronie producenta przy rysunku z geometrii pisze 44mm. Z czym to jeść hym

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Panie i panienki. Ja wiem, ze ja to truskawki cukrem, ale jaki jest sens kupowania roweru za 8 koła i wsadzenia weń 4 koła z marszu, zamiast kupić rower za 12 koła?

Poza tym w tym rowerze należy zmienić nic. Poza może zębatką na 36T, bo Mazury.

  • +1 pomógł 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
11 godzin temu, marcusling napisał:

Z Rovali można zdjąć naklejki i będą doskonale czarne. Z dt swiss obręczy tego nie zrobisz bo ci malują je długowiecznie. Ale to jak kto lubi. W każdym razie będziesz miał Chisela ala Epic s-works hardtail ważący z 8 kg.

Rower "doskonale czarny" ... jak kto lubi. Autor wrzucił propozycję kilku zestawów kół DT i wszystkie opierają się o obręcze z linii XR które są oznakowane 2 zwykłymi nalepkami które usuwasz w 30 sekund. To całe zestawy kół DT są oklejone kalkomanią której nie usuniesz. Jeśli chodzi o "doskonała czerń" to w przypadku DT problemem są barwne piasty jak już. 8kg Chisel... Dobre! Uśmiałem się ;-) 

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Na XR391 nie ma naklejek... A przynajmniej nie było 2-3 lata temu, gdy miałem je w swoim Specu.
Swoją drogą chyba ponownie do nich wrócę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
roco
2 godziny temu, uzurpator napisał:

Panie i panienki. Ja wiem, ze ja to truskawki cukrem, ale jaki jest sens kupowania roweru za 8 koła i wsadzenia weń 4 koła z marszu, zamiast kupić rower za 12 koła?

Poza tym w tym rowerze należy zmienić nic. Poza może zębatką na 36T, bo Mazury.

Czasem kupuje się takie rowery dla ramy.

Samej ramy czarnej nie kupię. Wiem mogłem kupić speca wypasionego, ale już nie aluminiowego, a karbonowego. Jak na wole aluminium.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
1 minutę temu, roco napisał:

Czasem kupuje się takie rowery dla ramy.

To ta rama taka łałowa jest, że dla niej chcesz kupić cały rower i dosłownie wymienić wszystko? Cóż - gratuluję gestu. Dla mnie alu-rama która kosztuje więcej niż 1kpln to zdzierstwo :) Tutaj wyjdzie jakieś 5-6 klocków za rurki z alu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcusling
2 godziny temu, Alsew napisał:

Rower "doskonale czarny" ... jak kto lubi. Autor wrzucił propozycję kilku zestawów kół DT i wszystkie opierają się o obręcze z linii XR które są oznakowane 2 zwykłymi nalepkami które usuwasz w 30 sekund. To całe zestawy kół DT są oklejone kalkomanią której nie usuniesz. Jeśli chodzi o "doskonała czerń" to w przypadku DT problemem są barwne piasty jak już. 8kg Chisel... Dobre! Uśmiałem się ;-) 

Śmiać się możesz. Duże pieniądze czynią cuda. Jest taki materiał na kanale airbike - złoty a...skromny Epic HT Sworks ultralite. On w tym materiale waży 8 kg ale jest z dętkami ( minus 200 ) , ma Rovale cięższe od tych najnowszych o 200 g i ma Foxa, który jest cięższy od najnowszego Sida race daya ultimate. Różnica rama chisel a rama epic - 500 g pi razy drzwi. Więc może mieć Chisela 8,2 kg bez pedałów. 

 

Teraz, uzurpator napisał:

To ta rama taka łałowa jest, że dla niej chcesz kupić cały rower i dosłownie wymienić wszystko? Cóż - gratuluję gestu. Dla mnie alu-rama która kosztuje więcej niż 1kpln to zdzierstwo :) Tutaj wyjdzie jakieś 5-6 klocków za rurki z alu.

Rama jest fajna i gwintowana. Jak ktoś chce mieć lepszy osprzęt na alu to nie ma obecnie wyjścia bo wszędzie karbon i karbon. Samą ramę ciezko kupić bo w przypadku Chisela zawsze jest szybko wysprzedana.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
3 godziny temu, marcusling napisał:

Śmiać się możesz. Duże pieniądze czynią cuda. Jest taki materiał na kanale airbike - złoty a...skromny Epic HT Sworks ultralite. On w tym materiale waży 8 kg ale jest z dętkami ( minus 200 ) , ma Rovale cięższe od tych najnowszych o 200 g i ma Foxa, który jest cięższy od najnowszego Sida race daya ultimate. Różnica rama chisel a rama epic - 500 g pi razy drzwi. Więc może mieć Chisela 8,2 kg bez pedałów. 

Jak ktoś pisze że z roweru xc który waży 8kg z dętkami, to można by jeszcze 200g zejść, to od razu widać że nie wie o czym mówi. Jak znam życie, to dętki w tym rowerze ważą mniej niż minimalna porcja mleka A opony to takie wydmuszki że żadne mleko ich nie uszczelni. 8kg to nie ważą nawet HT zawodników w Pucharze Świata, bo rower po za tym, że ma być lekki, to musi być bezpieczny ale jak ktoś jeździ takim rowerem po bułki to dlaczego nie ;-)

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×