Skocz do zawartości

[upgrade] Co wymienić w Specu Chisel Comp 2021 ?


roco

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Panowie jakie drogo? Przecież wyraźnie na stronie Speca jest napisane: " Wyposażyliśmy go w liczne nowości techniczne, które posiada jego brat Epic Hardtail, ale w bardziej przystępnej cenie".

Swoją drogą zawsze sądziłem, że frameset to przynajmniej rama , sztyca + widelec( amortyzator). Specialized nazywa framsetem ramę ze sztycą.

4599zł( na amerykańskiej stronie równe 1000$) , a wersja LTD 5599zł(1500$ w USA).

 

Edytowane przez Moskit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2020 o 16:29, marcusling napisał:

Na tym forum jest kolega turzol, który sobie zbudował Chisela ważącego 8.7 kg. Zdaje się, że nie ma xx1 czy xtr co dodatkowo dało by mu 300 mniej. 

Czuje się wywołany do tablicy - aktualnie zbijam te 700g kosztem nowej korby (GX-> ethirteen XCX Race), Kasety (GX --> XX1) oraz amorka (Reba - SID SL Ult).

Mógłbym zbić pewnie jeszcze kilkaset g ale na pewnym etapie trzeba powiedzieć pass żeby nie zrujnować budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, TheJW napisał:

Tylko po co? :) Gdzie się ścigacie, że aż tak niskiej wagi potrzebujecie?

Ja po prostu lubię ten model i taki miałem kaprys :) Ścigam się amatorsko tu i ówdzie, przy podjazdach niższa masa własna sprzętu też wyraźnie pomaga.

Mam 3 dłuciaki z kolejnych edycji, cel był taki aby zbudować je na customowej ramie, którą Spec wypuszcza co roku. Niestety 2 pierwsze mam ze stocka, bo nie załapałem się w ogóle na same framesety... Jednym z nich jeździ moja żonka, drugi mam do treningów.

Dopiero udało mi się dorwać zeszłorocznego Kameleona i za cel postawiłem sobie niską wagę.

Na tegoroczny custom frameset też się nie załapałem a jest wg mnie równie udany jak zeszłoroczny. 

 

 

chis2021.jpg

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe pytanie do osób, której już troche czasu mają chisela. Czy nie przecierają Wam się pancerze przy wejściu w ramę?

Zauważyłem, że są obtarcia, ale zauważyłem to po tym jak trochę przesunąłem manetki i skróciłem kierownice. Przypuszczam, że  może to być właśnie przyczyną obcierania się. Choć szkoda, że w tym miejscu nie są usztywnione, tak aby nie ruszały się w otworach ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche taka żenada dla takiego producenta rowerów.

Co ciekawe napisałem maila na: infocz [at] specialized.com, bo chyba oni na Polskę rozdysponowują rowerami to cisza od ponad miesiąca.

Trochę zalatuję uryną.

Ale reszta jak na razie ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miałem rónież podobny dylemat bo chciałem mieć aluminiową ramę ale w miarę lekki rower. Kupiłem sprzet który ważył wyjściowo 12,5 kg.

Wymieniłem koła z oponami oraz tarczami i kasetą, doszło do tego mleko zamiast dętek.

Dalej zmieniłem korbę, siodło, sztyce i chwyty😃. Te zmiany dały mi wagę 10,7 z pedałami.

Do wymiany z poważniejszych i konkretnych wagowo elementów został amortyzator tu da się zyskać od 300 do 500 gramów.

Także ja polecam na początek również koła, bo tu można najwięcej zyskać, póżniej amor i korba. Reszta to kosmetyka, choć przy wielu komponentach suma wag też może dać spory zysk.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, roco napisał:

 

Co ciekawe napisałem maila na: infocz [at] specialized.com, bo chyba oni na Polskę rozdysponowują rowerami to cisza od ponad miesiąca.

 

Z tego co wiem, to w Polsce Speca jako takiego już nie ma - tylko sklepy. Ze dwa lata już nie brałem z polskiej siedziby żadnego roweru do testów, ale z tego co zauważyłem, to widzę że ich pracownicy z centrali już gdzie indziej pracują lub pozakładali własne biznesy. Zapewne cięcie kosztów przez covida i przeniesienie obsługi polskich zapytań do jakiegoś zbiorczego centrum na Europę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem maila z ich profilu polskiego na FB i odpisali, nawet szybko. Odesłali do serwisu, a chciałem choć informacje czy istnieje jakiekolwiek rozwiązanie  ;) Serwis kawał drogi,  więc na razie taśma izolacyjna będzie robiła za wypełnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 2.03.2021 o 18:35, roco napisał:

@turzol podziel się co tam wrzuciłeś ciekawego ;)

 

koła Evanlite x25 na DT350 i CXRay, opony Sworks Renegade zalane mlekiem, Rock Shox Sid SL ultimate, pełna grupa GX 1x12, heble Level ult carbon, Rurki s-works, ritchey superlogic, siodło Tune,  linki i pancerze Jagwire Pro Ultralight, wszystkie śruby tytan, pedały Look x-track carbon. 

W tym roku chciałem zrobić upgrade na XX1 - korba, kaseta. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przymierzam się do zakupu swojego drugiego roweru górskiego. Pierwszego nabyłem bardzo podstawowego Krossa, jednak ówczesna rzeczywistość szybko spowodowała, że pozbyłem się tego roweru.

MTB przewiduję do:

1. Zabawy.

2. Urozmaicenia codziennych aktywności.

3. Startów w zawodach multisportowych (cross duathlon i cross triathlon)

Trasy na takich zawodach nie są zbytnio trudne dlatego HT wydaje się być tutaj wyborem dobrym. Obecnie co prawda posiadam przełaja i gravelka jednak nie zdecydowałem się na start na takim rowerze w tego typu imprezach - na mtb będzie zdecydowanie bezpieczniej i w sumie wygodniej. Gravel obecnie służy mi jako codzienny rower jako transport do pracy i po bułki, ale planuję się go pozbyć ze wzlgędu na nietrafiony rozmiar głównie (za bardzo haczę stopą o oponę i jednak jazda dynamiczna po szutrach odpada) oraz brak wykorzystania takiego roweru na tyle ile wydaje mi się że należy. Może kiedyś wrócę do gravela, tymczasem zainteresował mnie właśnie Chisel. Fakt, że cena odstrasza, jednak opinie łapie bardzo dobre, szczególnie rama.

Jak to wygląda u tutejszych użytkowników tych ram?

Z tego co widzę różnice między wersją podstawową a Comp obecnie to amortyzator oraz napęd.

RockShox Judy Silver vs Gold

SRAM SX Eagle vs SRAM NX Eagle

Nie znam się niestety czy biorąc pod uwagę moje zamiary na rower mtb warto dopłacać do wersji Comp, z tego co tutaj poczytałem wychodzi, że obie wersje kosztują zdecydowanie za dużo. Ktoś podpowie świeżakowi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa są kompletnie nieopłacalne.

W cenie wersji Comp możesz mieć fulla XC z Decathlonu:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-900-s-29-karbonowy/_/R-p-325040

 

Judy Silver ma stalowe górne golenie, pokryte dość miękką powłoką, którą łatwo jest zarysować. 

Z kolei napęd SX to kompletne badziewie, które może być trudno zmusić do przyzwoitej pracy. 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...