Skocz do zawartości
skom25

[Śruba] Korba Shimano HT2

Rekomendowane odpowiedzi

skom25

Hej,

W jednej ze śrub zaciskającej ramie w mojej korbie, zaczyna być wyczuwalne lekko zjechane gniazdo. Nie wiem czy uda mi się znaleźć/ kupić taką śrubę, więc alternatywnie pomyślałem o zastąpieniu jej śrubą nierdzewną.

Nie znam się na tym zupełnie, ale poszukałem informacji o maksymalnym momencie dokręcania dla śrub M6. Zdziwiłem się, bo wychodzi na to, że jest to mniej niż 10Nm. Oczywiście mogę się mylić i kompletnie źle interpretować dane, stąd pytanie do Was.

Czy śruba M6 (A2-70, tyle wiem), wytrzyma dokręcenie z momentem ~12Nm?

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
KSikorski

A2-70 ma wytrzymałość na rozciąganie 700MPa.

Wkręt M6 ulepszony cieplnie do klasy 8.8 ma wytrzymałość na rozciąganie 800MPa i maksymalny dopuszczalny moment 11,3Nm.

W związku z tym odpowiedź brzmi że wytrzyma tylko raz i prawdopodobnie urwie się przy próbie odkręcenia. 

Potrzebujesz czegoś zbliżonego do klasy 10.9, czyli wytrzymałość na rozciąganie w okolicach 1000MPa .

Edytowane przez KSikorski

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
skom25

@KSikorski Skoro jesteśmy w temacie śrub nierdzewnych. Widzisz jakieś przeciwskazania żeby użyć śruby A2-70 do tarcz hamulcowych?

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
1415chris

Zaloz Ti, bedzie cool i lekko, z mozliwoscia dodania koloru.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
skom25
Teraz, 1415chris napisał:

cool i lekko

Przeszło mi to wraz z kupnem roweru o wadze 13 kg. Wymieniam na nierdzewne, bo fabryczne są wykonane z plasteliny.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
KSikorski
W dniu 29.11.2020 o 10:09, skom25 napisał:

@KSikorski Skoro jesteśmy w temacie śrub nierdzewnych. Widzisz jakieś przeciwskazania żeby użyć śruby A2-70 do tarcz hamulcowych?

Najprościej sprawdzić w manualu shimano zalecany moment dokręcenia, który wynosi 2-4 Nm (śruba M5).